Mekorama

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پازل‎های پر چالش برای رساندن ربات به محل نهایی موردنظر

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    تغییرات صفحه بازی مربوط به بخش‎های متحرک زمین است و بازیکن با جابه‎جایی سطوح تلاش می‎کند تا مسیر ربات خود را باز کند. نکته‎ی مهم، در حرکت داخل این بازی، مربوط به چرخ‎های شخصیت‎ها و موانع رباتی دیگر است. نیاز به پیش‎بینی و تحلیل تغییرات محیطی، ممکن است بازی برای کودکان دبستانی بیش از اندازه دشوار به نظر آید، اما تمرین مراحل می‎تواند فرصتی برای به چالش کشیدن کودکان به شمار آید.
    این بازی به کودکان و نوجوان کمک می‎کند تا با بهره‎گیری از تفکر تحلیلی و انتزاعی به‌طور هم‌زمان، تأثیر جابه‎جایی سطوح بازی را درک کنند و بتوانند مسیر ربات خود را باز کنند تا به هدف برسند. همچنین کودکان و نوجوانان در این بازی با طرح‎های خلاقانه‎ای مواجه می‎شوند که درنهایت می‎توانند در طراحی مراحل خودشان از آنها استفاده کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    ربات این بازی (شخصیت اصلی) توسط بازیکن هدایت می‎شود تا از نقطه شروع به نقطه نشان شده، برسد. مراحل بازی در ابتدای بسیار ساده به نظر می‎آیند، اما به‌مرور سختی بازی بیشتر می‎شود و درنهایت برای عبور از برخی مراحل نیاز به تکرار و آزمون‌وخطا متعدد وجود دارد. قوانین بازی و حرکات شخصیت بسیار ساده‎ طراحی‌شده‌اند اما برای ساخت مسیر هموار، تغییر بخش‎هایی از زمین‌بازی الزامی است. در زمان نیاز بازیکنان می‎توانند از راهنمای داخل بازی استفاده کنند که با خرید درون برنامه ممکن می‎شود و باید توجه داشت از مراحل میانی نیاز به راهنمایی بسیار پررنگ‎تر است. بازی بر روی تفکر تحلیلی و انتزاعی کودکان و نوجوانان متمرکز است و به در این بین فضایی برای ساخت مراحل جدید نیز در اختیار بازیکن قرار داده‌شده است. روند پیچیده شدن بازی با سرعت آرامی به وقوع می‎پیوندد که باعث هماهنگ شدن سرعت بازیکن برای رفع چالش‎های پیش رو شده و مانع از حس سرخوردگی یا ناامیدی در راستای حل پازل‎ها می‎شود. هر مرحله نوعی بارکد دارد که بعد از ساخت مراحل شخصی، امکان اسکن بارکد از مراحل ساخته‌شده توسط بازیکنان دیگر برای به اشتراک‌گذاری وجود دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.1 iOS بعد از عبور از 25 مرحله در تاریخ 96/11/06 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیت بازی بامزه و به‌ظاهر کمی گیج نمایش داده‌شده است و با نوع حرکتی که دارد بازیکنان بسیاری را به خود جذب می‎کند. گرافیک بازی شاد و پر از رنگ‎های متنوع است و ساختار دو بعدی دارد. موسیقی بازی با ضرب‌آهنگ‎ آرام و کوتاه باعث حفظ تمرکز بازیکن و جلوگیری از بروز هرگونه تنش می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    سازنده بازی این اختیار را به بازیکن داده است تا با توجه به باور بازیکن بر اساس ارزشمند بودن یا نبودن بازی پول پرداخت کند. همچنین گزینه نوشتن نقد را نیز فراهم کرده است تا به جای پرداخت هزینه استفاده شود. میزان مبلغ قابل پرداخت از 0.99 دلار تا 31.99 دلار است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    امکان ساخت مراحل و طراحی زمین مخصوص به خود و قابلیت به اشتراک گذاشتن آن وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Martin Magni AB
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان