One Button Travel

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ورود به داستان تعاملی سفر به آینده‎ای ناخوشایند و تلاش برای حذف کردن درخواست سفر

سال: 2015
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    حس استقلال در تصمیم‎گیری و شکل دادن مسیر سرنوشت از ویژگی‎های اصلی این بازی است که با تغییرات دوران نوجوانی از کودکی بسیار هماهنگ است. همچنین محتوای تخیلی داستان بازی برای نوجوانان معنادار است.
    تنها مهارت موردنیاز برای انجام این بازی تسلط نسبی بر روی زبان انگلیسی است و دشواری در انجام بازی وجود ندارد. ظاهر بازی مینیمال طراحی‌شده است که از بروز هرگونه پیچیدگی جلوگیری می‎کند.
    بازی در قالب داستان وقایع را شرح می‎دهد که ممکن است برای کودکان حساس کمی اغراق‎آمیز به نظر آید و آزاردهنده باشد؛ مانند آینده‎ای وحشتناک که انسان‎های گذشته در اسارت‎اند و شخصیتی که از راه تونل تاریک به گودال می‎افتد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    با زدن بر روی دکمه‎ی قرمز رنگ در ابتدای بازی، درخواستی برای سفر به آینده ارسال می‎شود که برخلاف هیجان‎انگیز بودن موضوع، در آینده‎ی این داستان شرایط خوشایند نیست. انسان‎هایی که از گذشته به آینده سفر می‎کنند در کمپ تحت نظارت‎اند و نمی‎توانند به زمان خود بازگردند. یکی از شخصیت‎های اسیر در کمپ از آینده با بازیکن ارتباط برقرار می‎کند تا به او هشدار دهد و کمک کند تا کد حذف درخواست سفر را پیدا کند. این داستان تعاملی، نوجوانان را با خود همراه می‎کند و با مکالمه کردن با شخصیت خیالی در آینده آنها را درگیر فضای داستانی می‎کند. متن داستان از پیش نوشته‌شده است و تعامل به‌صورت واقعی شکل نمی‎گیرد. در اصل این بازی مجموعه سؤال و جواب‎های از پیش تعیین‌شده است که هر گزینه‎ی آن جریان بازی را شکل می‎دهد ولی درنهایت به یک هدف در پایان داستان می‎رسد. انجام بازی زمان‎بر و طولانی بوده و مکالمات تنها به زبان‎های هلندی و انگلیسی طراحی‌شده‌اند. نوجوانانی که به داستانی‎های تخیلی علاقه‎ داشته باشند، به‌نوعی این بازی را کمی متفاوت ولی سرگرم‎کننده می‎بینند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 2.0.7 iOS در تاریخ 97/04/01 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیت‎های متعددی در بازی معرفی می‎شوند و هویتشان شرح داده می‎شود اما هیچ تصویری از شخصیت‎ها وجود ندارد و تمام تصویر‌سازی‎ها بر اساس تصورات نوجوانان شکل می‎گیرد. موسیقی متن بازی ملایم بوده و خواننده متن‎ها هوش مصنوعی است که بدون هیچ احساسی متن‎های نمایان شده بر روی صفحه را می‎خواند. گرافیک بازی دو بعدی با ترکیبی از رنگ‎های محدود طراحی‌شده که ساختار مینیمال دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    واحد پول دلار
    قیمت ۲
    ناشر TheCodingMonkeys
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز دلار