MarcoPolo Recall

thumbnail
۶ سال به بالا
۴ تا ۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تقویت حافظه و تمرکز با دنبال کردن نور و صدا

سال: 2016
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    روش انجام بازی بسیار ساده است و کودک تنها باید نور و صدا را دنبال کند و با انگشت خود روی مستطیل‎های مورد‎نظر ضربه بزند. توضیح کوتاهی در ابتدای بازی برای والدین وجود دارد که بتوانند کودک خود را در جریان بازی راهنمایی کنند.
    کودک باید ترتیب نور‎ها و صداها را دنبال کند و الگو‎ی آن‎ها را به خاطر بسپارد که خود باعث می‎شود حافظه‎ی کوتاه‎مدت، تمرکز و توجه او تقویت شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی به کودکان کمک می‎کند تا حافظه‎ی کوتاه‎مدت و تمرکزشان را بهبود ببخشند. در تصویر اصلی بازی چهار مستطیل رنگی وجود دارد. مستطیل‎ها با نوری روشن می‎شوند، هر یک صدایی از خود تولید می‎کنند و در نهایت خاموش می‎شوند. کودک باید با تمرکز و دقت ترتیب نورهای روشن‎شده را به خاطر بسپارد و سپس با تکیه بر حافظه‎ی خود روی مستطیل‎های خاموش ضربه بزند. با ضربه زدن روی مستطیل‎ها صدای آن‎ها نیز شنیده خواهد شد که علاوه بر ایجاد یک ملودی کمکی برای انتخاب درست مستطیل‎ها هم محسوب می‎شود. امکان‎های متفاوتی مثل ضربه زدن همزمان روی دو مستطیل یا انتخاب آن‎ها در فضایی تاریک هم در بازی وجود دارد تا چالش بیشتری برای کودکان ایجاد کنند. طراحی بازی بسیار ساده و کودکانه است و انجام آن به صبوری، بهره‎گیری از حافظه و تمرکز نیاز دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.27 iOS در تاریخ 99/07/18 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی بسیار ساده است و تنها از مستطیل‎ها تشکیل شده است که خود باعث می‎شود کودکان بتوانند به راحتی بر محتوای آموزشی بازی تمرکز کنند. چند شخصیت فانتزی و تخیلی نیز در برنامه وجود دارد که پس از پایان بازی کودک را تشویق می‎کنند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغی برای معرفی دیگر محصولات شرکت سازنده‎ی بازی در صفحه‎ی اصلی وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    والدین برای وارد شدن به بخش آموزش مجبور به وارد کردن سال تولد خود هستند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲۷
    واحد پول رایگان
    ناشر MarcoPolo Learning, Inc
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان