Piffle

thumbnail
۶ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
نجات دوستان مربعی با حیوانات خانگی دوست‌داشتنی در دنیایی رنگارنگ
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    نگرانی شخصیت اصلی برای نجات دوستش از دست نیروهای شرور و حس نزدیکی او با حیوان خانگی‎اش تجربه‎های واقع‎گرایانه‎ای برای کودکان ایجاد می‎کند. روابط دوستی و احساسات عمیق همراه با نگرانی در شخصیت اصلی دیده می‎شود که به دنبال نجات دوستش است.
    سادگی استفاده از برنامه در کنار آموزش شفاف ابتدایی بازی به کودکان کمک می‎کند تا بدون کمک بازی را درک کنند. همچنین هیچ راه‎حل درست یا غلطی وجود ندارد، درنتیجه کودکان می‎توانند با خیال راحت بازی را تکرار کنند و مسیرهای جدید را تمرین کنند. اگرچه تصاویر زمینه‎ای بسیار پیچیده و بی‎نظم‎اند، اما در محتوای اصلی بازی پیچیدگی ساختاری و تنوع بالای گزینه‎ای وجود ندارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی نسخه‎ی پرهیجان و رنگارنگ از بازی آشنای از بین بردن مکعب‌های شماره‎دار است که شخصیت اصلی آن در لباس گربه است. داستان از آنجایی آغاز می‎شود که ربات شرور دوست و هم‎بازی شخصیت مهربان بازی به نام Doc Block را گروگان می‎گیرد و او به همراه گربه‎ی کوچک خود تصمیم به نجات دوستشان می‎گیرند. در هر مرحله از بازی با ضربه زدن مداوم به مکعب‌های داخل صفحه و آزاد کردنشان شانس عبور از مرحله و رسیدن به انتهایی‎ترین بخش فراهم می‎شود. بالا رفتن عدد رهایی مکعب‎ها، بازیکنان را مجبور می‎کند تا به دنبال روش‎های جدید برای ایجاد ضربات پشت سرهم باشند تا شانس خود برای برد را بالا ببرند. اگرچه این بازی با هدف آموزش و ارتقای مهارت به خصوصی طراحی نشده است، اما برای دور شدن از محیط پرهیاهو و پیچیده‎ی روزمره بسیار مناسب است و به کودکان اجازه می‎دهد تا در محیطی بسیار آرام و بدون تنش به شخصیت محبوبشان کمک کنند تا دوست خود را نجات دهد. بعد از باخت و از دست دادن یکی از قلب‎ها امکان بازیابی آن بعد از 30 دقیقه میسر می‎شود و تنها برای افزایش سکه‎ها بسته‎های خرید درون برنامه قرار دارد. احساسات بزرگ‎نمایی شده‎ی شخصیت اصلی در نمایش حس شادی یا ناراحتی باعث شده است تا مشاهده‎ی روند پیشرفت بازی جذاب‎تر شود. استیکر‎های این برنامه در برنامه‎ی iMessege قابل استفاده‎اند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.100 iOS در تاریخ 97/08/28 بعد از اتمام مرحله 23 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیت‎های بامزه و طنز بازی احساسات ترس و شگفتی خود را با هیجان نمایش می‎دهند. رنگ‎های استفاده‌شده در طراحی تصاویر و سرزمین تخیلی پس‎زمینه‎ی مراحل، شاد و متنوع‎اند که با جزئیات بسیار زیادی همراه‎اند. در کنار طراحی گرافیکی بسیار با کیفیت و با جزئیات، موسیقی ملایم و با کیفیتی در پس‎زمینه به گوش می‎رسد که با صدای آواز پرندگان همراه است و محیطی ملایم و آرامش‎بخش برای دوری از هرگونه تنش و اضطراب را ایجاد می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    سکه‎های بازی هم از داخل مراحل و هم از طریق خرید درون برنامه کسب می‎شوند. تبلیغات ویدیویی به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و با فاصله‎های زمانی مشخص نمایان می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    این بازی با برنامه‎ی iMessage مرتبط می‎شود تا از استیکر‎های شخصیت اصلی در مکالمات استفاده شود.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱
    سال انتشار ۲۰۱۸