PAC-MAN Pop

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

چیدمان حباب‎های رنگی برای رسیدن به هدف‎های مشخص در کنار شخصیت‎های بازی قدیمی Pac-Man

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    سازوکار بازی به خودی خود دشواری ندارد و توضیحات اولیه در راحت شدن درک چگونگی کار با برنامه کارآمد است. با وارد شدن هر قابلیت جدید، توضیحات متنی و تصویری ارائه می‎شود. چالش‎ها متنوع است اما غیرممکن نیستند و با تمرین کوتاه و چندین بار تلاش نتیجه‎ی مطلوب حاصل می‎شود.
    ارزیابی درست محیط هر مرحله و چیدمان صحیح حباب‎ها نیاز به تمرکز و در عین حال استفاده از قدرت تفکر حل مسئله دارد. کودکان در حین بازی مهارت‎ تفکر خلاق خود را توسعه می‎دهند و به راه‎های جدید و خلاقانه‎تری برای حل هر پازل دست می‎یابند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    برخلاف نام برنامه که به بازی قدیمی Pac_Man اشاره دارد، محتوای اصلی هیچ ارتباطی با ساختار بازی امتیازی و سرعتی Pac-Man ندارد. تنها شخصیت اصلی (خود Pac-Man) و ارواح سرگردان به عنوان تزئینات ظاهری از نسخه‎ی قدیمی و اصلی بازی الگو گرفته شده‎اند. بازیکن باید در هر مرحله هدف به خصوصی را دنبال کند که این شامل جمع‎آوری میوه، از بین بردن روح، نجات سگ‌ها و مواردی از این قبیل است. بازیکنان باید با شناسایی محیط بازی، در نظر گرفتن تعداد حباب موجود و ارزیابی هدف هر مرحله تلاش کنند تا با کمترین حباب رنگی برنده شوند. تفاوت این برنامه با بازی‎های مشابه در ترکیب شدن چالش‎ها با هم برای افزایش سطح دشواری و درنتیجه درگیر کردن ذهن و تفکر خلاق بازیکن است. سرعت افزایش سختی مراحل بسیار پایین بوده که این امر به کودکان کم سن اجازه می‎دهد مهارت خود را به آرامی با محتوای ارائه شده هماهنگ سازند. قابلیت‎های ویژه و نیروهای کمکی موجود در مراحل به عنوان همیار بازیکن در مراحل دشوار مسیر را هموار می‎سازند که در صورت تمام شدن نیروها می‎توان از سکه‎های موجود یا خرید درون برنامه استفاده کرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.1.6608 iOS در تاریخ 98/11/12 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    در شروع هر مرحله صدایی مشابه با برنامه‎ی اصلی Pac-Man پخش می‎شود و بعد از آن موسیقی متن یکنواخت و ملایمی برای پر کردن فضای شنیداری اجرا می‎شود. گرافیک بازی از کیفیت بالایی برخوردار است و رنگ‎ها حالت برجسته و شاد دارند که با محیط سرگرم‎کننده‎ی بازی هماهنگ است. شخصیت Pac_Man و دشمنانش (ارواح رنگی) از نسخه‎ی اصلی بازی قدیمی گرفته شده‎اند (البته با وارد شدن تغییراتی در جزئیات ظاهری) ولی سایر شخصیت‎ها هیچ ارتباطی با نسخه‎ی اصلی ندارند. شخصیت Pac-Man همیشه خوشحال است و گاهی از خودش عکس می‎گیرد یا می‎قصد تا فضای برنامه حالت سرگرم‎‏کننده و مفرح خود را حفظ کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    اگرچه سکه‎های بازی به راحتی با عبور از مراحل قابل دستیابی‎اند ولی بسته‎های خرید درون برنامه برای افزایش سکه وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    برای اجرای بازی اتصال دائمی به اینترنت نیاز است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۲.۱.۶۶۰۸
    واحد پول رایگان
    ناشر BANDAI NAMCO Entertainment America Inc.
    سال انتشار ۲۰۱۶