Neighbours from hell – Season 1

thumbnail
۱۵ سال به بالا
۱۲ تا ۱۵ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

داستان خرابکاری‎های پسری جوان برای عصبانی کردن همسایه‎اش

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شوخی‎ها و خرابکاری‎ها پسرک جوان باعث ایجاد شدن حس همزاد پندارانه در نوجوانان می‎شود و شاید در مواردی خنده‎دار و مفرح نیز باشد.
    شخصیت اصلی بازی فعالیت‎های مختلفی را انجام می‎دهد که برخی شامل نوشیدن الکل یا سَرک کشیدن به خانه همسایه‎ها با استفاده از دوربین می‎شود. برخی از تصاویر نمایش داده‌شده بر روی تابلو یا مجلات در بخش‎های جانبی بازی نامناسب است.
    فهم بازی بدون تکیه به زبان انگلیسی کمی دشوار بوده و در صورت نداشتن تسلط کافی بر روی این زبان، نیاز به همکاری بزرگسالان برای درک بازی وجود خواهد داشت. بعد از تسلط بر محتوای بازی انجام آن دشوار نیست فقط ممکن است در مراحل بالایی نیاز به مشاهده رفتار دقیق همسایه پیش از آغاز خرابکاری‎ها وجود داشته باشد تا زمان لازم برای انجام هر خرابکاری دقیقاً محاسبه شود.
    در هر مرحله تعداد روش‎های عصبی کردن همسایه با دایره‎های خالی سکه نمایش داده می‎شود، اما هیچ راهنمایی در مورد خرابکاری‎ها وجود ندارد به همین جهت نوجوانان باید با استفاده از قدرت خلاقیت خود روش‎های عصبی کردن همسایه را پیدا کنند. در برخی موارد با تغییر روش استفاده از ابزار در دست چالش بازی افزایش می‎یابد.
    با دستگیری پسرک خرابکار، دعوا و نزاع فیزیکی شدیدی بین دو شخصیت صورت می‎گیرد و پسرک خرابکار به‌شدت مورد زدوخورد واقع می‎شود. همسایه بعد از عصبانیت شدید قرمز می‎شود و صدای سوت شنیده می‎شود و گاهی صدای شکسته شدن استخوان کمرش به گوش می‎رسد. که حتی باوجود ظاهر کارتونی ممکن است برای برخی از کودکان و نوجوانان آزاردهنده تلقی شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    همسایه‎ی جهنمی داستان پسرک جوانی است که در همسایگی مرد میانسال، چاق و تنبل قرار دارد و به دلایل نامشخصی دائماً او را آزار می‎دهد. پسرک جوان با وارد شدن به خانه‎ی او و ایجاد تغییراتی همچون انداخت دستمال در راه فاضلاب، قرار دادن بمب به‌جای شمع، نقاشی کردن عکس مادر همسایه، بریدن مبل و … باعث عصبانیت او می‎شود. شخصیت همسایه در این بازی همانند مردی عصبانی طراحی‌شده است که با بروز خرابکاری‎های عصبانیتش بیشتر شده و با مشاهده‎ی پسرک جوان شروع به زدن و دعوا گرفتن می‎کند و گاهی او را نقش زمین کرده و بر رویش می‎پرد. خشونت نمایش داده‌شده اگرچه بسیار جدی و واقع‎گرایانه است، اما ساختار طنزگونه بازی و انمیشنی بودن گرافیک آن از درجه خشونت می‎کاهد. راهی جز کنکاش و جست‎وجو در خانه برای یافتن راه‎های خرابکاری کردن وجود ندارد و ممکن است با توجه به زمان محدود ارائه‌شده در بازی چندین دور آزمون‎وخطا برای یافتن تمام روش‎ها نیاز باشد. انجام شش مرحله اولیه بازی رایگان است و برای ادامه فصل دوم و مابقی مراحل فصل اول خرید درون برنامه اجباری است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.03 iOS در تاریخ 97/05/26 بعد از انجام مراحل رایگان نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی با کیفیت خوبی ارائه‌شده است، اگرچه نسبت به نسخه ویندوز از کیفیت پایین‎تری برخوردار است. موسیقی متنی در جریان اصلی بازی وجود ندارد و تنها در انتهای مرحله آهنگ پیروزی یا شکست به گوش می‎رسد. صداهای بازی مطابق با حالت روحی همسایه حس درگیری بیشتری به بازیکن می‎دهد. شخصیت‎های اصلی بازی همسایه چاق و پسرک خرابکار بوده که اولی به‌شدت عصبانی و تنبل نمایش داده می‎شود و دومی در قالب جوانی با شیطنت‎های کودکانه نشان داده‌شده است. در مراحل مختلف شخصیت مادر همسایه و یا طوطی قرمزرنگ نیز افزوده می‎شوند تا دشواری بازی افزایش یابد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغات ویدیویی در میانه بازی نمایش داده می‎شود و تنها شش مرحله از بازی به‌صورت رایگان در اختیار قرار می‎گیرد و برای استفاده از سایر مراحل باید مبلغ 1.99 دلاری پرداخت شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰۳
    واحد پول رایگان
    ناشر HandyGames
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان