Mr. Hopp’s Playhouse

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
ماجراجویی یک دختر کوچک در محیطی ترسناک
سال: 2020
    بررس متن: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    جریان بازی مشابه بازی قایم باشک در دنیای واقعی است و بخشی از آن هم به ترس‌های درونی کودکان مانند ترس از دست والدین اشاره دارد.
    با لمس صفحه‌ی بازی دختر به چپ و راست می‌رود و می‌پرد اما بازی کمبودها و خطاهای زیادی دارد که کار با آن را سخت کرده است. به طور مثال پرش‌ها دقت زیادی ندارند که در نتیجه باعث می‌شود صدای وسایل پخش شود و همچنین نقشه‌ای در بازی وجود ندارد و بازیکن برای انتخاب مسیرش با مشکل مواجه می‌شود. تمام این عوامل باعث شده است تا خرگوش به راحتی دختر را پیدا کند و برای پرت کردن حواس او باید به ناچار فیلم‌های تبلیغاتی دید.
    تمام اتفاقات بازی از جایی شروع می‌شود که دختر در خواب است متن‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد او از خرگوش عروسکی‌اش می‌ترسد برای همین می‌خواهد به اتاق والدینش برود. با گذر از مسیر تاریک خانه و عبور از وسایل به اتاق می‌رسد اما آن‌جا را خالی می‌بیند و جای ناخن‌هایی هم روی دیوار است. دختر از نبود والدینش هراسان می‌شود اما این آخر ماجرا نیست در بخش‌های تاریک بازی دو چشم درشت مراقب او هستند و بازیکن احساس می‌کند موجودی ترسناک در حال تعقیبش است. چشم‌ها برای خرگوش عروسکی دختر هستند که بسیار بزرگ شده است و دندان‌های تیزی دارد. دختر باید سعی کند از دست او فرار کند اما خرگوش به راحتی او را پیدا می‌کند و تمام صفحه‌ی بازی تصویر صورت او را نشان می‌دهد که با صدای ترسناکی می‌خندد. برخورد با اشیای روی زمین هم صداهایی تولید می‌کنند که اغلب دلهره‌آور هستند و مهم‌تر از آن بسیاری از وسایل، اسباب‌بازی‌ و وسایل بازی کودکانه هستند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    بازی در شب و در خانه‌ی دختر کوچکی پیش می‌رود. او که ناگهان از خواب پریده باید مأموریت‌های متفاوتی مثل رفتن به اتاق والدینش را انجام دهد اما علاوه بر مأموریت‌ها اتفاقات دلهره‌آور و ترسناکی هم در انتظارش هستند. هدایت دختر با لمس صفحه‌ی بازی انجام می‌شود او باید به چپ و راست حرکت کند و از روی وسایل و اسباب‌بازی‌هایی که روی زمین هستند بپرد. با برخورد به وسایل صدای خاصی پخش می‌شود که در سکوت شب طنین اضطراب‌آوری دارد و همین‌طور باعث پیدا شدن یک خرگوش ترسناک می‌شوند. خرگوش که در حقیقت عروسک دختر است، زنده شده و اندازه‌ای بسیار بزرگی دارد او تمام مدت دختر را تعقیب می‌کند و هدف اصلی بازی فرار از دست او است. ظاهر خرگوش، اندازه‌ی بزرگش، صدای وسایل، ناپدید شدن والدین دختر، تلاش برای فرار از خرگوش و محیط تاریک بازی ترس زیادی را به بازیکنان منتقل می‌کنند به خصوص که بازی هیچ هدف آموزشی ندارد و بیشتر شبیه انجام بازی قایم باشک با موجودی بسیار ترسناک است. البته قایم باشک به خودی خود می‌توانست بعضی مهارت‌ها را در کودکان تقویت کند اما خطاهای زیاد بازی و نبودن نقشه‌ی خانه آن را هم از بازیکنان دریغ کرده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎‌ی 1.825 iOS در تاریخ 1400/04/23 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    طراحی تصاویر بازی کیفیت چندان خوبی ندارد. البته سعی شده است تا فضاهای متنوعی در خانه طراحی شود و هر کدام هم وسایلی داشته باشند تا مکان را به خوبی به بازیکن نشان دهند اما به دلیل نورپردازی ضعیف و چرک بودن رنگ‌ها این جزئیات به خوبی قابل تشخیص نیستند. صداگذاری بازی با این‌که خیلی هماهنگ با حرکت شخصیت نیست اما در انتقال حس ترس به بازیکن بسیار موفق است. صداهای متفاوتی مانند صدای پای دختر، عروسک کوکی و تلفن شنیده می‌شود که حس اضطراب زیادی را منتقل می‌کنند. استفاده از اسباب‌بازی برای ترساندن بازیکنان می‌تواند تأثیر بدی بر کودکان به خصوص کودکان کم‌سن داشته باشد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    در بازی فیلم‌های تبلیغاتی نمایش داده می‌شود.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۸۲۵
    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۸۲۵
    سال انتشار ۲۰۲۰