Nono Islands

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

عبور از موانع یک جزیره‎ برای کسب طلا و نقشه‎ی گنج

سال: 2015
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    با ضربه زدن با انگشت روی صفحه‎ی بازی شخصیت به جلو می‎رود و در صورت نیاز به تغییر جهت بازیکن باید انگشت خود را روی صفحه بکشد. شخصیت به راحتی هدایت می‎شود اما عبور از موانع ساده نیست و گاهی بازیکن باید چندین بار یک مرحله را انجام دهد.
    موانع بازی در تمامی نقاط جزیره وجود دارند و بازیکن برای برخورد نکردن با آن‎ها باید با تمرکز زیادی جریان بازی را دنبال کند.
    موانع بسیاری مانند افراد بومی، میمون‎های بزرگ، تیغ و جمجمه‎های در حال حرکت در بازی وجود دارند. با برخورد به برخی از آن‎ها شخصیت تبدیل به جمجمه‎ای استخوانی می‎شود. با توجه به جزیره بودن محیط بازی آب زیادی در اطراف مسیر‎ها وجود دارد که با افتادن در آن شخصیت غرق می‎شود. در هیچ یک از تصاویر جراحت یا خونی نمایش داده نمی‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    بازیکن در این بازی هیجانی ماجراجویی می‎کند و طلا و نقشه‎ی گنج به دست می‎آورد. شخصیت در جزیره‎ای قرار دارد که موجودات زیادی مانند افراد بومی، هشت‎پا، کوسه و تیغ‎های برنده از آن محافظت می‎کنند. شخصیت باید با احتیاط از موانع عبور کند و با طی کردن مسیر بازی طلاهایی را به دست آورد. در هر گوشه از جزیره تکه‎های از یک نقشه‎ی گنج نیز وجود دارند که با کنار هم قرار گرفتن آن‎ها امتیازات زیادی نصیب بازیکن می‎شود. تعداد موانع مسیر زیاد هستند و عبور از آن‎ها چالش‎برانگیز است به خصوص که برخی از آن‎ها به صورت ناگهانی ظاهر می‎شوند. برخورد با هر یک از موانع تصاویر خشنی را ایجاد می‎کنند که کارتونی بودن آن‎ها تا حدی از انتقال محتوای ارائه‎شده به کودک می‎کاهد. بازی هدف آموزشی را دنبال نمی‎کند اما عبور امن از میان موانع نیازمند تمرکز و عکس‎العمل سریع بازیکن است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 2.0.0 iOS در تاریخ 99/08/28 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی چشم‎نواز و گیرا است. جزیره‎ای سرسبز، موجودات متفاوت و مسیر‎های متنوع با طیف رنگی وسیعی تصویر‎سازی شده‎اند. صدای حیوانات و آب در پس‎زمینه وجود دارد که حس واقعی بودن یک جزیره‎ی دورافتاده را برای بازیکن تداعی می‎کند. علاوه بر محیط مملو از جزئیات گاهی جزیره روز و آفتابی است و گاهی بازیکن در شبی مهتابی بازی را انجام می‎دهد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازیکن می‎تواند با پرداخت حداقل 0.99$ خرید درون برنامه‎ای انجام دهد و امکاناتی مثل ذخیره‎ی بازی را در اختیار داشته باشد. تبلیغاتی در بازی وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۰.۰
    واحد پول رایگان
    ناشر Illusion Labs AB
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان