Murders on Budapest Visual Novel Detective Game

thumbnail
۱۳ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

داستان کمدی جنایی درباره‌ی قتل‌‌هایی در کوهستان

    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    داستان بازی محوریت معمایی دارد و باعث می‌شود تا حس کنجکاوی و جستجوگری را در بازیکن برانگیزد تا بتواند قاتل را پیدا کند و راز مخفی داستان را کشف کند.
    دونفر از اعضای گروه با هم رابطه‌ی عاشقانه دارند و برای قرار عشقی خود به کوه صعود کرده‌اند.
    برای استفاده از بازی تنها تسلط بر زبان انگلیسی کفایت می‌کند زیرا که بازی به شکل خواندن یک داستان طولانی پیش می‌رود بازیکن تنها دیالوگ‌های بین افراد را دنبال می‌کند و در موقعیت‌هایی نیز بین دو دیالوگ انتخاب می‌کند.
    داستانی که در بازی روایت می‌شود ترسناک و جنایی است عده‌ای در کوهستان برفی گیر افتاده‌اند و مجبور شده‌اند تا در خانه‌ی مرموزی پناه بگیرند که همه‌ی ساکنان آن مشکوک هستند. افراد گروه یکی یکی کشته می‌شوند و اشاره‌های از داستان‌های آگاتا کریستی (نویسنده‌ی داستان جنایی) در سراسر خانه وجود دارد. اما چاشنی طنزی که در گفتگوها دیده می‌شود از شدت ترسناک بودن بازی کاسته است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    Muerder in Budapest در واقع داستانی ماجراجویانه و جنایی است که به همراه تصویرهای ساده و ابتدایی از صحنه‌های داستان و افراد آن جلو می‌رود. در این داستان که رگه‌های طنز نیز در آن دیده می‌شود قصه‌ی کوهنوردی روایت می‌شود که برای اسکی به قله‌ی کوهی رفته اما به دلیل بارش شدید آنجا گیر افتاده است. این پسر که بازیکن داستان را از دید او دنبال می‌کند؛ دختری بیهوش را در کوهستان پیدا می‌کند و همزمان به اکیپی نیز برخورد می‌کند که آن‌ها نیز در کوهستان گم شدند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند تا با هم همسفر شود و مأمنی برای خود پیدا کنند تا این‌که به خانه‌ای بزرگ و مجلل میان کوه‌های برفی می‌رسند. خانه بسیار مشکوک است و پیشخدمتان همگی سرد و رسمی رفتار می‌کنند اما با این حال از آن‌ها پذیرایی می‌کنند و به آن‌ها اقامت می‌دهند. آن‌ها دختر بیهوش را مداوا می‌کنند و اتاق و لباس به همه می‌دهند اما چیزهایی در خانه توجه را جلب می‌کند و بسیار مشکوک است. تابلوهای سه موش‌کور که یادآور رمانی جنایی به همین نام است به مرور در خانه پیدا می‌شوند. این موضوع برای همه سؤال‌برانگیز است تا این‌که بعد از شب اول اقامت یکی از افراد به قتل می‌رسد. با وارد شدن شخصیت‌های جدید داستان‌های جدیدی رخ می‌دهد و همه متوجه می‌شوند که با هر بار گم شدن یک اسباب‌بازی یک نفر از جمع کشته می‌شود. بازی مانند خواندن یک رمان جنایی کمیک (مصور) پیش می‌رود در بعضی موقعیت‌ها هم دو دیالوگ مختلف پیش روی بازیکن قرار می‌گیرد تا از بین آن‌ها انتخاب کند. اغلب، انتخاب‌ها تغییر چندانی در روند بازی ایجاد نمی‌کند اما برخی از آن‌ها باعث می‌شود تا مسیر بازی عوض شود و همین باعث شده تا پنج پایان مختلف در این داستان جنایی ایجاد شود. در هر حال فضای کلی بازی مرموزانه و مبهم است، هر زمان ممکن است اتفاق وحشتناکی رخ دهد و نشانه‌های ترسناکی پیدا شود. بازی رویکرد مصرف‌گرایانه‌ی زیادی دارد زیرا برای انتخاب هر دیالوگ پنج بلیت صرف می‌شود اما بازیکن ابتدا تنها سی بلیت در اختیار دارد. پس از تمام شدن مقدار اولیه بازیکن دو راه پیش رو دارد اول این‌که از طریق خرید درون برنامه‌ای بلیت‌های زیادی خریداری کند یا تبلیغ یک دقیقه‌ای مشاهده کند تا سی بلیت دیگر به دست بیاورد. این روند با توجه به داستان بسیار طولانی و چندین ساعته بازیکن را مجبور می‌کند تا بیش از شصت تبلیغ ببیند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی1.0.3 Android در تاریخ ۱۴۰۰/۷/۱۷ نوشته شده است.

    کیفیت

    بازی تصاویر متنوع و متن‌های کمی دارد تا شبیه کتاب‌هاب مصور باشد. شخصیت‌ها با چهره‌های کارتونی و بیشترشان کاریکاتور مانند رسم شده‌اند تا حدی هم شخصیت‌های انیمیشن معروف The simpsons را یادآوری می‌کنند. با این‌که تصاویرِ کمی از محل‌های مختلف نمایش داده می‌شود اما همان‌ها نیز برای شکل‌گیری تجسم بازیکن از فضای کلی بازی، خانه و افراد داخل آن کفایت می‌کند. پخش تکه موسیقی‌های کوتاه در موقعیت‌های مختلف باعث هیجانی شدن بازی در برخی مواقع می‌شود. با این‌که داستان از یک رمان بزرگسالانه اقتباس شده است اما طراحی آن به سبک کمیک است و نوع فراز و فرودهای مسیر داستان به نحوی است تا برای مخاطب نوجوان جذاب باشد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    در صورتی که با اینترنت روشن بازی انجام شود بین هر چند اتفاق تبلیغ کوتاهی نمایش داده می‌شود اما برای خواندن داستان تا انتهای آن لازم است تا بعد از تمام کردن هر بخش کوتاه، تبلیغ یک دقیقه‌ای مشاهده شود که با توجه به طولانی بودن داستان، تعداد این تبلیغات بسیار زیاد می‌شو.د یا بازیکن در صورتی که نخواهد تبلیغات را ببیند مجبور به انجام خرید درون‌برنامه‌ای خواهد شد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    اقتباس داستان سه موش کور – آگاتا کریستی
    طبقه بندی ماجراجویی