Lost Tracks

thumbnail
۱۶ سال به بالا
۱۳ تا ۱۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

سفر به ناخودآگاه شخصیت بازی برای غلبه کردن بر یکی از ترس‌های درونی‌اش

سال: 2016
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت بازی تلاش می‌کند با شناخت هویت خود بر ترس‌ها و ناهماهنگی‌های درونش چیره شود. ترس‌های شخصیت و شک کردن‌های او برای نوجوانانی که در ابتدای جوانی قرار دارند معنادار و قابل‌درک است.
    با حرکت دادن تلفن همراه یا تبلت به چپ و راست به شخصیت بازی جهت داده می‌شود که در بسیاری از مواقع، شخصیت به حرکت بازیکن به درستی و سرعت مناسب پاسخ نمی‌دهد و حرکت او با مشکل مواجه می‌شود.
    بازی به نوجوانانی که در آستانه‌ی جوانی قرار دارند کمک می‌کند به توانایی‌های منحصر به فرد خود آگاه شوند و با درک نقاط قوت و ضعف و احساسات فردیشان، اعتماد به نفسشان را ارتقا دهند.
    محیط بازی تا حدودی غمگین و تاریک است و بعضی از تصاویر نیز موجب دلهره در بازیکن می‌شود. صداگذاری‌های بازی نیز به افزایش حس اضطراب کمک می‌کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    داستان بازی در قالب انیمیشنی شروع می‎‌شود که در آن شخصیت اصلی به نام «لو» در صندلی قطاری نشسته و جسارت کافی برای آشنا شدن با دختری که روبروی او نشسته را ندارد و ناگهان بازیکن وارد ضمیر ناخودآگاه او شده و بازی آغاز می‎‌شود. بازی سه مرحله به نام‎‌های نگاه کن، گوش کن و صحبت کن دارد. در مرحله‎‌ی اول، بازیکن در جنگلی با نور کم شروع به حرکت می‎‌کند تا اهرمی برای قرار دادن قطار در ریل خود بیابد. این بخش نشانگر ترس‎‌های لو و بی‌‎جهت بودن او در زندگی است. در مرحله‎‌ی دوم، شخصیت در یک محیط برفی و مملو از مه قرار می‎‌گیرد که تنها صدایی راهنمای او است و با پیدا کردن منبع صدا، بازی وارد مرحله سوم می‎‌شود. مرحله‎‌ی آخر در یک غار با دیوارهایی پوشیده از چشم انجام و در آن کنترل‎‌ها با صحبت کردن بازیکن انجام می‎‌شود. پس از گذراندن این سه مرحله، بازی به فضای قطار باز می‎‌گردد و لو را در حال نزدیک شدن به دختر درون قطار نشان می‎‌دهد که بر ترس‌‎ها و تردیدهای درونی خود غلبه کرده است. این بازی با هدف شناخت ترس‎‌ها و غلبه بر ناآرامی‎‌های درونی و ذهنی طراحی شده است و در نهایت تلاش دارد در قالب تکنیک ارائه شده در بازی راه‎‌حلی ارائه کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‎ی 1.1.0 iOS در تاریخ 98/06/13 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی در سطح بالایی است و از رنگ های خنثی برای تصویر‌سازی استفاده شده که به خوبی نمایشگر احساسات ناامنی شخصیت است. موسیقی زیبا و صداگذاری ۳بعدی باعث جذابیت بیشتر بازی می‌شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازی صفحه‌ای در فیس‎بوک دارد که بازیکن می‌تواند در آن عضو شود. همچنین نیاز به اجازه‌ی کاربر برای دسترسی به میکروفون دستگاه وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱.۰
    واحد پول رایگان
    ناشر Morten Andersen
    سال انتشار ۲۰۱۶
    طبقه بندی ماجراجویی
    ارز رایگان