Kiko’s Thinking Time

thumbnail
۶ سال به بالا
۳ تا ۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

مجموعه‎ای برای پرورش و بهبود توانایی‌های ذهنی کودک

سال: 2014
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت‎های حیوانی بازی در کنار فضای کودکانه به کودک اجازه می‎دهد تا ارتباط راحت‎تری با محتوای بازی داشته باشد. همچنین محتوای قابل‌درک بازی به‌خوبی حس موفقیت یا شکست را نشان می‎دهد.
    توضیحات و روش هر مرحله در حین بازی به کودک داده می‌شود و او می‌تواند با ضربه زدن و یا کشیدن انگشت خود بر روی صفحه‎ی بازی، پاسخ خود را انتخاب کند. بعد از کامل کردن هر مرحله، بازیکن تشویق می‌شود و در صورت دادن پاسخ اشتباه امکان انتخاب پاسخ دیگری به او داده می‌شود.
    این بازی برای بهبود بخشیدن قدرت حافظه، تمرکز، استدلال فضایی، تجسم، سواد بصری و قدرت درک کودکان طراحی‌شده است کودک در این بازی یاد می‎گیرد که در برخورد با مسائل گوناگون به‌طور مستقل بیندیشد همچنین جریان بازی‎ها به بهبود و گسترش عملکردهای شناختی و مهارت‌های ذهنی کودکان کمک می‎کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این مجموعه بازی منحصربه‌فرد در قالب بازی‎های جور کردن شکل‌ها، رنگ‌ها، حیوانات و اشیا با توجه به جزییات و تفاوت‌های بین آنها طراحی شده است. کودک به‌صورت روزانه تعدادی بازی‌های متنوع را انجام می‌دهد که حدود 10 دقیقه زمان می‎برد. هر بازی با گذشت زمان دشوارتر می‌شود و کودک را به چالش بیشتری دعوت می‎کند، به‌طور مثال ابتدا یک شئ متفاوت را بین سه شئ و بعد بین پنج شئ باید تشخیص دهد. کودک کار با رنگ‌ها و اشکال مختلف را یاد می‎گیرد، الگوهایی را دنبال می‎کند و توانایی‌های بنیادی ذهنی خود را تقویت می‎کند. در پایان هر مجموعه بازی یک ماهی به کودک جایزه داده می‌شود که می‌تواند به آن غذا دهد و نگهداری کند. بازی‎های مجزایی نیز برای بهبود توانایی خاص مانند افزایش تمرکز کودک نیز وجود دارند. بخش مخصوص والدین برای ارزیابی عملکرد کودکان طراحی‌شده‎ است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.0.033 iOS در تاریخ 98/04/09 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    طراحی دو بعدی بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. رنگ‌های مورداستفاده متنوع و زیبا بوده که در کنار موسیقی متن با حالت ملایم و صدای گوینده به عملکرد بهتر کودک می‎کنند. این بازی برنده جایزه‎ی SBIR در سال 2014 و 2015 از US Department if Education شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    این بازی به‌صورت رایگان ارائه می‎شود اما می‌توان با پرداخت 7.99$ برای یک ماه،14.99$برای سه ماه و 49.99$برای یک سال بازی را ارتقا داد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    والدین می‌توانند برای خود بازی حساب کاربری ایجاد کنند و اطلاعات یادگیری کودک خود در زمینه‌های مختلف مانند حافظه و تمرکز را ذخیره کنند و نسبت به اطلاعات قبلی او مقایسه و روند پیشرفت او را کنترل کنند. بازی لینک فیس بوک دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۰.۰۳۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Kiko Labs Inc
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان