Restaurant: Kitchen Star

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
تحویل سفارش مشتریان در کمترین زمان و با حفظ رضایتشان برای رسیدن به رستوران رؤیایی
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    آموزش قدم‌به‌قدم ابتدای بازی به درک آسان‎تر سازوکار استفاده از برنامه کمک می‎کند. پیشرفت در بازی مستلزم رسیدن به اهداف تعیین‌شده در ابتدای مرحله است که نسبت به بازی‎های مشابه در سطح بالاتری قرار دارد و شاید برای کودکان دشوار باشد. گزینه‎های نزدیک به هم و بسیار کوچک بازی باعث بروز خطای کنترلی و درنتیجه کاهش سرعت آشپز می‎شود.
    در این بازی کودکان و نوجوانان در مورد نکات اولیه آشپزی ازجمله نحوه‎ی پخت هر غذا (مثلاً برخی از غذا سرخ می‎شوند و برخی در مخلوط‎کن ریخته می‎شوند) یا مواد اولیه لازم برای تهیه غذاها را می‎آموزند. مدیریت مشتریان در کنار توجه به زمان نیز به‌مرور مهارت‎های فردی همچون مدیریت زمان و برنامه‎ریزی را در بازیکنان تقویت می‎کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی نمونه‎ای از بازی‎های غذا و آشپزی است. شخصیت اصلی آن دختری با رؤیای رسیدن به بالاترین مهارت‎های آشپزی و افتتاح رستورانی بزرگ است. کودکان و نوجوانان به شخصیت اصلی کمک می‎کنند تا با کسب بالاترین سطح رضایت مشتریان، غذاهایشان را سریع تهیه کنند و تحویل دهند تا با افزایش تجربه و درآمد مسیر موفقیت طی شود. کودکان و نوجوانان در این بازی اطلاعات سطحی در مورد مواد غذایی و نحوه‎ی پخت برخی از غذاها به دست می‎آورند و مهارت‎های فردی مدیریت زمان و برنامه‎ریزی فعالیت‎هایشان را تمرین می‎کنند. گرافیک جذاب و شاد بازی دارای باعث نادیده گرفته شدن برخی از خطاهای بازی می‎شود که باعث کاهش سرعت عملکرد و درنهایت دشواری عبور از مراحل می‎شود. باوجود موضوع آشنای آشپزی و رستوران‎، هیچ‌گونه هیجان یا انگیزشی برای بازیکنان در نظر نگرفته شده است که عاملی برای پایبندی به انجام بازی در طولانی‌مدت شود. فشار غیرمستقیم خرید درون برنامه برای افزایش سکه و اسکناس جهت عبور از مراحل به‌مرور افزایش می‎یابد تا جایی که بدون آن ادامه مسیر تقریباً غیرممکن می‎شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.2.3 Android در تاریخ 97/07/02 بعد از عبور از 22 مرحله اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    شخصیت‎های اصلی بازی سرآشپز مرد و آشپز زن با چهره‎های همیشه خندان‎اند. موسیقی متن بازی یکنواخت و با هیجان بسیار کمی طراحی‌شده و صداهای بازی در عملکرد بهتر بازیکن نقش مؤثری ندارند. گرافیک بازی دو بعدی با کیفیت خوب و با استفاده از رنگ‎های شاد و روشن طراحی‌شده‌اند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    عبور از برخی مراحل بدون خرید درون برنامه و تهیه ابزار آشپزی حرفه‎ای تقریباً غیرممکن است که نوعی فشار غیرمستقیم بازی برای استفاده از بسته‎های افزایش سکه یا اسکناس است. پیشنهاد‎های ویژه دائماً در بازی نمایان می‎شود تا انگیزه افزایش سکه و اسکناس را در بازیکنان تقویت کند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک برقراری ارتباط با Facebook درازای گرفتن پول نقد در ابتدا و میانه بازی و حتی در آغاز مراحل چندین بار نمایش داده می‎شود.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۲.۳
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴ یا بالاتر
    سال انتشار ۲۰۱۸