Hungry Hearts Diner

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کمک به مادربزرگ پیر برای درست کردن غذا و اداره رستورانش در شهری کوچک

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    یکی از مشتریان رستوران نمایانگر فردی ولگرد و مست است که مادربزرگ در مکالمه با او از لحن تندی استفاده می‎کند. یکی از نوشیدنی‎های رستوران الکل دارد.
    بازیکنان برای درک روش انجام بازی نیازی به آشنایی با زبان انگلیسی ندارند و تنها برای مطالعه داستان‎ها و مکالمات بین شخصیت‎ها باید بر روی مهارت زبان انگلیسی تکیه کرد. ارائه تصویر و نام غذاها به بازیکنان کمک می‎کند تا درک بهتری از انجام بازی داشته باشند و در مدت کوتاهی بر روی تمامی گزینه‎های ارائه‌شده تسلط پیدا کنند.
    نوجوانان با مطالعه مکالمات بین مادربزرگ و سایر شخصیت‎های بازی نه‌تنها با داستان زندگی‌شان آشنا می‎شوند، بلکه بعضاً مفاهیمی همچون بردباری، مهربانی و احترام به والدین نیز از طرف مادربزرگ مطرح می‎شود. همچنین در دسترس بودن مکالمات به بازیکنان اجازه می‎دهد تا بتوانند بر روی مهارت زبان انگلیسی خود تمرکز کنند.
    نوجوانان فرصت آشنایی با غذاهای محلی و مرسوم کشور ژاپن را به دست می‎آورند. همچنین در مورد مدل رفتاری و احترام گذاشتن بین افراد این کشور نیز اطلاعاتی به دست می‎آورند. فضاسازی محیط رستوران و نوع پوشش شخصیت‎ها نیز اشاره‎ای به فرهنگ این کشور دارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    مادربزرگ پیر بازی در روستایی دورافتاده در ژاپن تصمیم می‎گیرد تا با اداره کردن رستوران همسر بیمارش، خرج زندگی را تأمین کند. این مادربزرگ ریزنقش با برقراری ارتباط با مشتریان جوان و مسن خود و همدلی با تک‎تک آنها در کنار درست کردن غذا با آنها در مورد مشکلات زندگی و ارزش‎های همچون بردباری صحبت می‎کند. هدف اصلی بازی راضی کردن مشتریان با سرو غذاهای متنوع و با کیفیت بالا در کمترین زمان است. برخلاف بازی‎های مشابه تهیه غذا و رضایت مشتری، تمرکز این بازی بر روی پیشرفت سریع بازیکنان نیست و داستان زندگی مشتریان و تعاملشان با مادربزرگ اهمیت بیشتری دارد. بخش مشتریان و اطلاعاتشان وضعیت فعلی هر یک از مشتریان را نمایش می‎دهد و با استفاده از این بخش فرصت تهیه غذاهای موردعلاقه هر مشتری در روز حضورش ممکن می‎شود. رضایت مشتریان موجب افزایش سطح رستوران شده و به دنبال آن افزایش موجودی سکه داخل بازی نیز ممکن می‎شود. با تهیه هرچه بیشتر هر غذا، مهارت مادربزرگ افزایش می‎یابد و درنتیجه غذاهای جدید مرسوم کشور ژاپن باز می‎شود. مکالمات بین مشتریان و مادربزرگ برای ارتقای سطح دانش زبان انگلیسی نوجوانان مفید است که با مراجعه به بخش مشتریان در هر زمان قابل‌دسترسی است. محتوای بسیاری از مکالمات دارای بار معنوی یا آموزشی است. نبود فشار برای پیشرفت سریع یا به‌روزرسانی‌های متعدد از ایجاد اضطراب یا هیجان کاذب نوجوانان جهت انجام بازی به‌صورت مداوم می‎کاهد و بیشتر فضایی آرام و بدون تنش جهت سرگرمی را فراهم کرده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.0.1 Android در تاریخ 97/08/05 بعد از باز کردن تمام به‌روزرسانی‌ها نوشته‌شده است.

    کیفیت

    مادربزرگ پیر و با ظاهر خمیده‎ شخصیت اصلی داستان بوده که در تمام مکالمات نقش دارد. این مادربزرگ ریزنقش با قامت کوتاه و موهای سفید خود توجه بازیکنان را به خود جلب می‎کند. با ورود پدربزرگ بیمار و خمیده به صحنه‎ی بازی حس همدلی بیشتری در بازیکنان به وجود می‎آید که از علل جذابیت بازی محسوب می‎شود. تمامی تصاویر نقاشی شده‌ی بازی با دقت و ظرافت طراحی‌شده که به محیط آرام و دل‌نشین رستوران جذابیت خاصی را اعطا کرده است. موسیقی ملایم و زنگ‎دار متن مطابق با موسیقی‎های محلی و مرسوم کشور ژاپن بوده که حال و فضای راکد ولی آرامش‎بخش بازی را تقویت می‎کند. رنگ‎های مات تصاویر و محیط رستوران به‌مرور با به‌روزرسانی به سمت روشنی و تنوع روی می‎آورد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    ویدیوی تبلیغاتی در زمان خاص برای افزایش ناگهانی و کوتاه‌مدت سرعت رفت‎وآمد مشتریان ارائه می‎شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰.۱
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
    سال انتشار ۲۰۱۷