Sad But Ded 2D Puzzle Platformer

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

چالش فکری برای هدایت سنگ بزرگ به سکوی مقصد

    بررس برنامه: پریا کنکاشور

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    با این‌که بازی آموزش خاصی به بازیکن ارائه نمی‌دهد اما مراحل ابتدایی بسیار ساده و به جهت یادگیری بازیکن هستند. مراحل سه سطح مختلف داشته که بازیکن مطابق با توانمندی خود آن را انتخاب می‌کند. اما چالش‌های بازی به مرور دشوار می‌شوند و امکان استفاده از هیچ راهنمایی وجود ندارد.
    این بازی مانند پازلی منطقی است که حل کردن آن به مهارت تفکر حل مسئله نیاز دارد. بازیکن مسیری که مکعب باید طی کند را به وسیله‌ی دکمه‌هایی که در اختیار دارد کنترل می‌کند که خود نیازمند تحلیل درستی از مسیر منتهی به سکوی نهایی است. گاهی نیز دکمه‌ها برخلاف علامت درج شده عمل می‌کنند که در این حالت علاوه بر مهارت‌های قبل نیاز به حفظ تمرکز نیز خواهد بود.
    شخصیت اصلی تکه سنگی است که حین حرکت با صدای خیلی بلندی فریاد می‌کشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی فکری داستان یک سنگ مکعبی است که بازیکن باید آن را به پرچم پایان هر مرحله برساند. صحنه‌ی اصلی بازی در تمام مراحل ثابت است و نمایی از آسمان و ابرها را نشان می‌دهد که روی آن‌ها سکوهای معلقی با چینش‌های متفاوت قرار گرفته است. روی یکی از این سکوها یک پرچم وجود دارد و وظیفه‌ی بازیکن این است که مکعب را به سلامت به سکوی مقصد برساند. برای انجام این کار چند دکمه‌ با جهت‌های‌ بالا، پایین، چپ و راست و یک دکمه‌ی ایست وجود دارد با لمس هر دکمه فرمانی برای مکعب صادر شده و آن مطابق با جهت دکمه شروع به حرکت می‌کند. اما از آنجا که بین سکوها، پرتگاه و موانع چسبناک کشنده قرار دارد تشخیص توالی صحیح برای فشار دادن دکمه‌ها علاوه بر سرعت عمل (به دلیل سرعت زیاد حرکت مکعب) به تمرکز و مهارت تفکر حل مسئله نیز نیاز خواهد داشت. به خصوص که در شروع مراحل تعداد مشخصی از هر دکمه در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. این بازی دارای سه سطح ساده، متوسط و دشوار است تا بازیکنان با هر سطح مهارتی بتوانند از آن استفاده کنند. با این‌که کلمه‌ی ناراحت در عنوان بازی وجود دارد اما داستان ناراحت‌کننده‌ای برای مکعب رخ نمی‌دهد او فقط هنگام حرکت مدام بی دلیل فریاد می‌کشد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی 1.0.9 Androidدر تاریخ ۱۴۰۰/۷/۲۵ نوشته شده است.

    کیفیت

    طراحی بازی به شکل پیکسلی است و تصاویر آن کیفیت و وضوح متوسطی دارند. شخصیت اصلی مانند تخته سنگ بزرگی است که حرکت روان و چشم و دهان دارد اما او حین حرکت بی دلیل و به شکل دلخراشی فریاد می‌زند. ساختار کلی تمام مراحل مشابه یکدیگر است و موسیقی آرامی از پیانو در پس‌زمینه شنیده می‌شود که با وجود زیبایی اما هیچ سنخیتی با حال و هوای بازی ندارد. چالش‌های بازی اما فکری و درگیرکننده‌اند و به مرور دشوارتر هم می‌شوند تا بازیکن را به ادامه‌ دادن بازی تشویق کنند.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    در صورت اتصال به اینترنت، بین مراحل، تبلیغات ویدیویی نشان داده می‌شود.

    مشخصات برنامه موبایلی

    واحد پول ریال
    طبقه بندی پازل