Lumi’s Adventur‪e

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

عبور از مسیری تاریک و گذشتن از موانع با بادکنک

سال: 2020
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ابتدا توضیحاتی درباره‌‎ی عبور از موانع و چگونگی حرکت شخصیت وجود دارد. بازیکن می‎‌تواند با اصول اولیه‎‌ی بازی آشنا شود ولی مسلط شدن بر آن نیاز به صرف زمان در بازی دارد. با هر بار باخت و بازگشت به ابتدا محل قرارگیری موانع تغییر می‎‌کند و بازیکن چالش جدیدی را تجربه می‌‎کند.
    نوع موانع و ارتفاع محل قرارگیری آن‌‎ها متفاوت است بازیکن باید گاهی از مهارت تفکر حل مسئله‎‌اش بهره ببرد تا بتواند به درستی از موانع عبور کند. بعد از هر باخت جملات انگیزشی که محتوای تشویق به تلاش مجدد دارند نمایش داده می‎‌شود.
    محیط بازی تاریک است و تنها با نورهای مثل نور ستارگان روشن می‌‎شود. موانعی مانند آتش یا تیغ در مسیر قرار دارند که برخورد با آن‌‎ها باعث از بین رفتن شخصیت می‌‎شود تصویری از جراحت یا خون‌ریزی او وجود ندارد و پس از برخورد، بازی به سرعت تمام می‎‌شود. هیولایی هم دنبال شخصیت است که گاهی تصویر سر اژدها مانندش نمایش داده می‌‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    شخصیت این بازی امتیازی موجود کوچکی است که در یک تاریکی پهناور تنها است. او باید بدود و از هیولاهای بزرگی که او را تعقیب می‌‎کنند دور بماند اما هیولا تنها خطری نیست که او را تهدید می‌‎کند و موانع دیگری هم در مسیرش هستند. شخصیت می‎‌تواند بادکنک‌‎هایی که در مسیر قرار گرفته‌‎اند را جمع کند و از آن‎‌ها برای پریدن از روی موانع استفاده کند او حتی می‎‌تواند بادکنک‌‎ها را بترکاند تا هیولا بترسد و دنبالش نکند. با هر چه بیشتر پیش رفتن در مسیر، بازیکن امتیاز بیشتری کسب می‌‎کند و با هر بار باخت به ابتدای مسیر برمی‌‎گردد. این بازی برای سرگرمی تهیه شده است اما بازیکن گاهی برای گذر از موانع باید از مهارت تفکر حل مسئله‌‎ی خود استفاده کند. وجود هیولا و تاریکی فضای بازی می‌‎تواند باعث ترس برخی بازیکنان شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی در تاریخ 99/12/15 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    بازی کیفیت مناسبی دارد به خصوص که بعد از هر بار باخت چیدمان موانع بازی تغییر می‎‌کنند تا بازیکن چالش بیشتری را تجربه کند و بازی یکنواخت نشود. بیشتر تمرکز طراحی بر نورپردازی و تصاویر پس‎‌زمینه است و شخصیت اصلی به حدی کوچک است که شکل ظاهریش جلب توجه نمی‎‌کند. بادکنک‌‎هایی که برای عبور از موانع به کمک بازیکن می‌‎آیند رنگارنگ هستند و تضاد خوبی با محیط تاریک بازی دارند. موسیقی تا حدی مهیج است اما هیجان مضاعفی را منتقل نمی‎‌کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازیکن می‎‌تواند برای ارتقای توانایی‌‎های شخصیت حداقل مبلغ 1.39$ را پرداخت کند و خرید درون برنامه‌‎ای انجام دهد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    واحد پول رایگان
    ناشر Texas PFCG Aplicativos Ltda
    سال انتشار ۲۰۲۰
    ارز رایگان