Prodigy Math Game

thumbnail
۱۲ سال به بالا
۷ تا ۱۲ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آموزش ریاضی برای گروه سنی دبستان در خانه و مدرسه با قالب ماجراجویانه

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در صورت آگاهی به روش حل سؤالات ریاضی، پیچیدگی در این بخش وجود ندارد و تنها با کمی تفکر بازیکن پاسخ را به دست می‎آورد و در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشد می‎تواند گزینه کمک را در سؤال بزند و توضیحات کمکی را مطالعه کند. در کنار بخش پاسخگویی به سؤالات ساختار ظاهری بازی بسیار درهم است و پیدا کردن بخش خانه، مدرسه، جنگل، برج و سایر بخش‎ها در نگاه اول بسیار دشوار است. بازی مملو از نوشته‎های انگلیسی طولانی است و در صورتی که بازیکن توانایی خواندن زبان انگلیسی را نداشته باشد به کمک فرد بزرگسال برای انجام بازی نیاز دارد. در ورود به بازی پیچیدگی‎های زیاد ظاهری مانع از پیدا کردن بخشم موردنظر می‎شود و نیاز است تا زمانی برای فهم هر بخش صرف شود.
    این بازی جهت یادگیری ریاضیات طراحی‌شده است که هم در خانه و هم در مدرسه قابل‌اجرا است. سؤالات بر اساس سن کودک و مرتبط با سطح کلاس او در مدرسه مطرح می‎شوند. سؤالات به‌صورت گزینه‎ای، جای خالی یا انتخابی طراحی‌شده‌اند و به‌مرور سخت‎تر و متنوع‎تر می‎شوند. هر پاسخ درست باعث انجام سحر می‎شود و هر پاسخ اشتباه باعث بروز خطا می‎شود. بازیکن امکان انجام یک خطا دارد و بعد فرصت دوباره‎ای به او داده می‎شود تا پاسخ درست را انتخاب کند. برای حل سؤالات بازیکن می‎تواند از بخش راهنما در سؤال استفاده کند. نکته مهم در این بازی در نظر داشتن تطبیق مفاهیم ارائه‌شده با توجه به سیستم آموزشی آمریکا است و شاید با مفاهیم آموزشی سیستم آموزشی کشور ایران متفاوت باشد.
    در حین بازی مبارزاتی انجام می‎شود و در طول هر مبارزه یکی از طرفین نابود می‎شود. برخی از شخصیت‎های بازی به نظر بدجنس هستند و خنده‎های شیطانی می‎کنند. در محتوای بازی خون‎ریزی وجود ندارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی برای آموزش مفاهیم ریاضی به کودکان پایه اول تا ششم ابتدایی طراحی‌شده است و تلاش دارد با پرسش و پاسخ مفاهیم را به کودکان آموزش دهد. کودکان می‎توانند در خانه و مدرسه این بازی را انجام دهند و حتی امکان شرکت کردن تمام شاگردان یک کلاس در بازی وجود دارد. ساختار بازی در دنیای تخیلی جادوگران بنانهاده شده است و بازیکن به‌عنوان یک جادوگر تازه‌وارد به دنبال شکست دشمنان و یادگیری جادو است. در هر بخش از نقشه مبارزات بیشتری قرار دارد و درنتیجه کودک با مسائل ریاضی بیشتری مواجه می‎شود. کودک برای درک نحوه استفاده از بازی نیاز به همیاری والدین یا تسلط به زبان انگلیسی دارد تا بتواند از کارکرد هر گزینه آگاه شود و مفهوم سؤالات را متوجه شود. راهنمایی برای کمک به بازیکن هم در بخش ماجراجویانه و هم در هنگام پاسخ به سؤالات ریاضی وجود دارد که باعث راحت‎تر شدن بازی می‎گردد. برای انجام بازی عضویت رایگان امری الزامی است، ولی برای شرکت در مبارزات آنلاین و دسترسی به بسیاری از بخش‎های بازی باید پرداخت درون برنامه صورت گیرد. یکی از بخش‎های مهم بازی، به دست آوردن آمار روزانه و ساعتی از روند عملکرد کودک توسط والدین یا معلم است. در مبارزات یکی از دو طرف نابود می‎شوند ولی این نابودی به‌صورت خون‎ریزی و مرگ نشان داده نمی‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.71 iOS در تاریخ 96/10/12 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    داستان بازی بسیار دقیق و با جزئیات بسیار نوشته‌شده ولی برای درک مکالمات شخصیت‎های نیاز به ترجمه‎ی متن توسط والد یا معلم وجود دارد. گرافیک بازی ابتدایی و دوبعدی و ساده است و موسیقی در بازی وجود ندارد. برخی از شخصیت‎های صحبت می‎کنند اما بیشتر شخصیت‎ها فقط صدای کوتاهی مانند خنده‌، دارند. بازی دارای شخصیت‎های مختلف با رنگ‎های متنوعی است و امکان شخصی‎سازی فضای خانه و لباس‎های شخصیت باعث می‎شود تا بازیکن حس نزدیکی بیشتری پیدا کند. پیچیدگی بیش از حد در تمام قسمت‎ها و پرسش مداوم در مورد انجام شدن یا نشدن هر کاری از بازیکن، باعث زمان‎بر شدن بازی می‎شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بیشتر بخش‎های بازی نیاز به پرداخت حق عضویت دارند تا بازیکن بتواند به آن‎ها دسترسی پیدا کند. حق عضویت بازی به دو صورت 8.99 دلاری و 59.99 دلار وجود دارند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    امکان برقراری ارتباط با دوستان عضو در برنامه وجود دارد. مبارزات آنلاین به برقراری ارتباط دائمی به اینترنت نیاز دارند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۷۱
    واحد پول رایگان
    ناشر SMARTeacher Inc
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان