Plants vs Zombies 2

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

نجات استراتژیک از دست زامبی‎ها با کمک گیاهان

سال: 2014
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ساختار و نحوه بازی دارای چارچوب مشخص است و در توضیح هر گیاه نحوه کارایی آن ذکرشده است. قرار دادن گیاهان در هر مرحله با دیگری متفاوت است و همچنین نحوه استراتژی عملکردی بازیکن در این جایابی تأثیر مهمی دارد. سختی بازی برمی‎گردد به عدم آگاهی از قرارگیری زامبی بعدی و درنتیجه عدم آمادگی بازیکن برای قرار دادن گیاه درست در مسیر مناسب پی از ورود زامبی‎ها. در برخی مراحل محدودیت‎های ارائه گیاهان وجود دارد و این مراحل بازیکن را مجبور به تغییر استراتژی عملکردی خود می‎کند.
    خشونتی در مورد انسان‎ها نمایش داده نمی‎شود و زمانی که زامبی‎ها به انتهای خط برسند جمله‎ای در مورد خورده شدن مغز انسان‎ها نمایش داده می‎شود، اما به‌وضوح زامبی‎ها گیاهان را می‎خورند و صداهای ترسناکی در هنگام ورود به گوش می‎رسد. شاید ظاهر برخی زامبی‎ها خنگ باشد، ولی برخی از آن‎ها بسیار ترسناک و غول‎پیکر با سرعت بالا هستند. موسیقی بازی برای کودکانی که حساس هستند، ممکن است آزاردهنده و ترسناک تلقی شود. برخی از گیاهان آتش یا تیغ دارند و زمانی که تقویت می‎شوند چهره ترسناکی به خود می‎گیرند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی شماره‎ی دوم بازی گیاهان علیه زامبی‎ها است و تفاوتی ازنظر ساختار بازی و نحوه انجام آن با شماره یک این بازی ندارد. همچنان در این بازی هدف نجات انسان‎ها از دست زامبی‎ها با کمک گیاهان است، البته میزان سختی و چالش‎های این بازی نسبت به شماره پیشین خود بسیار افزایش‌یافته است. شخصیت‎های اولیه بازی به همان منوال قبل و با تغییرات جزئی طراحی‌شده است (مانند گل آفتابگردان)، اما شخصیت‎های بسیار جدیدی به بازی اضافه‌شده‌اند و علاوه برافزایش شخصیت‎های گیاهان در زامبی‎ها نیز تغییرات تازه‎ای به چشم می‎آید. خشونت و استرس بالایی در این بازی وجود دارد و بازیکن باید در تمام لحظات به پنج مسیر حرکتی توجه داشته باشد تا از رسیدن زامبی‎ها به آخر خط جلوگیری کند. آشنایی با قابلیت‎های گیاهان و مقاومت زامبی‎ها نکته‎ی کلیدی در برد است، که در کنار آن باید به استراتژی و ساختار صفحه بازی نیز توجه داشت. دنیاهایی که برای این بازی طراحی شده‎اند، هر یک از تم جداگانه‎ای برخوردارند و چالش‎های هر یک با موجودات مربوط به خودشان حل می‎شوند. استفاده از الماس‎ها و گل داخل گردان برای بهتر کردن گیاهان بسیار کمک‌کننده است و به توجه به محدود بودن این دو، تمایل به خرید درون برنامه افزایش می‎یابد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی با گذر از 20 مرحله در سه دنیا و بر مبنای نسخه 6.5.1 iOS در تاریخ 96/09/07 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    در این بازی بیش از 300 نوع شخصیت برای گیاهان طراحی‌شده است که در هر بخش تعدادی از این شخصیت‎ها به دست می‎آیند و برای متناسب بودن زامبی‎ها با بستر ظاهری هر بخش، ظاهر متفاوتی برای هر زامبی در هر بخش ساخته‌شده است. برای طراحی هر شخصیت جزئیات بسیار زیادی در نظر گرفته‌شده است و جهت خنده‎ی بازی شخصیتی به نام Dave قرار دارد که از شماره اول این بازی با رئیس زامبی‎ها در مقابله بوده و تلاش دارد تا پشت گیاهان در امان بماند. موسیقی بازی زمینه‎ای رعب‎آور و وحشتناک بوده که بسیار با ساختار بازی همخوانی دارد و موجب درگیری بیشتر بازیکن با جریان جمله زامبی‎ها می‎گردد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    سکه داخل بازی به‌مرور قابل کسب شدن است، اما بازیکن می‎تواند سکه‎ی بیشتری در بسته‎های متنوع خریداری کند. الماس در داخل بازی کسب نمی‎شود و برای به دست آوردن آن تنها امکان خرید داخل برنامه وجود دارد که چندین بسته عرضه می‎شود. علاوه بر گیاهان و جوایز داخل بازی، با زدن روی سبد خرید گوشه سمت راست صفحه مجموعه‎ای از گیاهان، جوایز، جام و بسته‎های ترکیبی فروخته می‎شود. با تماشای ویدیوی تبلیغاتی سکه یا الماس به بازیکن داده می‎شود. در منوی ورودی تبلیغ بازی‎های دیگر نیز وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۶.۵.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر PopCap
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان