Lines: Physics Drawing Puzzle

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پیدا کردن بهترین حرکت در بهترین نقطه از خطوط پیچ‌خورده برای ساخت بلندترین خط رنگی

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ساختار گرافیکی بسیار ساده و بدون پیچیدگی این بازی به بازیکنان اجازه می‎دهد تا بدون صرف زمان زیاد، بر روی مراحل و روش استفاده از ابزار تسلط پیدا کنند. آموزش ابتدای هر بخش جدید، کسب مهارت را ساده‎تر کرده و نکات راهنمایی کننده نیز از بروز اشتباه جلوگیری می‎کند. کودکان و نوجوانان بدون هیچ محدودیتی امکان تکرار مراحل را در اختیار دارند و با استفاده از این فرصت می‎توانند با آزمون‎وخطا بهترین راه‏‎‎حل را پیدا کنند.
    یافتن بهترین نقطه با توجه به ابزار مورداستفاده نه‌تنها به بررسی محیط و نقاط حساس نیاز دارد، بلکه باید با در نظر گرفتن روش‎های جدید، شانس برد را نیز افزایش داد. در اصل کودکان و نوجوانان می‎توانند با تحلیل محیط و حل چالش موجود در مراحل، قدرت تفکر حل مسئله خود را تقویت کنند و با روش‎های خلاقانه بردن خود را حتمی کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی به‌ظاهر ساده و با ساختار فکری Lines بستری برای تمرین حل پازل‎ها و توسعه تفکر خلاق کودکان و نوجوانان است. محیط ساده‎ی این بازی به بازیکنان اجازه می‎دهد تا بدون توجه به عوامل جانبی بر روی هدف مرحله که ساخت طولانی‎ترین خط است، تمرکز کنند. در هر حالت از بازی قابلیتی همچون قرار دادن نقطه، پاک کردن نقطه، بریدن خط یا افزودن خط به بازیکنان داده می‎شود تا با بهره گرفتن از این قابلیت‎ها، بلندترین خط رنگی خود را بسازند. مسیرهای متفاوت هر مرحله و تعداد قابلیت‎های در دسترس، چالش‎های بازی را شکل می‎دهند و به‌مرور با پیشرفت در مراحل نیز گسترش می‎یابند. تمرین مراحل بدون هیچ محدودیتی برای بازیکنان ممکن است و بعد از باز شدن هر حالت امکان تمرین در هر مرحله‎ای از حالت جدید وجود دارد. تبلیغات تنها در صورت برقراری ارتباط با اینترنت نمایش داده می‎شوند. بخش تنظیمات گزینه‎ای به‌منظور تغییر ظاهر رنگ‎ها جهت استفاده کودکان و نوجوانان مبتلا به کوررنگی دارد تا با قرارگیری شکل بر روی رنگ‎های مشابه امکان تشخیص رنگ‎ها میسر شود. بخش مراحل روزانه چالشی برای تمرین یک‌باره بازیکنان بوده تا سطح خلاقیت و مهارتشان را محک بزنند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.1.5 Android در تاریخ 97/08/06 بعد از 5 حالت اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    ظاهر مینیمال و متن سفید بازی با کیفیت نسبتاً خوبی طراحی‌شده است. خطوط ساده و رنگ‎های محدود استفاده‌شده در طراحی برنامه ازجمله عوامل کمکی در حفظ تمرکز بازیکنان است. موسیقی متن بازی از نت‎های ساده‎ی پیانو ساخته‌شده است که با حرکت بازیکن سرعت می‎گیرند و ریتم جدیدی را به وجود می‎آورند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغات تصویری در صورت اتصال به اینترنت نمایش داده می‎شوند و با خرید درون برنامه قابلیت حذف شدن دارند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۱.۵
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
    سال انتشار ۲۰۱۷