Linn: Path of Orchards

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
انتخاب‎های سریع حرکتی برای پیدا کردن بهترین مسیر خروج در دنیایی اسرارآمیز
سال: 2019
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    محیط اسرارآمیز سرزمین و نامشخص بودن داستان بازی حس کنجکاوی کودکان را برمی‎انگیزد.
    به علت نبود راهنمای متنی یا تصویری در شروع کار ممکن است درک هدف و سازوکار انجام بازی دشوار به نظر آید. توضیح کوتاهی با نشانه‎ها در مرحله‎ی اول داده می‎شود که برای تسلط بر بازی کافی نیست و کودکان باید با آزمون‎وخطا کردن بتوانند محتوای اصلی را دریابند. همچنین با ورود به فصل‎های بعدی قابلیت‎هایی اضافه می‎شود که هیچ توضیحی در موردشان ارائه نمی‎شود.
    کودک و نوجوان برای رسیدن به درب خروجی و گرفتن تمام نورهای داخل محیط، باید تحلیل درستی از چگونگی حرکت سطح زیر پای شخصیتش داشته باشد و در عین حال که عکس‎العمل سریعی نشان می‎دهد بتواند ارزیابی صحیحی نیز داشته باشد که این امر تفکر تحلیلی و تصمیم‎گیری در لحظه را به چالش می‎کشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    کودک با ورود به این بازی با دنیای چرخانی مواجه می‎شود که علت حرکت‎های زمین‎ها و جهت‌شان مشخص نیست. برنامه در چهار فصل مختلف طراحی‎شده است که هر فصل قابلیت خاصی دارد، مانند قابلیت پرش بسیار بلند یا جابه‎جا شدن در فضای بازی با استفاده از درب‎هیا جادویی. داستانی برای محتوای بازی در نظر نگرفته شده است و تنها سرنخ بازیکن جمع‎آوری نورهای زرد و رساندن شخصیت سفید به درب خروجی است. در کل بازی ساختار شفافی ندارد و بازیکن نمی‌داند که در هر مرحله شخصیت به چه جهتی در ابتدا می‎‌دود، زمین زیر پای شخصیت به چه جهتی می‎چرخد، چه عاملی باعث تغییر جهت می‎شود، چند حرکت به عنوان تعداد حرکات مناسب شناسایی می‎شوند و حتی چرا باید تمام نورهای زرد جمع‎آوری شوند در حالی که هیچ تأثیری در روند بازی ندارند. بازی اصرار بالایی به خرید درون برنامه برای افزایش قلب و حذف تبلیغات دارد اما کودک بدون پرداخت پول و با صرف زمان می‎تواند بازی را انجام دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 7.0.0 iOS در تاریخ 98/11/12 بعد از عبور از 20 مرحله‎ی اول نوشته‎شده است.

    کیفیت

    اگرچه شخصیت با سرعت بسیار بالایی حرکات خود را انجام می‎دهد ولی شروع برنامه و حرکت در بین بخش‎ها با سرعت بسیار پایینی انجام می‎شود. موسیقی متن آرامش بالایی دارد که با حرکت کند بازی و محتوای ساده‎ی آن هماهنگ است. گرافیک بازی کیفیت بالایی ندارد به خصوص که جزئیات مراحل با توجه به محیط بازی بسیار کوچک طراحی شده‎اند. رنگ‎های استفاده شده اغلب کدر و روشن‎اند و هیچ هیجانی به محتوای بازی اضافه نمی‎کنند. نزدیکی بیش از حد رنگ‎های متن باعث ایجاد شدن خطای دید در سرعت بالا می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    لینک سایت رسمی ناشر در صفحه‎ی اول قرار دارد. تبلیغاتی در صورت متصل بودن اینترنت نمایش داده می‎شود که با پرداخت درون برنامه قابل حذف شدن است. همچنین در صورت اتمام قلب، بازیکن یا باید چند دقیقه صبر کند یا با خرید درون برنامه قلب بیشتر به دست آورد.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۷.۰.۰
    سال انتشار ۲۰۱۹