Math Tango

thumbnail
۹ سال به بالا
۶ تا ۹ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تمرین عملیات جمع و تفریق در دهکده‎ی هیولاهای مهربان

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    رفتار هیولاها و شیطنت‎های کودکانه‎ی آنها برای کودکان حس همزادپنداری را ایجاد می‎کند، زیرا که با شور و اشتیاق به پریدن، دویدن و رقصیدن می‎پردازند و خوشحالی‌شان را نمایش می‎دهند.
    توضیح شنیداری و نوشتاری ابتدایی به اندازه‎ی کافی کار با بازی را شفاف می‎کند و با انتخاب هر بخش از مأموریت هدایت بازیکنان به‌صورت خودکار صورت می‎گیرد و به کودکانی که به زبان انگلیسی تسلطی ندارند، اجازه می‎دهد تا از تمام جنبه‎های بازی استفاده کنند. دشواری پازل‌ها بر اساس سطح سواد بازیکنان متغیر است ولی در کل با حل کردن پازل‎ها به‌مرور سطح سختی‌شان افزایش می‎یابد.
    با حل پازل‎ها، عمل جمع و تفریق به‌مرور بهتر می‎شود و با بیشتر شدن اعداد به‌مرور پیچیدگی بازی نیز افزایش می‎یابد و تمرکز بیشتری را از بازیکنان می‎طلبد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    با توجه به‌عنوان این بازی می‎توان دریافت که فعالیت‎های اصلی این بازی ترکیبی از ریاضی و رقص است. هیولاها به‌عنوان شخصیت‎های اصلی بازی هدف بازیکنان محسوب می‎شوند و دوستان جزیره‎ی رنگارنگ‎اند. کودکان دبستانی با حل پازل‎های جمع و تفریق ریاضیاتی به سکه‎‏ی بیشتری دست پیدا می‎کنند تا با استفاده از سکه‎ها بتوانند وسایل سرگرمی متنوعی برای دوستان هیولایی‌شان خریداری کنند. همچنین با انجام پازل‎ها و افزایش سطح بازیکنان امکان رد کردن مأموریت‌های بیشتری فراهم می‎شود. مأموریت‌ها از چندین بخش تشکیل‌شده‌اند و با عبور از تمامی بخش‎های هر مأموریت جواهری برای باز کردن هیولایی جدید در اختیار بازیکنان قرار می‎گیرد. رقص هیولاها با تمرین پازل‎های بیشتر برای خارج کردن فضای بازی از حالت یکنواخت و خشک بوده و با بیشتر بودن هیولاها، هیجان بیشتری نیز به بازی داده می‎شود. محیط سرگرم‎کننده و شاد بازی فرصتی برای ایجاد انگیزه جهت یادگیری مهارت جمع و تفریق ایجاد کرده است. برای استفاده کامل از برنامه خریداری کردن یکی از بسته‎های پیشنهادی اجباری است و تنها سه مأموریت به‌صورت رایگان در اختیار قرار دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.2 iOS در تاریخ 97/08/21 بعد از باز کردن سه هیولای اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    هیولاها شخصیت‎های اصلی این بازی‎اند که با ظاهری دوست‌داشتنی و مهربان از آتش‎فشان جزیره خارج می‎شوند. جزیره‎ی هیولاها با رنگ‎آمیزی شاد و شخصیت‎های شاد و پرانرژی هیولایی صفحه اصلی بازی است. فعالیت‎های سرگرم‌کننده در جزیره و با وسایل داخل فروشگاه بازی صورت می‎گیرد و فعالیت‎های ریاضیاتی در بخش پازل‎ها انجام می‎شود. گزینه‎های محدود و شفاف بازی به کودکان اجازه می‎دهد تا به‌راحتی در جزیره‎ی سه بعدی و خوش‌رنگشان حرکت کنند و با نزدیک و دور شدن به شخصیت‎هایشان حرکت‎های موردنظر در مأموریت‌ها را عملی سازند. موسیقی بازی در حالت عادی ملایم و شاد در متن فعالیت‎های بازیکنان پخش می‎شود، اما در زمان رقص هیولاها با ضرب‌آهنگ سریع و پرهیجان به همراه تغییرات نور زمین رقص حس‎وحال بازی را از حالت یکنواخت خارج می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    سه نوع بسته پیشنهادی ابتدایی، کامل و ارتقایی برای استفاده از برنامه با قیمت‎های 6.99، 11.99 و 8.99 دلار قرار دارد. بعد از به پایان رساندن مأموریت سوم بازیکنان برای ادامه بازی باید یکی از این سه بسته را انتخاب کنند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲
    سال انتشار ۲۰۱۷