Red Ball 4

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

نجات دنیا از دست هیولا‎های مکعبی سیاه توسط توپ‎های قرمز

سال: 2014
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    حرکت توپ بها کمک فلش‎های پایین صفحه صورت می‎گیرد. پرش آن با زدن روی دایره پایین صفحه سمت راست است. در ابتدا هدایت توپ و ادامه مسیر ساده است، اما با گذر از هر مرحله به‌مرور ادامه مسیر و کسب تمام ستاره‎ها سخت‎تر می‎شود. چالش‎هایی که در مسیر قرار می‎گیرند متفاوت هستند؛ برخی نیاز به پرش دارند، برخی نیازمند حرکت با سرعت مناسب از روی بلند هستند و حتی گاهی نیاز به حرکت سنگ یا جعبه برای ادامه مسیر است.
    در بازی مکعب‎ها نقش منفی را دارند که به دنبال تغییر شکل توپ‎ها هستند و دندان‌تیز و چهره خشن دارند. در مراحل بالا توپ قرمز در کاخ تیره و ترسناکی به حرکت ادامه می‎دهد و در مسیر با پریدن بر روی مکعب‎ها باید آن را بکشد و سپس به‌صورت دودی محو می‎شود و هیچ خونریزی دیده نمی‎شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    داستان این بازی مربوط به یک توپ قرمز و نجات دوستانش از دست مکعب‎های سیاه است تا از تبدیل‌شدن دنیای دایره‎ای به دنیای مکعبی جلوگیری کند. توپ قرمز با حرکت در مسیر پیشروی خود چالش‎هایی را می‎بیند که باید از آن‎ها عبور کند و مکعب هر مرحله را از بین ببرد. منو اصلی بازی شامل تمامی مراحل بوده که در 5 بخش دسته‌بندی شده و هر بخش شامل 15 است. برای ورود به هر مرحله، اتمام مرحله پیشین الزامی است. شروع بازی با داستان کوتاهی در مورد تبدیل‌شدن توپ‎ قرمز به مکعب بوده و این آغاز مسیر کشتن مکعب‎های سیاه را نشان می‎دهد. با گذر از مراحل بازی سخت‎تر می‎شود و به حدی می‎رسد که در کنار توجه به ادامه مسیر، زنده ماندن توپ قرمز نیز دشوارتر می‎شوند. بازی تنها یک خرید درون برنامه دارد که تأکیدی بر آن نیست و با از دست دادن قلب‎ها بازیکن بدون نیاز به پرداخت پول و با گذر زمان می‎تواند بازی را ادامه دهد. ظاهر خشن مکعب‎های داستان و تاریک شدن مراحل بالاتر کمی فضای بازی را سرد و تاریک می‎کند، البته با خوشحالی توپ قرمز بعد از نابود کردن مکعب‎ها از بین می‎رود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.3.11 iOS در تاریخ 96/07/21 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    باوجود این‌که داستان بازی به داستان مجموعه بازی‎های پرندگان خشمگین نزدیک است، اما از جذابیت خاص خود برخوردار بوده که علت آن به شخصیت دوست‌داشتنی توپ قرمز بازی برمی‎گردد. این توپ با چهره‎ای مهربان به دنبال نجات دنیای خودش است و در این مسیر با کشتن هر مکعب شور و شوق بسیاری از خود نشان می‎دهد. در کنار قابلیت تغییر چهره یا رنگ توپ با باز شدن هر بخش، اجباری به خرید درون برنامه وجود ندارد. بازی با مناظر طبیعی و بارنگ زنده شروع می‎شود و به‌مرور رنگ‎ها تاریک‎تر و خشن‎تر می‎شوند که خود باعث هیجان در بازیکن است. موسیقی متن شاد بازی به چالشی‎تر کردن بازی کمک می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بازی حالت Premium دارد که با پرداخت 0.99 دلار قلب‎ها نیاز به شارژ ندارند، تبلیغات حذف می‎شوند و تمامی مراحل باز می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    بازی به شبکه اجتماعی Facebook و Twitter متصل می‎شود و حتی برای باز کردن یکی از توپ‎ها نیاز به اتصال اجباری به یکی از این دو فضا وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳.۱۱
    واحد پول رایگان
    ناشر FDG Entertainment
    سال انتشار ۲۰۱۴
    ارز رایگان