PKTBALL – Endless Smash Sport

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
رقابت با دوستان و ربات کامپیوتری در ورزشی مشابه با تنیس
سال: 2016
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کنترل شخصیت بسیار دشوار است و دشواری ناشی از مجزا بودن حرکت کردن شخصیت و ضربه زدن به توپ است. بازیکنان باید حتی در صورتی که شخصیت در جایگاه مناسب قرار دارد یا به توپ ضربه بزنن یا مجدد شخصیتشان را حرکت دهند. حرکت سریع توپ مانع عکس‎العمل به‎موقع می‎شود و برای شروع ممکن است کار بسیار دشواری به نظر آید، اما تمرین با حریف کامپیوتری به درک بهتری بازی و واکنش سریع‎تر کمک می‎کند.
    دریکی از مودهای بازی در صورت از دست دادن توپ شخصیت بازنده به برق وصل می‎شود و به آن شُک وارد می‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    شبیه‎سازی ورزش تنیس برای کودکان و نوجوانان علاقه‎مند به این برنامه فرصت رقابت به‌صورت انفرادی با حریف رباتی و رقابت با دوستان را ایجاد می‎کند. رقابت‎ها همگی به‌صورت آفلاین و بدون ارتباط با اینترنت شکل می‎گیرند. در حالت انفرادی رقیب بازیکنان، ربات کامپیوتری است و در حالت رقابت گروهی می‎توان با دو، سه یا چهار نفر به رقابت حضوری پرداخت. با حرکت دادن شخصیت‎ اصلی بر روی صفحه و تعیین جایگاه، ضربه به توپ به شکل خودکار صورت می‎گیرد، اما در صورت ثابت بودن شخصیت برای زدن ضربه باید بازیکنان اقدام کنند. قوانین ضربه‎ی خودکار و غیر خودکار، درک اولیه‎ی بازی را دشوار می‎کند، به‎خصوص که هیچ تفاوتی در سطح دشواری بازی در هر مود وجود ندارد. برخی از مود‎ها تنها برای تغییر تصویر محیطی طراحی‌شده‌اند تا مثلاً بازی را از زمین ورزشی به ابرها تغییر دهند، ولی برخی از مودها دارای قوانین عجیبی ازجمله برق‌گرفتگی در صورت باخت‎اند. شخصیت‎ها با باز کردن جعبه‎های جادویی یا خرید درون برنامه به دست می‎آیند و تنها برای دانلود کردنشان به اینترنت نیاز است، اما در کارکرد هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و لزومی برای گرفتنشان وجود ندارد. نبود نوآوری و انگیزش بیرونی احتمال وابستگی به بازی را برای کودکان و نوجوانان کاهش می‎دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.1.2 iOS در تاریخ 97/08/27 بعد از باز کردن دو مود جدید و دو شخصیت نوشته‌شده است.

    کیفیت

    تنوع شخصیتی بازی امکان انتخاب از میان حالت‎های انسانی، حیوانی و رباتی را به بازیکنان می‎دهد. ترکیب رنگی تند و روشن بازی، تصاویری پرهیجان را ایجاد کرده است. گرافیک دو بعدی، ساده و با کیفیت بازی از تصاویر شفاف ساخته‌شده است. موسیقی رباتی و تکراری متن بیش از آنکه کمک‌کننده باشد، جریان بازی را بی‎دلیل هیجانی و یکنواخت می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    برای استفاده از برخی شخصیت‎های بازی باید خرید درون برنامه انجام داد و هزینه‎ی شخصیت‎ها همگی 0.99 دلار است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک اشتراک بازی بعد از هر دور رقابت برای ارسال نتیجه به دوستان قرار دارد. برای باز کردن شخصیت‎های جدید نیاز به دانلود محتوای وجود دارد که با اتصال به اینترنت ممکن می‎شود.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۲.۱.۲
    سال انتشار ۲۰۱۶