PPKP

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

جنگ با موجودات فرازمینی برای تعمیر محله و خانه‎ی خراب‎شده

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کنترل شخصیت بازی ساده است و برای ضربه زدن تنها دو دکمه‎ی کوچک وجود دارد. یادگیری بازی آسان است و در خانه شخصیت بازی توضیحی از نحوه انجام بازی وجود دارد که در هرزمانی قابل‌دسترسی است. هیچ تکنیک یا مهارت ویژه‎ای برای کار با برنامه نیاز نیست و نوجوانان به‌راحتی می‎توانند رقیبشان را با تکرار رقابت‎ها شکست دهند.
    بازیکن با استفاده از قابلیت‎های شخصیت بازی مشت و لگد می‎زند و موجودات بیگانه در دود محو می‎شوند که در اصل نابودشده‌اند‎. شکل بازی کارتونی است و خونریزی هم ندارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    داستان بازی حول محور ضربه زدن و دعوا می‎چرخد و شخصیت اصلی رقیب‎های خود را با مشت و لگد نابود می‎کند. با هر بار مبارزه ممکن از میزان قلب شخصیت اصلی کم شود و زمانی که قلبش کامل تمام شود به بخش مغازه منتقل می‎شود و با خود غذا و یا نوشابه انرژی‎‎زا قلبش را پرمی‎کند تا بتواند مجدداً رقابت کند. تعدادی موجود فضایی به منطقه زندگی شخصیت اصلی بازی حمله کرده‎اند و خانه او به همراه بخش‎های دیگر شهر تخریب‌شده است. بازیکن باید با مبارزه با موجودات بیگانه سکه به دست بیاورد که از این سکه‎ها برای خرید غذا و پر کردن قلب و نیروی شخصیت اصلی استفاده می‎شود، همچنین برای شرکت در کلاس مبارزه نیاز به مقدار زیادی سکه است به علت گرافیک پیکسلی خشونت نشان داده‌شده کم‎رنگ شده است و حالت غیرواقعی دارد. تبلیغات بسیاری در بازی وجود دارد که به محتوای برنامه هیچ ارتباطی ندارند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.0.9 iOS در تاریخ 96/06/19 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    این بازی در گروه بازی‎های ضربتی است که پیچیدگی ازنظر ساختار برنامه و محتوا ندارد. بازی دارای دو دکمه کنترلی است و بعد از حمله رقیب، نوجوانان بر اساس رنگ نمایش داده‌شده (آبی یا قرمز) می‎توانند دکمه‎ی مناسب برای حمله را انتخاب کنند. اگرچه گرافیک پیکسلی برنامه برای طرفداران این سبک بازی‎ها جذاب است، اما نوآوری در بخش‎های رقابتی و حتی ساختنی بازی مشاهده نشده که هیجان بازی را کوتاه‌مدت می‎کند. موسیقی متن با ساختار گرافیکی هماهنگی بالایی دارد و حس قدیمی بودن را به مخاطب القا می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازیکنان برای خرید سکه درون برنامه می‎توانند از پول واقعی استفاده کنند و سکه خریداری کنند تا با سرعت بالاتری به رقابت بپردازند و بر موجودات بیگانه و عجیب پیروز شوند. در بخش الماس نیز برای خرید الماس بیشتر در لحظه باید خرید درون برنامه داشت زیرا که روند افزایش الماس در طول بازی بسیار کند شکل می‎گیرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۹
    واحد پول رایگان
    ناشر Shimada Toshihiro
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان