Samsara

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

کمک به «زی» برای رهایی پیدا کردن از چرخه‎ی دو بعدی مرگ و زندگی با ساخت مسیر فرار

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    شخصیت زی با ظاهر کودکانه و کوله‌پشتی‌اش برای بازیکنان حس نزدیکی ایجاد می‌کند. بازیکنان با موجودات جادویی و دنیای شگفت‎آوری مواجه می‎شوند که تمام تمرکزشان بر روی شخصیت داستان قرار دارد.
    جابه‏جایی و چرخش جعبه‎های با کشیدن و ضربه زدن بر روی صفحه انجام می‎شود و پیچیدگی در سازوکار انجام بازی وجود ندارد؛ اما برای ساخت مسیر فرار بدون کشته شدن زی باید روش‎های متنوعی را مورد آزمایش قرار داد یا از راهنمای بازی استفاده کرد.
    در جریان حل پازل‎های این بازی قدرت تفکر خلاقانه و تحلیلی تقویت می‎شوند و کودکان و نوجوانان با برخورد با هر چالش جدید از قدرت مهارت حل مسئله خود استفاده می‎کنند تا راه صحیح چیدمان جعبه‎ها را پیدا کنند.
    بعد دوم بازی در دنیای مردگان قرار دارد که در مراحل بالاتر علاوه بر پیدا کردن راهی برای رهایی از این دنیای تاریک، باید از دست شبح سیاه نیز فرار کرد. شخصیت اصلی بازی در صورت تماس با آب بین دو دنیا از بین می‎رود و در تمام مدت باید بر روی سطوح سفت قدم بگذارد. نابودی شخصیت نمایش داده نمی‎شود و هیچ خون‎ریزی در بازی وجود ندارد. در مراحل بالا شخصیت بازی توسط شاخه‎های تنومند گرفته می‎شود و باید از آن‎ها دوری شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    «زی» شخصیت اصلی این بازی با قدم گذاشتن به روزنه‏ای، وارد دنیای مرگ می‎شود و در چرخه‎ی مرگ و زندگی گیر می‎افتد. کودکان و نوجوانان در هر مرحله جعبه‎های مختلف را جابه‎جا می‎کنند تا مسیر حرکت زی را فراهم کنند. جعبه‎های هر مرحله تنها به یک حالت قابلیت عبور زی را فراهم می‎کنند و درنتیجه کودکان و نوجوانان باید با تفکر و تمرین حالت‎های مختلف، راه‌حل اصلی را پیدا کنند. دنیای دو بعدی مرگ و زندگی به‌صورت موازی و مؤثر از یکدیگر به‌صورت سروته نمایش داده می‎شود. فلسفه دنیای دو بعدی و عدم خروج زی از آن مشخص نیست ولی افتادن در آب یا برخورد با شاخه‎های عظیم و خشمگین باعث نابودی او می‎شود. تنها دو چرخه‎ی اول بازی رایگان بوده و مراحل چرخه سوم به بعد با پرداخت هزینه درون برنامه باز می‎شوند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 1.0.402.0 Android در تاریخ 97/04/05 بعد از اتمام دو چرخه‎ی اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی دو بعدی و متشکل از رنگ‎های تیره و تاریک بوده تا فضای دنیای مرگ، واقع‌گرایانه‌تر نشان داده شود. درحالی که دنیای زندگان با رنگ‎های روشن‎تری طراحی‌شده است، اما همچنان موسیقی اصلی بازی مرموز و با زمینه‎ی ایجاد ترس در تمام مراحل به گوش می‎رسد. فضاسازی بازی بر روی دنیای مرگ و مرموز بودن ویژگی‎های این دنیا تمرکز دارد. تصاویر در هر مرحله در دو جهت رو به بالا و رو به پایین نمایش داده می‎شود و بازیکنان برای برداشت صحیح می‎توانند در هر انتخاب جایگاه جعبه تصاویر را برعکس کنند. جنسیت شخصیت اصلی بازی و یا علت داستان مشخص نیست و تنها حالت نگران و درمانده بودن در چهره‎ی او نمایان است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    چرخه 3 تا 9 با پرداخت هزینه‎ی 4.99 دلار باز می‎شود و بسته‎های خرید راهنمایی در قیمت‎های مختلف 0.99 دلار تا 3.99 دلار وجود دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی اندروید ۱.۰.۴۰۲.۰
    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۱ یا بالاتر
    واحد پول رایگان
    ناشر Marker Limited
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان