Lost Tracks

بررس متن: پرستو رحیمی

16+ 13 تا 16 با همراهی والدین

سفر به ناخودآگاه شخصیت بازی برای غلبه کردن بر یکی از ترس‎های درونی‎اش

ناشر: Morten Andersen سال انتشار: 2016

Lost Tracks

16+
13 تا 16 با همراهی والدین

سفر به ناخودآگاه شخصیت بازی برای غلبه کردن بر یکی از ترس‎های درونی‎اش

ناشر: Morten Andersen

سال انتشار: 2016

بررس متن: پرستو رحیمی

سنجه‌ها
جهان کودکی و نوجوانی
محتوای آموزشی
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده

برای نمایش توضیحات هر سنجه روی آن کلیک کنید

جهان کودکی و نوجوانی
شخصیت بازی تلاش می‎کند با شناخت هویت خود بر ترس‎ها و ناهماهنگی‎های درونش چیره شود. ترس‎های شخصیت و شک کردن‎های او برای نوجوانانی که در ابتدای جوانی قرار دارند معنادار و قابل درک است.
محتوای آموزشی
بازی به نوجوانانی که در آستانه‎ی جوانی قرار دارند کمک می‎کند به توانایی‎های منحصر به فرد خود آگاه شوند و با درک نقاط قوت و ضعف و احساسات فردیشان، اعتماد به نفسشان را ارتقا دهند.
محتوای بومی و فرهنگی
ترس و خشونت
محیط بازی تا حدودی غمگین و تاریک است و بعضی از تصاویر نیز موجب دلهره در بازیکن می شود. صداگذاری‎های بازی نیز به افزایش حس اضطراب کمک می کند.
گفتار نامناسب
محتوای بزرگسالانه
سهولت استفاده
با حرکت دادن تلفن همراه یا تبلت به چپ و راست به شخصیت بازی جهت داده می‎شود که در بسیاری از مواقع شخصیت به حرکت بازیکن پاسخ نمی‎دهد و حرکت او با مشکل مواجه می‎شود.
آنچه والدین باید بدانند

داستان بازی در قالب انیمیشنی شروع می‎شود که در آن شخصیت اصلی به نام «لو» در صندلی قطاری نشسته است و جسارت کافی برای آشنا شدن با دختری که روبروی او نشسته را ندارد و ناگهان بازیکن وارد ضمیر ناخودآگاه لو شده و بازی آغاز می‎شود. بازی سه مرحله به نام‎های نگاه کن، گوش کن و صحبت کن دارد. در مرحله‎ی اول بازیکن در جنگلی با نور کم شروع به حرکت می‎کند تا اهرمی برای قرار دادن قطار در ریل خود بیابد. این بخش نشانگر ترس‎های لو و بی‎جهت بودن او در زندگی است. در مرحله‎ی دوم شخصیت در یک محیط برفی و مملو از مه قرار می‎گیرد که تنها صدایی راهنمای او است و با پیدا کردن منبع صدا وارد مرحله سوم می‎شود. مرحله‎ی آخر در یک غار با دیوارهایی پوشیده از چشم انجام می‎شود و در آن کنترل‎ها با صحبت کردن بازیکن انجام می‎شود. پس از گذراندن این سه مرحله، بازی به فضای قطار باز می‎گردد و لو را در حال نزدیک شدن به دختر درون قطار نشان می‎دهد که بر ترس‎ها و تردیدهای درونی خود غلبه کرده است. این بازی با هدف شناخت ترس‎ها و غلبه بر ناآرامی‎های درونی و ذهنی طراحی شده است و در نهایت تلاش دارد در قالب تکنیک ارائه شده در بازی راه‎حلی ارائه کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.1.0 iOS در تاریخ 98/06/13 نوشته‎شده است.

کیفیت

گرافیک بازی در سطح بالایی است و از رنگ های خنثی برای تصویر سازی استفاده شده که به خوبی نمایشگر احساسات ناامنی شخصیت است. موسیقی زیبا و صداگذاری سه بعدی باعث جذابیت بیشتر بازی می‎شود.

حریم خصوصی

بازی صفحه‎ای در فیس‎بوک دارد که بازیکن می‎تواند در آن عضو شود. همچنین نیاز به اجازه‎ی کاربر برای دسترسی به میکروفون دستگاه وجود دارد.

جزئیات برنامه موبایلی
نسخه تست شده روی iOS 1.1.0
واحد پول رایگان
ناشر Morten Andersen
سال انتشار 2016