Niko & the Sword of Light

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

همراهی با ماجراجویی نیکو و پیدا کردن قدرت درونی

سال: 2020
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    نیکو پسری کوچک است که به خاطر شمشیرش احساس قدرت می‌کند. او در مسیری که پر از خطر است پیش می‌رود و هیولاهایی را نجات می‌دهد که در حقیقت به خاطر طلسم عصبانی و ترسناک بودند. هیولاها به خاطر مهربانی که نیکو در حقشان کرده بود به او کمک می‌کنند و به نوعی با کار گروهی او را به سرچشمه‌ی تاریکی‌ها می‌رسانند. در نبرد بین روشنایی شمشیر او و تاریکی هیولا، شمشیر شکست می‌خورد اما نیکو شجاعت و اراده‌ی واقعی را در درون خود پیدا می‌کند؛ قدرتی که قابل شکست نیست.
    بازی داستانی است و بازیکن تنها با دیدن تصاویر فراوان و خواندن متن‌های کوتاهش، آن را دنبال می‌کند. هیچ وقفه‌ای در جریان داستان وجود ندارد، به غیر از چندین فیلم تبلیغاتی که می‌توان نمایش آن‌ها را با پرداخت درون برنامه‌ای قطع کرد.
    هیولاهای متفاوتی در بازی وجود دارند که وقتی نیکو آن‌ها را از بین می‌برد تبدیل به موجودات کوچکی می‌شوند. در جنگ بین آن‌ها خونی دیده نمی‌شود و صحنه‌های مبارزه خیلی طولانی نیستند. نیکو هم از آن‌ها نمی‌ترسد و حتی وقتی یکی از هیولاها او را می‌بلعد می‌تواند خود را نجات دهد. اما به هر حال ظاهر آن‌ها و این‌که در اثر ضربه‌ی شمشیر نیکو از هم می‌پاشند می‌تواند برای بعضی کودکان ترسناک باشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی اقتباسی از انیمیشنی به همین نام است و شخصیت اصلی آن پسر کوچکی است که نیکو نام دارد. روزی تاریکی‌ها به سرزمین نیکو حمله کردند و همه کس غیر از نیکو را از بین بردند. حیوانات شهر تبدیل به هیولا شدند و تنها چیزی که برای نیکو باقی ماند یک شمشیر نورانی بود که قدرت خیلی زیادی داشت. نیکو با این‌که کوچک است اما تصمیم می‌گیرد به جنگ تاریکی‌ها برود تا بتواند دوباره آرامش و زیبایی را به محل زندگیش برگرداند. نیکو در مسیر بازی جلو می‌رود و هیولاهای متفاوتی را می‌بیند حتی گاهی از بلندی‌هایی پرتاب می‌شود؛ اما در هیچ کدام نه می‌ترسد نه آسیب می‌بیند بلکه به جنگ هیولاها می‌رود و با کمک شمشیر نورانی و قدرتمندش طلسم آن‌ها را از بین می‌برد. با از بین رفتن طلسم هر قسمت از سرزمین، موجوداتی به بازی اضافه می‌شوند که دیگر هیولا نیستند و برای تشکر از نیکو کمکی در حقش می‌کنند تا زودتر بتواند منشأ تاریکی‌ها را از بین ببرد. روزی یکی از این موجودات نجات‌یافته که شبیه دلفین است به نیکو می‌گوید قدرت اصلی در شمشیر او نیست بلکه در خود اوست. نیکو این موضوع و تمام تجربه‌هایی که در مسیر به دست آورده است را در ذهن دارد تا به هیولای تاریکی می‌رسد. او شمشیر نیکو را می‌شکند و قصد دارد که خودش را هم از بین ببرد. اما نیکو به یاد حرف دلفین می‌افتد، این‌که هیولاها از ترس تغذیه می‌کنند و قدرت واقعی در وجود اوست. او که عزمش را جمع کرده است با شجاعت در مقابل هیولا ایستادگی می‌کند و او را از بین می‌برد. تمام داستان بازی به صورت داستان کمیک (مصور) روایت می‌شود و بازیکن نقش خاصی در پیش بردن آن ندارد. او تنها باید قصه را دنبال کند و در حس ماجراجویی نیکو سهیم باشد. با توجه به مصور بودن داستان متن‌های زیادی هم در آن وجود ندارد تا بازیکنانی که تسلطی بر زبان انگلیسی ندارند هم بتوانند از آن استفاده کنند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‌‌ی 1.2 iOS در تاریخ 1400/10/20 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    کتاب کمیک کتابی است که تصاویر (متحرک یا ثابت) را در فریم‌ها مجزایی نشان می‌دهد هر فریم به نوعی فریم بعدی را کامل می‌کند و قصه به وسیله‌ی آن‌ها روایت می‌شود. در این سبک از طراحی متن‌های کمی وجود دارد و بیشتر تصویر است که وظیفه‌ی انتقال حس داستان و درگیر کردن مخاطب را دارد. داستان نیکو هم به همین روش روایت می‌شود؛ او مرحله به مرحله جلو می‌رود تا به انتهای داستان برسد و بازیکن هم با دیدن تصاویر بازی با او و ماجراجویی‌هایش همراه می‌شود. نیکو به واسطه‌ی تصویر و صداگذاری شخصیت‌‌پردازی شده است و سعی شده است تا با طراحی اجزای متفاوت مانند دریا و جنگل طولانی بودن مسیر او نشان داده شود. هیولاهای بازی طراحی تخیلی دارند اما در ظاهر آن‌ها از رنگ‌های تند استفاده نشده است تا هیجانی غیر از هیجان نبردها را به بازیکن منتقل نکنند. در بازی، صداهای متفاوتی مانند صدای رعد و برق شنیده می‌شود که شاید برای بعضی بازیکنان آزاردهنده باشد.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای حذف تبلیغات بازی می‌توان مبلغ 2.99$ پرداخت کرد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    برای ورود به بازی باید با قوانین حریم خصوصی آن موافقت کرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲
    واحد پول رایگان
    ناشر Studio NX limited
    سال انتشار ۲۰۲۰
    پلتفرم Android، iPod Touch، iPad، iPhone
    طبقه بندی ماجراجویی
    ارز رایگان