Noa Noa

thumbnail
۸ سال به بالا
۵ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

مراقبت و رسیدگی به شخصیتی الکترونیکی، همانند کودکی واقعی

سال: 2019
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کودکان در این بازی خود را در نقش والد قرار می‎دهند و همانند بازی‎های دنیایشان به‌عنوان مادر یا پدر از شخصیت کوچک خود مراقبت می‎کنند. فعالیت‎های داخل بازی برای کودکان معنادار است و می‎توانند دنیای فرزند خیالی و الکترونیکی خود را با سلیقه و علاقه تزئین کنند.
    شخصیت راهنمای بازی در میان بخش‎ها ظاهر می‎شود و به زبان نوشتاری (انگلیسی) روش کار با هر بخش را توضیح می‎دهد. در عین شفاف بودن توضیحات، تنوع بالای بخش‎ها و جزئیات بالای بازی کار با برنامه را بسیار دشوار کرده و درک سازوکار استفاده برای کودکان پیش از دبستان قطعاً به همراهی فرد بزرگسال نیاز خواهد داشت.
    بازی فرصتی جهت تمرین عملیات جمع و تفریق به بازیکنان می‎دهد. همچنین در بازی هزارتو، کودکان باید بتوانند با بالاترین سرعت ممکن کوتاه‎ترین راه خروجی را پیدا کنند.
    شخصیت بازی به‌راحتی و با کمترین بی‌توجهی می‎میرد که با قرار گرفتن سنگ‌قبر بزرگ در صفحه‎ی بازی نمایش داده می‎شود. بازیکنان همچنین می‎توانند در هر زمان شخصیت خود راهی قبرستان کنند و او را نابود سازند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی شبیه‎سازی وسیله‎ی الکترونی قدیمی مخصوص کودکان است که با اضافه کردن تنوع در بخش‎های مختلف، به نسبت زمان بیشتری را به خود اختصاص می‎دهد. اولین هدف بازی زنده نگه‌داشتن شخصیت الکترونیکی (Noa) و رسیدگی به نیازهای اوست. در راستای هدف اصلی بازیکنان باید اهداف جانبی بازی ازجمله جمع‎آوری سرمایه برای خرید غذا را نیز محقق کنند و شخصیت‎های تحت نظر خود را افزایش دهند. در ابتدا هر شخصیت از داخل تخم ساده یا طرح داری خارج می‎شود و بعد از آن باید با غذا دادن، حمام کردن، بازی کردن، ورزش کردن و فعالیت‎های دیگر، رسیدگی‎های لازم برای تک‌تک شخصیت‎ها انجام شود. در عین حال که برخی از سرگرمی‎های برنامه به بهبود سواد ریاضی یا قدرت تحلیل سریع‎تر کمک می‎کنند، تنوع پایین این سرگرمی‎ها به‌مرور باعث کسل‌کنندگی جریان بازی و طولانی شدن زمان صرف شده برای هر پیشرفت در بازی می‎شود. در صورتی که بازیکن در زمان مشخص رسیدگی لازم را انجام ندهد، شخصیت او می‎میرد. سرگرمی‎ جمع و تفریق در زمان محدود، به تقویت شدن مهارت ریاضی کودکان دبستانی کمک می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.0.5 iOS در تاریخ 97/04/20 بعد از باز کردن چهار تخم نوشته‌شده است.

    کیفیت

    ظاهر ورودی بازی پیچیدگی بالایی ندارد، اما به‌مرور گزینه‎های جانبی به صفحه اضافه می‎شوند. به غیر از تصویر داخل دستگاه الکترونیکی که به رنگ طوسی و سیاه است، مابقی بخش‎های بازی از تنوع رنگی بالا و شادی برخوردار است. موسیقی متن با روند تکراری و کوتاه خود در تمام مدت به گوش می‎رسد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بسته‎های خرید درون برنامه‎ی بسیار زیادی در بازی وجود دارد که شامل انواع راه درمانی و زنده کردن شخصیت می‎شود. تبلیغاتی نیز برای گرفتن جایزه در صورت برقراری ارتباط با اینترنت وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    لینک ارتباط با Twitter در بخش تنظیمات قرار دارد و می‎توان با گرفتن عکس از تصویر بازی، آن را در تمام شبکه‎های اجتماعی داخل دستگاه هوشمند به اشتراک گذاشت.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۵
    سال انتشار ۲۰۱۹