Match it up 2

thumbnail
۸ سال به بالا
۵ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آموزش مفاهیم شناختی با منطبق کردن اشکال بر روی الگوی اصلی

سال: 2011
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازی با کشیدن انگشت بر روی صفحه و جابه‎جا کردن تصویر انجام می‌شود. در ابتدا ممکن است درک سازوکار بازی برای کودک چالش‌برانگیز باشد و همراهی والدین برای توضیح مفاهیم مفید است.
    کودک در این بازی مفاهیم تغییرپذیری شکل اشیاء مانند بخش‌پذیری و وارونگی آشنا می‌شود که می‌تواند به تقویت مهارت‌های بصری و تفکر حل مسئله کمک کند. والدین می‌توانند نام اشکال بازی مانند ستاره و جغد و همچنین رنگ‌های بازی را به کودک آموزش دهند و موجب گسترده‌تر شدن دامنه واژگان او شوند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی قسمت دوم از مجموعه‌ی Match it up است و شامل دسته‌بندی‌های متفاوتی برای آموزش مفاهیمی به کودک همچون کوچک‌تر و بزرگ‌تر، شناخت اشیا با توجه به سایه، وارونگی، شناخت رنگ‌ها، شناخت بخشی از کل بودن (مانند برشی از هندوانه که ازنظر ظاهری با هندوانه متفاوت است اما بخشی از آن است) و شناخت بچه حیوانات (مانند جوجه و مرغ) است. هر مرحله شامل یک تصویر در مرکز صفحه بازی و هفت تصویر در اطراف آن است. یکی از هفت تصویر با تصویر مرکزی مشابه است. کودک با انتخاب تصویر مشابه و کشیدن آن با انگشت و منطبق کردن بر تصویر اصلی بازی را انجام می‌دهد بعد از هر بار مطابقت دادن، صحیح تصویر اصلی تغییر می‌کند. باوجود دسته‌بندی‌های متنوع آموزشی در برنامه، تنها دو دسته‎بندی به صورت رایگان بوده و باقی با پرداخت مبلغی در اختیار کودک قرار می‌گیرد. بازی به بهبود مهارت شناختی کودک کمک خواهد کرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 6.02 iOS در تاریخ 98/09/22 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    بازی با بهره گرفتن از طراحی ساده و اشکال رنگارنگ، مفاهیم متفاوتی را به کودک می‌آموزد. صدای دست زدن پس از اتمام هر مرحله سبب تشویق کودک به یادگیری و ادامه‎ی کار با بازی می‌شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    دو مرحله از بازی رایگان است و برای در اختیار داشتن تمامی مجموعه پرداخت مبلغ 6.99$ پول لازم است. در بازی بخشی برای معرفی دیگر محصولات ناشر بازی قرار دارد.

    نیازهای ویژه

    این بازی برای کودکان مبتلا به اوتیسم جهت بهبود مهارت شناختی مفید است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    والدین می‌توانند نام و آدرس ایمیل خود را برای دریافت اخباری راجع به تازه‌ترین محصولات ناشر در بازی قرار دهند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۶.۰۲
    واحد پول رایگان
    ناشر MyFirstApp Ltd
    سال انتشار ۲۰۱۱
    ارز رایگان