Rise of Civilizations

thumbnail
۱۱ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
ساخت تمدنی جدید برای رسیدن به قدرت نظامی بالاتر و توسعه قلمرو
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در این بازی جزئیات و اقدامات ضروری بسیار زیادی در داخل قلمرو شکل می‎گیرد که باید به‌مرور بر روی تک‌تکشان تسلط پیدا کرد. گزینه‎های تودرتو و متعدد به‎روز‎رسانی، خرید، جایزه و مأموریت همگی باعث افزایش پیچیدگی بازی به‎خصوص در شروع می‎شود. همچنین مکالمات طولانی راهنمای بازی ممکن است خارج از حوصله بازیکنان باشد. پیام‎های گزارشی و پیشرفتی نیز مانع از تمرکز بازیکنان می‎شوند ولی همگی بعد از چندین بار بازی به‌مرور تبدیل به عادت خواهند شد.
    نوجوانان و کودکان در مواجه با حملات دشمن و مشکلات داخل قلمروشان، از برنامه‎های استراتژیک از قبل چیده شده استفاده می‎کنند. به علت نبود کنترل در زمان دوری از بازی بر روی وقایع، باید اقدامات دفاعی منظم و ساختارمندی شکل‌گرفته باشد که از راه تحلیل درست محیط میسر می‎شود.
    قابلیت مکالمه با هم‎گروهی‎ها فرصت آشنا شدن با ملیت‎های مختلف را در اختیار بازیکنان قرار می‎دهد. همچنین برخی از سرزمین‎ها تحت تصرف بازیکنان یک کشور خاص قرار دارد که امکان ارسال پیام به آنها وجود دارد.
    خشونت نمایش داده‌شده در حین جنگ کاملاً غیرواقعی بوده و به علت دور بودن تصاویر مبارزه و نزاع بین گروه‎های دشمن و خودی از شدت آن کاسته شده است. در حین جنگ تصویر نمایش داده‌شده با ضربات مشخص قرمز می‎شود که حس تنش و اضطراب را به بازیکنان منتقل می‎کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    داستان این بازی توسط بازیکنان آن شکل می‎گیرد ولی در حول محور صلح و جنگ قرار دارد. بازیکنان با اقدام به نابودی یا حفظ تمدن‎های دیگر به‌عنوان دشمن یا دوست، تغییرات این بازی را رقم می‎زنند. هدف اصلی هر بازیکن حفظ قلمرو خود از نابودی و ارتقای آن با سرعت‌بالا است که تنها در تعامل دوستانه یا خصمانه با سایر بازیکنان میسر می‎شود. نوجوانان و کودکان در ابتدا استراتژی عملکردی و رویکرد خود را باید تعیین کنند و سپس برای رسیدن به اهدافشان ساخت‎وساز را آغاز می‎کنند. ساختمان‎های قلمرو برای چند منظور ساخته می‎شوند: تولید منابع اولیه، تربیت نیروی انسانی، ارتباط و شناخت قلمرو. ساخت‌وسازها بعد از عبور از چند سطح به‌مرور کاهش می‎یابد و جای خود را به ارتقا می‎دهد تا با مستحکم‎تر کردن دیوارها و خانه‎های اصلی مجموعه‎ی شخصی شانس بیشتری در رقابت با سایر بازیکنان به دست آید. جنگ بین شخصیت‎های بازی در مقایسه با بازی‎های مشابه بزرگ‎نمایی نشده است و درنتیجه تأثیر منفی آن بر روحی بازیکنان کاهش‌یافته است. گزینه‎های متعدد و تودرتو مانع از درک راحت محتوای بازی در ابتدای آن می‎شود ولی تمرین روزانه با بازیکنان اجازه می‎دهد تا برخی از عملیات روزانه‎ی خود را به‌صورت خودکار انجام دهند. محدودیت‎های زمانی باز شدن صندوق یا ارتقا باعث ایجاد سازی نوعی اجبار غیرمستقیم برای توجه مداوم به بازی می‎شود. مکالمات بین اعضای گروه آزاد و بدون محدودیت است و امکان ارسال پیام به تمام قلمروهای انسانی داخل بازی وجود دارد. آگاهی به زبان انگلیسی به درک راحت‎تر و پیشرفت سریع‎تر کمک می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.0.1027 iOS در تاریخ 97/08/19 بعد از ارتقای خانه اصلی به سطح 10 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک دو بعدی و با کیفیت بسیار بالای بازی از تصاویر متنوع، شفاف و رنگارنگ تشکیل‌شده ‎است. شخصیت‎های بازی از ملیت‎های مختلف یونانی قدیم، اسکاتلند، انگلیسی و ... الگو گیری شده‎اند که هرکدام با لهجه مخصوصی در حین انجام مأموریت اصطلاحات خاص خود را بیان می‎کنند. موسیقی متن ملایم بوده و زمان جنگ و رقابت حالت مارش گونه و هیجانی به خود می‎گیرد. گزینه‎های بازی و جایگاهشان بسیار نامنظم بوده که کنترل ابتدایی بازی را دشوار می‎کند. تغییرات شبانه‎روزی سرزمین‎ها نیز از ویژگی‎های جالب بصری بازی به شمار می‎آید.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    الماس‎ها برای افزایش سرعت به‎روز‎رسانی‎ها و توسعه استفاده می‎شوند که در طول بازی به‌مرور افزایش می‎یابند ولی دربسته‌های خرید درون برنامه‎ای نیز ارائه می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    بازی به‌صورت آنلاین شکل می‎گیرد و درنتیجه ارتباط دائمی به اینترنت الزامی است.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۱۰۲۷
    سال انتشار ۲۰۱۸