
جنگ شخصیتهای خوب و بد برای نجات جادوگر اُز و دوروتی
سنجهها
آنچه والدین باید بدانند
داستان بازی بهنوعی ادامه داستان معروف کتاب جادوگر اُز است. در این داستان شخصیت جدید به شخصیتهای آشنایی همچون دوروتی، جادوگر سیاه، شیر، آدم حلبی و مترسک اضافهشده است. این شخصیت جدید به نام اُفلیا به دنبال انتقام از بدی است و باهم گروهان جدید خود به دنبال نجات دوروتی و جادوگر اُز است. مراحل هر سرزمین با دیگری متفاوت بوده و در هر مرحله انتخاب جنگجو با بازیکن است تا بتواند قبل از کشته شدن تمام نیروهای دشمن را نابود کند. توانایی هر شخصیت با دیگری متفاوت است و هر یک قوت به خصوصی دارند که از دیگران برتری دارد. در ابتدای هر مرحله نیروهای دشمن نشان دادهشده و بر اساس قوتهای دشمن (زره، پویایی، قدرت و جادو) بازیکن شخصیت مناسب را انتخاب میکند. هر مرحله چندین حمله دارد و در هر حمله تمامی شخصیتهای رقیب کشته میشوند تا بازیکن برنده شود. در صورتی که شخصیت بازیکن پیش از شخصیتهای رقیب کشته شود، مرحله بدون برد به پایان میرسد. ساختار بازی و نحوه کشتار بسیار تاریک و خشن است و تم بازی بر محور کشتن، نجات از بدی و انتقامجویی بناشده است. بسیاری از مراحل بدون کمک گفتن از جواهرات یا احیای شخصیت برای چند بار قابل گذر نبوده و همین امر موجب نیاز به خرید درون برنامه میگردد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته میشود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 2.3.2 iOS بعد از اتمام مراحل یک سرزمین در تاریخ 96/10/05 نوشتهشده است.
کیفیت
شخصیت اصلی دختر بازی بسیار خشن و مردانه به تصویر کشیده شده ولی همچنان از سه شخصیت دیگر ضعیفتر است. گرافیک بازی بهصورت سهبعدی و با جزئیات بسیار زیادی در بازی طراحیشده است. رنگهای بازی بسیار تاریکاند و تم داستان و صحبتهای شخصیتهای بسیار غمناک است. حالت خودکار مراحل تقریباً بیفایده بوده، زیرا که بازیکن هیچ دخالتی در این حالت ندارد و بازی به گونه فیلم انجام میشود و احتمال باخت بازیکن در این حالت بسیار بالا است. موسیقی بازی بسیار ملایم و آرام است و برخلاف تم خشن و جنگی بازی هیچ نشانهای از تنش یا هیجان را در خود ندارد.
مصرف گرایی
اسانس و کارتها با Emerald سبز تنها با بالا رفتن سطح یا خرید درون برنامه افزایش مییابد. بستههای خرید از 4.99 دلار تا 99.99 دلار هستند. بعد از باخت، بازیکن امکان ادامه بازی با پرداخت هزینه را دارد و یا میتواند باخت خود را قبول کند. روایت داستان بازی باعث علاقهمندی بازیکن به رسیدن به انتهای بازی و کشف نتیجه تلاشهایش میشود.