Math and Sorcery – Math Battle RPG

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

اجرای طلسم جادویی با پاسخ دادن به سؤالات ریاضی برای رقابت با موجودات جادویی

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کودکان کم سن با حس همزادپنداری نسبت به شخصیت اصلی خود را فردی برگزیده می‎بینند که در تلاش برای نابودی موجودات شرور است. احساس خاص بودن و تکیه شدن برای مهارت‎های ویژه‎ی جادوگری ازجمله برجستگی‎های این دنیای جادویی است که دنیای شگفت‌آوری را برای کودکان ایجاد کرده است.
    پیچیدگی آموزش اولیه‎ی بازی به‌جای ساده‎سازی، محیط بازی را دشوار جلوه می‎دهد، اما با تمرین و گذر از مراحل بعد از زمان کوتاهی دشواری درک اولیه از بین خواهد رفت. البته سختی عبور از مراحل و یافتن پاسخ به مسائل ریاضی به مهارت فردی کودکان بستگی دارد. سرعت‌بالای مراحل برای ایجاد طلسم بازیکنان را به سمت تفکر سریع‎تر و با خطای کمتری سوق می‎دهد که در ابتدا فشار بالایی را به وجود می‎آورد.
    کودکان و نوجوانان در هر سرزمین بر روی یک مهارت‏ جدید ریاضی تمرکز می‎کنند. در سرزمین‎ها به ترتیب بر روی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم کار می‎کنند و با شکست دادن موجودات به‌صورت هم‎زمان مهارت‎های ریاضی را به شکل ترکیبی تمرین می‎کنند. اگرچه آموزشی در مورد روش حل داده نمی‎شود، اما برای تمرین و افزایش سرعت محاسبات ذهنی فرصت مناسبی به حساب می‎آید.
    موجودات هر سرزمین با دیگری تفاوت دارند و عمدتاً با ظاهری ترسناک و عجیب نمایش داده می‎شوند. برای مثال کتاب‎های سرزمین اول با دندان‎های تیز در هوا شناورند. با اجرای طلسم خون‎ریزی یا زخمی ایجاد نمی‎شود و تنها پس از پایان یافتن انرژی موجودات در دود کوچکی محو می‎شوند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازی ریاضی و جادوگری برای تمرین مهارت‎های اولیه ریاضی به‌صورت ذهنی و با سرعت‌بالا طراحی‌شده است. در این بازی کودکان می‎توانند مهارت جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را در داستانی جادویی و برای نابودی موجودات عجیب تمرین کنند. هر سرزمین مهارتی جدید را وارد مسائل ریاضیاتی بازیکن می‎کند و موجودات هر سرزمین‎ نوع مسئله ریاضیاتی را با علامت‎های بالای سرشان مشخص می‎کنند. بازیکنان با انتخاب موجودات به‌صورت هم‎زمان سطح دشواری مسائل را بالاتر می‎برند تا در کنار به چالش کشیدن خود، فرصت نابودی سریع‎تر موجودات عجیب را داشته باشند. موسیقی شاد و گرافیک پیکسلی بازی دنیای جادویی را برای کودکان جذاب و قدیمی ‎کرده تا حس تعلق بیشتری به آن پیدا کنند. نابودی موجودات تنها با حل مسائل ریاضی و ضربه کوتاه به شخصیت بازی میسر می‎شود و هیچ خون‎ریزی وجود ندارد. آموزش اولیه بازی ممکن است کمی محتوای اصلی را گنگ جلوه دهد، اما به‌مرور برای کودکان آشنا به چهار عملیات اصلی تسلط کافی برای استفاده از برنامه به‌تنهایی به دست خواهد آمد. سرعت‌بالای ارائه‎ی مسائل ممکن است بازی را برای کودکانی که به‌تازگی با چهار عمل اصلی ریاضی آشنا شده‎اند بسیار دشوار کن، به‌خصوص که زمانی برای نوشتن اعداد بر روی کاغذ وجود ندارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.21 iOS در تاریخ 97/08/06 بعد از عبور از دو سرزمین نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک پیکسلی تصاویر در حین مبارزه و شخصیت‎ها، حس قدیمی بودن به بازی می‎دهد. شخصیت اصلی بازی معمولاً از پشت سر نمایش داده می‎شود و موجودات عجیب سرزمین‎ها روبه‎روی شخصیت در مقابل بازیکن قرار دارند و با ظاهری که گاهی خشن می‎شود به شخصیت حمله می‎کنند. موسیقی متن بازی در هر بخش متناسب با آن تغییر می‎کند و در زمان حمله حس هیجان و تلاطم بیشتری به خود می‎گیرد و در زمان خارج از مبارزات، فضای بازی بیشتر حال‎ و فضای رازگونه و آرام دارد. تصویر بازی به‌مرور و با خارج شدن از محیط بسته‎ی کتابخانه روشن‎تر می‎شوند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای خرید قابلیت‎هایی همچون معجون درمانی به Mana بیشتری نیاز است که علاوه بر افزایش آن در جریان بازی، از راه خرید بسته‎های پیشنهادی کوچک، متوسط یا بزرگ نیز قابل افزایش است. بسته‎ها در قیمت‎های 0.99 دلاری تا 8.99 دلاری به فروش می‎رسند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲۱
    سال انتشار ۲۰۱۸