
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
حل پازل برای انتقال انرژی و قدرت به مبارزین
سال: 2020
بررس متن: پرستو رحیمی
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
حل پازلها آسان نیست و نیاز به دقت دارد اما توضیحات متنی بازی کودک را به صورت مرحله به مرحله هدایت میکنند. به صورت مداوم اشکال رنگی جدید به پازل اضافه میشوند و اگر کودک آنها را از بین نبرد به پایین صفحهی بازی میرسند و باعث باخت او میشوند.
حل کردن پازلهای بازی نیاز به بهره بردن از مهارت تفکر حل مسئله و تحلیل محل قرارگیری اشکان همرنگ دارد. کودک باید اشکال رنگی صفحه را به نحوی در کنار هم قرار دهد تا بیشترین میزان انرژی به مبارز منتقل شود. کودک به نوعی برنامهریزی را نیز در جریان بازی تمرین میکند زیرا او نباید تنها به حرکات پیش رو توجه کند بلکه باید حرکات بعدی خود را نیز برنامهریزی کند و هر حرکت و جابهجایی اشکال را با دقت به کل مبارزه انجام دهد. انتخاب مبارزین با توجه به عنصر وجود آنها نیز مهارت تفکر استراتژیک کودکان را محک خواهد زد.
کودک پازلها را برای انتقال قدرت به مبارزش حل میکند. هر یک از شخصیتها توانایی ویژهای دارند که از آن برای از بین بردن حریف استفاده میکنند مبارزین ممکن است حریف را با ضربههای متفاوت از بین ببرند یا خود بهوسیلهی او مغلوب شوند. شخصیتها کارتونی هستند و در هیچ یک از درگیریها خون یا جراحت وجود ندارد.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
محتوای اصلی این بازی مبارزه است و کودک با حل کردن پازل تصاویر رنگی آن را پیش میبرد. در هر مرحله اشکال هندسی رنگی و دو مبارز وجود دارند. آنها موجودات کوچک تخیلی هستند که با روشهای متنوعی مانند پرتاب آب با حریفان خود مبارزه میکنند. کودک با کنار هم قرار دادن حداقل سه شکل همرنگ، قدرت را به مبارز خود منتقل میکند اما پیروزی در نبردها شرطهای دیگری نیز دارد. عنصر وجودی هر یک از مبارزین متفاوت است و کودک باید با توجه به آن مبارزین خود را در صحنهی نبرد تغییر دهد. به طور مثال برای از بین بردن حریفی با عنصر آتش قرار دادن مبارزی با عنصر آب ضروری است. نبردها به صورت نوبتی انجام میشوند و کودک باید سعی کند تا با استفاده از مهارت تفکر حل مسئلهی خود تعداد بیشتری از تصاویر یکسان را کنار هم قرار دهد تا هر حرکت مبارزش انرژی بیشتری داشته باشد. با ساختن حساب کاربری امکان مبارزهی آنلاین با دیگر کاربران بازی نیز وجود دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخهی iOS 3.7.5 در تاریخ 99/10/3 نوشته شده است.
کیفیت
رنگهای بسیار متنوعی در طراحی بازی به چشم میخورند. مبارزین تصویرسازی متفاوتی دارند و نحوهی مبارزهی آنها نیز منحصر به فرد است زیرا که آنها با توجه به عنصر وجود خود مبارزه میکنند. مانند شخصیتی با عنصر وجودی آتش که حملهاش پرتاب آتش است یا دیگری که به خاطر عنصر وجودی آبش گلولههای آب پرت میکند. طراحی پازلهای بازی ساده است اما ساختار دشوار آنها به خوبی برخی مهارتهای بازیکن را به چالش میکشد.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
کودک میتواند امتیازات موردنیاز خود را با پیروزی در نبردها به دست آورد. او میتواند برای بهروزرسانی یا خرید سریعتر شخصیتها حداقل مبلغ 1.69$ پرداخت کند. تبلیغاتی در بازی نمایش داده میشود.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
تمامی مراحل بازی نیاز به اتصال به اینترنت دارد. برای پیشروی در بازی، چندین بار نیاز به دانلود حجم اضافی اطلاعات خواهد بود.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی اندروید ۳.۷.۵
حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴
نسخه تست شده روی iOS ۳.۷.۵
سال انتشار ۲۰۲۰