Sentence Sensibility

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

قرار دادن کلمات در کنار هم برای ساخت متون معروف ادبیات انگلیسی

سال: 2017
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    بازی با کمی تمرین آغاز می‎شود و کمک می‎کند تا بازیکن با بازی آشنا شود و در این بین قوانین بازی را نیز شرح می‎دهد. پس از این بخش انجام بازی ساده است و با آگاهی از لغات و یادگیری به‌مرور ساده‎تر نیز می‎شود.
    در طول بازی، کودک در مورد جایگاه علائم نگارشی و ساختارهای دستور زبانی مانند جمله اصلی و فرعی می‎آموزد؛ اما تمام این آموزش‎ها به‌صورت غیرمستقیم است و توضیحی در باب این موارد داده نمی‎شود. در حین بازی کودکان لغات جدید می‎آموزند و در مورد جایگاه هر لغات آگاهی به دست می‎آورند. در بخشی هم کودکان می‎توانند فقط لغات را در کنار هم بدون این‌که معنای مشخصی به دست بیاید، در کنار هم قرار بدهند تا امتیاز کسب کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این برنامه شامل دو بازی مربوط به لغات و جمله‎سازی است و کودکان را به استفاده از لغات و علائم نگارشی جهت ساخت جملات معروف در ادبیات انگلیسی دعوت می‎کند؛ برای مثال از جملات کتاب آلیس در سرزمین عجایب یا زندگینامه Frederick Douglass در این بازی استفاده‌شده است. در بخش اول، تأکید برساخت جمله از پیش تعیین‌شده است (از متن ادبی انتخاب‌شده‌اند) و در بخش دوم، اهمیت جمله‎سازی در درست بودن آن ازنظر نگارشی است و مفهوم آن اهمیتی ندارد. آشنا نبودن کودک به ادبیات انتخاب‌شده (در حالتی که متن خاصی باید به دست بیاید) باعث سرخوردگی او می‎شود، اما بخش دوم که تنها ساخت جمله اهمیت دارد، برای تقویت مهارت ادبی بسیار مفید است. در شروع بازی برای دانلود و استفاده اولیه رایگان است، اما برای استفاده کامل نیاز به عضویت است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.2.0 iOS در تاریخ 96/07/12 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    سادگی ظاهری و گرافیک نه‌چندان بالای تصاویر برنامه هیچ‌گونه جذابیتی ازنظر بصری برای بازیکنان ایجاد نمی‎کند، اما از سوی دیگر تنوع داستانی بخش محتوای برنامه از کسل‌کننده شدن بازی جلوگیری می‎کند. موسیقی برای برنامه در نظر نگرفته شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    اگر بسته‎ی عضویت این بازی در ابتدا خریداری نشود، به‌طور مداوم در وسط بازی صفحه عضویت نمایش داده می‎شود. عضویت به‌صورت ماهانه است که به قیمت 4.99 دلار به فروش می‎رسد. با خرید بسته دسترسی‎های بیشتری در اختیار بازیکن قرار می‎گیرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۰
    واحد پول رایگان
    ناشر Touch Press
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان