Pet Bingo – by Duck Duck Moose

thumbnail
۸ سال به بالا
۶ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

پاسخ به سؤالات ریاضی و مراقبت از حیوانات فانتزی

سال: 2013
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بعد از پاسخ دادن به تعدادی از سؤالات و رسیدن به امتیاز مشخص‌‎شده یک حیوان تخیلی کوچک و فانتزی در اختیار کودک قرار می‌‎گیرد. کودک باید با دادن پاسخ صحیح به سؤالات خوراکی‌‎هایی مانند هویج و هندوانه برای حیوان خود تهیه کند. پس از گذشت چندین مرحله حس انس و تعلق میان کودک و حیوانات خود ایجاد می‌‎شود که در دنیای کودکی معنادار است.
    بخش‌‎های جمع‎، تفریق، ضرب و تقسیم به صورت مجزا به کودک نشان داده می‌‎شود. او می‌‎تواند هر یک را انتخاب کرده و وارد بازی شود. هر بخش سه سطح دشواری دارد که کودک با توجه به مهارت خود سطح مورد‎نظر خود را انتخاب می‎‌کند.
    تمرین‌‎های متفاوتی برای جمع‎، تفریق، ضرب و تقسیم در بازی وجود دارد که از ابتدایی‌‎ترین حالت مثل جمع دو عدد تک رقمی تا حالت‌‎های پیشرفته‎‌ای مانند ضرب دو عدد دو رقمی را شامل می‎‌شوند. راهنمایی‌‎هایی هم همیشه وجود دارند که با مراجعه به آن کودک با اصول اولیه‌‎ی چهار عمل اصلی ریاضی آشنا می‎‌شود. اعداد در جدول پراکنده هستند و ممکن است از هر عدد دو یا تعداد بیشتری وجود داشته باشد. کودک علاوه بر دادن پاسخ صحیح به سؤالات باید اعدادی را در جدول انتخاب کند تا سریع‌‎تر خطی در جهت افقی، عمودی یا مورب را پر کند. پاسخ به سؤالات و رسیدن به این ترکیب مهارت تفکر حل مسئله‌‎ی کودک را به چالش می‎‌کشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی با طراحی کودکانه‌‎ی خود فضای مناسبی برای تمرین چهار عمل اصلی ریاضی تهیه کرده است. با انتخاب از میان دسته‎‌بندی‎‌های جمع، تفریق، ضرب و تقسیم، جدولی از اعداد نمایش داده می‌‎شود. کودک باید معادلات بازی را حل کند و پاسخ صحیح را در جدول پیدا و آن را لمس کند. با پیدا کردن هر پاسخ حیوانی فانتزی و رنگی ظاهر می‌‎شود. مرحله تا جایی ادامه پیدا می‌‎کند که کودک بتواند تمامی حیوانات یک خط از جدول را ظاهر کند. محدودیتی برای خط ایجاد‎شده وجود ندارد و آن می‎تواند افقی، عمودی یا مورب باشد. اما رسیدن به ترکیب خطی نیاز به مهارت تفکر حل مسئله دارد چرا که گاهی از هر عدد دو یا تعداد بیشتری در جدول وجود دارند. کودک باید به محل قرارگیری اعداد دقت کند و عددی را لمس کند که علاوه بر دادن پاسخ صحیح، سریع‎تر به ترکیب خطی برسد. البته هیچ محدودیت زمانی در بازی وجود ندارد و کودک می‌‎تواند در آرامش فکر کند و به نتیجه برسد گزینه‌‎ی راهنمایی نیز در تمامی مراحل وجود دارند. راهنمایی‌‎ها پاسخ صحیح را در اختیار کودک قرار نمی‌‎دهند اما آموزش مربوط به سؤال را نمایش می‏‎‌دهند که علاوه بر غنی کردن بخش آموزشی، او را به تفکر نیز تشویق می‌‎کند. بعد از رسیدن به سطح مشخصی از امتیاز، حیوانات کوچکی در اختیار کودک قرار می‌‎گیرد که او می‌‎تواند با آن‌‎ها بازی کند یا بهشان غذا دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌‎ی iOS 1.2.2 در تاریخ 99/09/27 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    بازی طراحی رنگارنگ و فانتزی دارد که باعث ارتباط بهتر کودکان با فضای آن خواهد شد. فانتزی و کودکانه بودن بازی حتی در بخش حل معادلات نیز وجود دارد. در جدول حیوانات کوچکی از پشت اعداد سرک می‎‌کشند و منتظرند تا کودک به سؤالات پاسخ صحیح بدهد و آن‌‎ها بیرون بیایند. با جمع کردن امتیاز حیوان کوچکی در اختیار کودک قرار می‌‎گیرد و او در فضایی که چرخ‎‌وفلک و دیگر اجزای کودکانه دارد، چهار دست‌‎و‎پا راه می‌‎رود. کودک با دادن پاسخ صحیح به سؤالات خوراکی‌‎هایی برای حیوان خود تهیه می‌‎کند که صداگذاری جالبی هم برای خوردن خوراکی‌‎ها در بازی وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۲.۲
    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۲
    واحد پول رایگان
    ناشر Duck Duck Moose, LLC
    سال انتشار ۲۰۱۳