Peak

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تمرین و به چالش کشیدن توانایی‎های مغز با استفاده از بازی‎های مختلف

سال: 2014
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در ابتدای هر بازی برای اولین بار شرحی به‌صورت ویدیویی و نوشتاری ارائه می‎شود تا بازیکن با نحوه‎ی انجام بازی آشنا شود. در صورتی که تسلطی بر زبان انگلیسی وجود نداشته باشد، می‎توان با حذف این قسمت از برنامه (در بخش تنظیمات) از تأثیر منفی این مهارت بر روی ارزیابی کاربر جلوگیری کرد.
    دسته‎بندی‎های ارزیابی و آموزشی این بازی شامل زبان، حل مسئله، تمرکز، حافظه، هماهنگی، آرامش، احساسات و پویایی مغز است. هیچ ارزیابی به‌صورت مستقیم مطرح نمی‎شود و تمامی ارزیابی‎ها به‌صورت غیرمستقیم بر اساس نحوه پاسخ، زمان، عکس‎العمل و میزان خطا صورت می‎گیرد. پیشرفت در عملکرد با تکرار این تمرین‎ها حاصل می‎شود و با خریداری حالت Pro امکان تکرار و تمرین هر بازی بدون محدودیت در اختیار بازیکن قرار می‎گیرد. در حالت Pro امکان گرفتن مربی برای بهبود و هدایت دقیق‎تر در بازی نیز وجود دارد که به بهبود پیشرفت و تمرکز بازیکنان کمک می‎کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    در این بازی با ارزیابی مداوم نحوه‎ی عملکرد بازیکن، تحلیلی در مورد قدرت و ضعف‎‎های او درزمینه‌ی فعالیت مغزی‎اش ارائه می‎شود. هر بازی بر روی یکی از قابلیت‎های مغزی تمرکز دارد که هر بار بازی نسبت به‌دفعات پیشین آن (در بخش فعالیت کاربر) و نسبت به فعالیت متوسط سایر بازیکنان در سن مشابه سنجیده می‎شود. بازی‎ها در کل برای سنجش زبان، حل مسئله، حافظه، تمرکز، پویایی مغز، احساسات، هماهنگی و آرامش ساخته‌شده‌اند که در هر بخش بازی‎های متعددی قرار می‎گیرد. در بخش آماری نحوه عملکرد بازیکن در طول زمان، ‌بر اساس امتیازات به دست می‎آید و درصد بازیکن نسبت به دیگران و درصد پیشرفت در بازی سنجیده می‎شود تا نمایی کلی از پیشرفت و جایگاه فرد ارائه شود. این بازی برای افرادی که دارای مشکل در مطالعه یا کوررنگی‎اند و بر زبان انگلیسی مسلط نیستند، امکان تنظیمات لازم را ارائه می‎کند. این برنامه باور دارد که تمرین روزانه با تمرکز بر قابلیت‎های مغزی متفاوت باعث بهبود عملکرد مغز در طول زمان می‎شود و درنهایت روند رو به رشدی را به وجود می‎آورد که در آمارهای عملکردی فرد نیز قابل‌مشاهده است. این بازی به‌صورت رایگان قابل انجام است، اما به علت محدودیت تعداد بازی در هرروز، تنوع پایین بازی‎ها و برخی ویژگی‎ها دیگر مانند مربی؛ تمایل بسیار زیادی برای خریداری حالت Pro برای دستیابی به حداکثر امکانات بازی احساس می‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 4.10 iOS در تاریخ 96/11/04 بعد از بررسی تمامی بازی‎های رایگان نوشته‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    در حالت رایگان تعداد محدودی از بازی‎ها در اختیار قرار دارد و برای دسترسی به بازی‎های بیشتر، اجبار به استفاده از حالت Pro وجود دارد. این حالت در سه بسته یک‌ماهه 4.99 دلار، سالانه به ازای هرماه 2.92 دلار و بدون هیچ محدودیت زمانی درازای 99.99 دلار وجود دارد. برخی بازی‎ها برای تمرین پیشرفته همراه با تبلیغ گیرد یا درازای پرداخت مبلغ مشخص در اختیار قرار می‎گیرند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۴.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر The Pokemon Company International Inc.
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان