Rotostellar

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
شبیه‎سازی بازی‎های قدیمی برای بازی با ذهن و هماهنگ کردن نیم‎کره‎های مغز
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    درک کردن روش استفاده از برنامه در هر بار آغاز بازی در پایین صفحه نوشته می‎شود، اما همچنان برای اجرای آن باید تمرکز کامل داشت. کودکان در برخورد با بازی، آن را دشوار می‎یابند زیرا که در کنار درک تضاد حرکتی باید در زمان محدود و تحت‌فشار بالا بهترین تصمیم را بگیرند. چالش اصلی در سرعت حرکت نور قرمز در مسیر فعلی و مسیرهای پیشین است.
    این بازی به بازیکنان کمک می‎کند تا هر دو نیم‌کره مغز خود را فعال کنند تا تناقض حرکتی موشک با روش حرکت دادن انگشت بر روی صفحه را در زمان کوتاه حل کنند و بر روی محتوای بازی مسلط شود. همچنین فشار بازی در پیدا کردن راه‎حل در زمان کوتاه بر روی قدرت تصمیم‎گیری و تفکر تحلیلی نوجوانان مؤثر است.
    محیط تاریک طراحی‌شده در کنار موسیقی ترسناک پس‎زمینه نه‌تنها تمرکز را از بازیکنان سلب می‎کند، بلکه حس رسیدن به رویدادی ترسناک و هولناک را تداعی می‎کند. نابود شدن موشک ساده‎ی بازی ترسناک نیست اما حس ایجادشده از محیط بازی و تنش ناشی از سرعت‌بالا بر روی بازیکن تأثیر می‎گذارد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    هدف از این بازی رساندن موشک به بالاترین سطح دایره تا جای ممکن است. حرکت موشک در سطح هر دایره با چرخیدن در خلاف جهت حرکت انگشت صورت می‎گیرد و انتقال آن به دایره‎ی بعدی با ضربه زدن بر روی صفحه در زمان قرار گرفتن راه ارتباطی شکل می‎گیرد. چالش اصلی بازی تضاد حرکتی و موانع قرمزرنگ در پشت و کنار موشک است. قانون متضاد بودن حرکت انگشت و حرکت موشک باعث درگیر شدن ذهن در حالت شدید موجب به برهم خوردن تسلط بر روی حرکات می‎شود. همین قانون ساده‎ با همراهی فشار زمان و تنش محیط بازی، تبدیل به عملیاتی بسیار دشوار و پراضطراب می‎شود. تأثیرگذاری محیط بازی به ‎علت کیفیت موسیقیایی بالا و در عین‎حال بسیار ترسناک، موجب برهم خوردن تمرکز بازیکنان می‎شود و باوجود اینکه محتوای اصلی به نظر ساده است محیط خشن طراحی‌شده تأثیر بالایی بر روحیه و اعصاب بازیکنان می‎گذارد. برجستگی همین موسیقی اندوهگین و تأثیر بالای آن بر روحیه بازیکنان محیط بازی را برای استفاده توسط کودکان نامناسب می‎کند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.1.0 iOS در تاریخ 97/08/29 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی ساده و دو بعدی است که در زمینه‎ی آن تصویری از کهکشان پرستاره و بدون هیچ نور امیدی را به تصویر می‎کشد. رنگ‎های نئونی دایره‎ها و موانع حرکتی موشک تنها جلوه‎ی بصری تصاویر بازی به‎ حساب می‎آیند. موسیقی متن با حالت ترسناک خود حس ناله کردن افراد یا ناامیدی را برای بازیکنان ایجاد می‎کند. محیط تاریک تصاویر در کنار موسیقی به‎شدت تاریک و خشن پس‎زمینه هیچ تناسبی با محتوای چالشی ندارد و تنها به‌عنوان عوامل ایجادکننده تنش بیشتر در بازیکنان به کار می‎آیند.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱.۰
    سال انتشار ۲۰۱۸