Onitama - The Strategy Board Game

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

نوعی از بازی تخته‎ای در ژاپن باستان برای ایجاد چالش ذهنی

سال: 2018
    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ساختار عملکردی این بازی در حالت کلی دشوار نیست و درک آن پیچیدگی زیادی ندارد. بازیکن برای فهم بهتر می‌تواند با مراحل بسیار ساده آغاز کند و سپس به‌مرور مراحل را دشوارتر سازد. در ابتدا توضیح کاملی در مورد نحوه‎ی استفاده از بازی و قوانین حاکم بر آن داده می‌شود.
    این بازی با دنبال کردن ساختاری منظم در هر نوبت، بازی را از غیرقابل‌ پیش‌بینی بودن خارج می‌کند. این ویژگی باعث بهبود قدرت تمرکز و همچنین افزایش توان تحلیل بازیکن می‌شود و قدرت حل مسئله‎ی ذهن او را ارتقا می‌دهد.
    این بازی از فرهنگ ژاپن الهام گرفته‎شده است که این امر در جای‌جای بازی قابل‌ لمس است. ریتم موسیقی، فونت خطوط استفاده‌شده و حتی شکل شخصیت‌های موجود همگی به این فرهنگ و تاریخ اشاره دارند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    فضا کلی، نقاشی‌ها و حتی موسیقی بازی تداعی‌کننده‎ی فرهنگ ژاپن در قدیم است. بازیکن می‌تواند به‌صورت تک نفره، آنلاین و رقابت با دوستان آن را انجام دهد. در شروع در مورد قوانین و نحوه عملکرد توضیحاتی داده می‌شود اما اساس بازی دقیقاً مشابه شطرنج اجرا می‎شود. هر مرحله شامل یک صفحه‎ی مشبک، چهار مهره و یک پادشاه است. دو طرف در طی بازی تلاش می‌کنند تا با به کار بردن استراتژی‌های صحیح در حرکت دادن مهره‌ها، شاه خود را به نقطه‎ی تعیین‌شده در طرف مقابل برسانند. تنها تفاوت این بازی با شطرنج در قانون حرکت مهره‌ها در هر نوبت است. در هر نوبت دو کارت رو به روی هر یک از حریفان قرار می‌گیرد که الگوی حرکت هر مهره روی آن درج‌شده است. بازیکن مطابق با استراتژی خود کارتی را به‌دلخواه انتخاب می‌کند و یکی از مهره‌های خود را مطابق با الگوی تعیین‌شده حرکت می‌دهد. این بازی دارای سطح‌بندی‌های مختلف است اما برای استفاده از تمامی بخش‌ها بازیکن ملزم به خرید درون برنامه‌ای خواهد بود. بر اساس گفته‎ی سازنده، این بازی ریشه در ژاپن باستان دارد به همین منظور کلیهd طراحی‌ها و اجزاء بازی حتی فونت نوشته‎ها نیز از این فرهنگ گرفته‌شده‌اند. این بازی در عین سادگی نیاز به تمرکز و تحلیل بالایی دارد که می‌تواند قدرت ذهنی بازیکنان را تقویت کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ Android 1.1 در تاریخ ۹۸/0۷/۲۰ نوشته‌شده است.

    کیفیت

    به علت باستانی بودن این بازی سعی شده تمام بخش‎های آن تداعی کننده فضایی از ژاپن باستان باشد. موسیقی استفاده شده در متن بازی از موسیقی‎های سنتی ژاپنی است و همچنین تصاویر و نقاشی‎های موجود در بازی از خانه‎ها و فرهنگ ژاپنی الهام گرفته شده است. دو شخصیت اصلی بازی که رو به روی یکدیگر قرار دارند لباس‎های ژاپنی بر تن دارند و تصویر گل بنفشه نیز به عنوان نماد در صحنه‌ها استفاده شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای استفاده از برخی امکانات نیاز به خرید درون برنامه‌ای است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در صورت دادن دسترسی بازی به عکس‌ها، پوشه‌ها و رسانه‌های درون دستگاه هوشمند بازیکن دسترسی پیدا خواهد کرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Asmodee digital
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان