Monster Legends: Collect them

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

گسترش یک سرزمین تخیلی و نبرد با موجودات افسانه‎‌ای

سال: 2021
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    تخیلی بودن فضای بازی و موجودات آن در دنیای کودکی قابل درک است.
    دو نوع متفاوت از موجودات می‌‎توانند با هم جفت‌‎گیری کنند و موجودی با ژن ترکیب شده را به دنیا بیاورند. برای جفت‌‎گیری موجودات کنار هم قرار می‌‎گیرند و بالای سرشان یک قلب نشان داده می‎‌شود پس از آن یک تخم در بخش مربوط به تخم‌‎ها به وجود می‌‎آید.
    افراد گروه می‌‎توانند با هم گفتگو کنند که شاید کلمات نامناسبی هم در آن وجود داشته باشد.
    ابتدا توضیحی برای نحوه‎‌ی انجام دادن بازی وجود دارد که تا حدی بازیکن را با روند کلی بازی آشنا می‎‌کند اما تسلط بر آن نیاز به آزمون ‎و خطا و صرف زمان در بازی نیاز دارد. به طور مثال برای مبارزه کردن یا چگونه قرار گرفتن در بازی گروهی هیچ توضیحی وجود ندارد که می‎‌تواند بازیکنان تازه‎‌کار را با چالش مواجه کند. شخصیت‌‎ها به خوبی هدایت می‎‌شوند و با این‌‎که رفته رفته سرزمین بازیکن بزرگ و بسیار پر جمعیت می‎‌شود اما خطای نرم‌‎افزاری پیش نمی‌‎آید.
    مدیریت منابع و استراتژی دو عامل مهم در پیش بردن موفقیت‌‎آمیز این بازی است. بازیکن در ابتدا امتیاز محدودی دارد و سرزمینش خالی از سکنه است. او باید با مدیریت امتیازهایش، سرزمین را آرام آرام گسترش بدهد و پر جمعیت کند. نبردها هم به مهارت تفکر استراتژیک نیاز دارند بازیکن قبل از هر نبرد باید چیدمان گروه خود را مشخص کند و موجوداتی را در آن قرار دهد تا در نهایت گروه متعادل و قدرتمندی داشته باشد.
    نبرد یکی از راه‎‌های کسب امتیاز است. شخصیت‎‌ها از نیروهای تخیلی خود مانند بیرون آمدن آب یا آتش از دهان استفاده می‌‎کنند تا به حریف خود صدمه زده و آن را از بین ببرند. در جریان نبردها هیچ آسیب‌‎دیدگی دیده نمی‌‎شود و نوبتی بودن آن هم باعث شده است تا سرعت مبارزات کم باشد. موجودات بازی اول کوچک هستند اما با غذا خوردن بزرگ می‌‎شوند و ظاهرشان هم تغییر می‌‎کند و قدری خشن می‎‌شود این تغییر شکل‎ها می‌‎تواند باعث ترس برخی کودکان شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    دنیای بازی تخیلی است و بازیکن آن را با نبرد و مدیریت منابع گسترش می‌‎دهد و بزرگ‌تر و پرجمعیت‌‎تر می‌‎کند. در ابتدا یک سرزمین سرسبز خالی از سکنه در اختیار بازیکن قرار می‌‎گیرد او باید با امتیازات خود تخم موجودات متفاوت را تهیه کند، برای آن‌‎ها زمین‎‌هایی برای زندگی آماده کند و مراقب غذایشان هم باشد. موجودات با غذا خوردن بزرگ شده و تبدیل به ارتش بازیکن می‎‌شوند. هر یک از آن‌‎ها توانایی ویژه‎‌ای دارند که می‌‎توانند نقش منحصر به فردی در جریان نبردها ایفا کنند بنابراین استفاده از مهارت تفکر استراتژیک و تشکیل گروه متعادلی از قهرمانان تضمین‎‌کننده‌‎ی پیروزی بازیکن و کسب امتیاز بیشتر است. جریان مبارزات به صورت نوبتی بین بازیکن و حریفش پیش می‎‌رود و با این‌‎که موجودات افسانه‎‌ای و عجیب هستند اما مبارزات خشونت زیادی ندارند. بازیکن می‎‌تواند با حریفان آنلاین مبارزه کند همچنین می‌تواند با اتصال به فیس‎‌بوک با دوستان خود تشکیل گروه بدهد و در نبردها قدرتمندتر ظاهر شود. در این حالت امکان گفتگو بین کاربران وجود دارد که به طور معمول راجع به در پیش گرفتن استراتژی مناسب برای شکست حریف است اما می‌‎تواند کلمات نامناسب هم داشته باشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎‌ی iOS 11.3 در تاریخ 1400/04/16 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    بازی با یک سرزمینی که طیفی از رنگ‎‌های سبز دارد شروع می‎‌شود. به مرور تخم‎‌ها، موجودات، زمین‌‎های کشاورزی و … به آن اضافه می‎‌شوند که طراحی تمام آن‎‌ها هماهنگ با داستان تخیلی بازی هستند مانند تخم‎‌ها که رنگارنگ هستند یا موجوداتی که توانایی‌‎هایی عجیب دارند. فضای بازی بسیار بزرگ است بنابراین اجزای آن کوچک طراحی شده‎‌اند اما این موضوع باعث نشده تا جزئیات در طراحی رعایت نشود. جریان نبردها سریع نیست که شاید برای بعضی بازیکنان خسته‎‌کننده باشد در عوض نبرد آنلاین و گروهی هم در بازی وجود دارد تا بازیکنان را سرگرم و جریان آن را مهیج کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای پیش بردن بازی امتیاز لازم است که از نبردها یا خرید درون برنامه تأمین می‌‎شوند. بسته‎‌های خرید حداقل 1.99$ قیمت دارند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازی با اتصال به اینترنت اجرا می‎‌شود. برای دعوت دوستان به بازی حساب کاربری فیس‌‎بوک لازم است. بازیکن می‌‎تواند لینک بازی را از طریق پیام کوتاه یا شبکه‎‌های پیام‌‎رسان برای دوستان و آشنایان خود بفرستد و روند پیشرفتش در بازی را به آن‌‎ها نشان دهد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱۱.۳.۳
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴
    نسخه تست شده روی iOS ۱۱.۳.۳
    واحد پول دلار
    ناشر Socialpoint
    سال انتشار ۲۰۲۱
    ارز دلار