
۹ سال به بالا
در رامون، ستارههای یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجهها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان همراستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی میشود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
کاوش در محیطی جدید با هدف زندگی در منطقهای ناشناخته
سال: 2017
بررس متن: حامد داوری
سنجهها
این بخش، مجموعه ای از سنجههای مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی میشوند، تعداد بولتها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه میتوانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجهها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
نحوهی انجام بازی آموزش داده نمیشود و منوی بازی گزینههای نسبتاً زیادی داشته که در نگاه اول ممکن است برای مخاطب مبهم باشد.
تفکر دربارهی بقا در محیطی جدید و نیازمندی به وسایل و منابع در کنار تهیه تجهیزات با کمک موارد اولیه موجود، میتواند روی پرورش تفکر حل مسئله و خلاقیت بازیکن اثر گذارد.
در این بازی سلاحهای جنگی وجود دارد و در جریان بازی حیوانات شکار میشوند و تصویری از ارواح به نمایش گذاشته میشود.
آنچه والدین باید بدانند
در بخش آگاهی والدین درباره کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشتهایم. همچنین به نکاتی اشاره میکنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
در این بازی بازیکن در نقش یک شخصیت مکعبی و سرگردان نقشآفرینی میکند و باید با کاوش در جزیره مواد و وسایل اولیهی موردنیاز جهت تولید تجهیزات و منابع را تهیه کند. منطقهای که بازیکن در آن قرارگرفته مشابه یک جنگل طراحیشده و شامل درختان، دریاچههای کوچک و حیوانات اهلی و وحشی است و بازیکن باید از همان ابتدا به فکر انتخاب مکانی مناسب در این فضا باشد و بتواند با استفاده از وسایلی که خود میسازد منطقه را حصارکشی کند و تجهیزات خود را تکمیل کند. دایرهی بالای صفحه زمان روز و شب را نشان میدهد و رکورد بازیکن درواقع تعداد روزهایی است که توانسته در این منطقه زنده بماند. پنج پارامتر در بالای صفحه مشخصشده که عبارتاند از میزان آب، غذا، مواد دفعی، دمای بدن و انرژی شخصیت بازی و بازیکن باید با توجه بهاندازهی آنها فعالیتهای شخصیت خود را تنظیم کند. حرکت و کاوش بازیکن با دکمههای تعبیهشده در بالای صفحه امکانپذیر است. وجود سلاحهای جنگی و ارواح سرگردانی که در اثر کندن گورها به وجود میآید ترس و خشونت را چاشنی بازی میکند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی در تاریخ 98/06/27 نوشتهشده و برمبنای نسخه iOS 2.1.7 است.
کیفیت
نمای بازی بهصورت سه بعدی و با حالت زاویهدار نشان داده میشود. ترکیبهای رنگی بهکاررفته در پسزمینه تنوع خوبی دارند و شخصیت بازی و پسزمینهها قابلیت تغییر دارند که این خود میتواند یکنواختی بازی را کاهش دهد.
مصرف گرایی
مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی مصرفگرایانه را تشویق کند.
در این بازی برای دریافت بعضی از آیتمها میتوان از خرید درون برنامهای استفاده کرد.
حریم خصوصی
تمامی اقدامات و استراتژیهایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفادهی افراد نادرست انجام داده میشوند و همچنین نوع دسترسیهایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار میگیرد.
اجرای بازی نیاز به اینترنت ندارد اما برای مشاهدهی فیلمهای کوتاهی که درازای آن جوایزی دریافت میشود باید آنلاین بود.
مشخصات برنامه
نسخه تست شده روی iOS ۲.۱.۷
سال انتشار ۲۰۱۷