Pizza Factory for Kids

thumbnail
۶ سال به بالا
۴ تا ۶ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حل پازل‎های متفاوت برای تهیه‎ی پیتزا

سال: 2013
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    جریان قرار دادن تصاویر بر الگو‎ها به ‌نوعی شبیه‎سازی برای بازی پازل در دنیای واقعی است که در جهان کودکان معنادار است و همچنین کودکان می‎توانند در نقش آشپز برای تهیه‎ی پیتزا ایفای نقش کنند و مانند بازی شغلی در نقش خود ظاهر شوند.
    بازی کنترل بسیار ساده‌ای دارد و تنها با کشیدن یا ضربه زدن با انگشت روی صفحه‎ی بازی انجام می‎شود. کودک می‎تواند به راحتی با محتوای بازی ارتباط برقرار کند اما فضای بازی پس از چندین بار انجام آن اندکی تکراری می‎شود. همراهی والدین با کودکان برای نام بردن اشیا و توضیح ساز‎و‎کار بازی لازم است.
    بازی با تکیه بر تقویت مهارت شناختی در کودک به بهبود تشخیص رنگ، فرم، اندازه و شکل در او کمک خواهد کرد. بخشی نیز در بازی جهت تهیه‎ی پیتزا بدون وجود الگوی از پیش تعیین شده وجود دارد که کودک می‎تواند مواد اولیه‎ی آن را با توجه به سلیقه‎ی خود تغییر دهد و پیتزای جدید در بازی آماده کند که این جست‎و‎جو به قدرتمند شدن تخیل در او کمک می‎کند. والدین می‎توانند نام مواد اولیه‎ی موجود در برنامه و رنگ‎های آن‎ها را به کودک آموزش و دامنه‎ی واژگان او را افزایش دهند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    کودک با حل پازل‎های این بازی با روند پخت پیتزا آشنا می‎شود. او پازل‎هایی مانند قرار دادن تصاویر مواد اولیه مثل گوجه‎فرنگی و فلفل در جایگاه صحیح هر یک مطابق با تصویر الگو را حل می‎کند و با دنبال کردن جهت‎های مشخص شده در صفحه‎ی بازی مأموریت‎های هر مرحله مانند آماده کردن خمیر پیتزا، پهن کردن آن، خرد کردن مواد اولیه، قرار دادن آن‎ها روی خمیر و در نهایت پخت پیتزا در فر برای مدت زمان مناسب را انجام می‎دهد. انجام مأموریت‎ها باعث کسب امتیازاتی برای کودک می‎شود که می‎تواند از آن برای تهیه‎ی مواد اولیه‎ی نایاب‎تر مانند دارچین استفاده کند. بازی به توسعه‎ی مهارت شناختی و ادراک بصری در کودک کمک خواهد کرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‎ی 1.4 iOS در تاریخ 98/11/7 نوشته ‎شده است.

    کیفیت

    علاوه بر انیمیشن های جذاب بازی صداهایی مانند مخلوط کردن، برخورد ظروف با هم و خرد کردن مواد نیز قابل شنیدن است که حس واقعی تهیه‎ی غذا و محیط آشپزخانه را برای کودک تداعی می کند. ترکیب دو محتوای پازل و آشپزی باعث جذابیت هر چه بیشتر بازی شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای در اختیار داشتن تمامی مجموعه پرداخت مبلغ 1.99 $ لازم است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    برای ذخیره‎ی تصاویر پیتزاهای تهیه شده، اجازه‎ی کاربر برای دسترسی بازی به آلبوم تصاویر نیاز است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر Alexandre Minard
    سال انتشار ۲۰۱۳
    ارز رایگان