Sid Meier's Civilization® VI

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
گذرا از عصرهای مختلف تاریخ با رهبری درست بر تمدن‌ها
سال: 2017
    بررس متن: حامد داوری

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    در این بازی نوجوان باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت تمدن خود به کارگرید و به‌خوبی می‌تواند مفاهیم رشد کردن، مدیریت، پیروزی و شکست را تجربه کند.
    در بخشی از منوی آموزش مختصری قرار دارد که تا حدودی می‌تواند برای بازیکن کمک‌کننده باشد اما وجود گزینه‌های زیاد و درمجموع پیچیدگی بازی در بخش‌های مختلف، بازی را دشوار کرده است.
    اطلاعات مختصری به زبان انگلیسی در مورد تمدن انتخابی و رهبرش قبل از شروع بازی برای بازیکن نمایش داده می‎شود که با توجه به تنوع بالای اطلاعات تاریخی، می‎توان دانش مربوط به وقایع تاریخی را در جریان این بازی بهبود بخشید.
    نمایش عصرهای مختلف در طول تاریخ نوعی آشنایی نسبی با سبک زندگی و فرهنگ نوزده تمدن متفاوت داده است.
    وجود ابزارهای جنگی مختلف از جمله شمشیر، نیزه، تفنگ و بمب در نبرد میان تمدن‌ها موضوع اصلی بازی است. البته به علت کوچک بودن اجزای صفحه، جزئیات مشخص نبوده و از درجه آن کاسته است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی استراتژیک بر مبنای وقایع تاریخی قرار دارد و به‌صورت نوبتی انجام می‌شود. همان‌طور که از اسم بازی پیدا است بازیکن باید تمام تلاش خود را برای ساخت یک تمدن انجام دهد. او از عصر قدیم شروع می‎کند و باید تمامی دوره‎های زمانی را در تمدن پشت سر بگذارد تا به موفیت برسد. بازیکن با ساختن بناهای مختلف در شهر شروع به پیشروی کرده و هم‌زمان با کاوش در نقشه، با سایر تمدن‌ها آشنا شود. نوجوان می‌تواند با استفاده از نیروهای کارگر از منابعی مثل آهن و غلات بهره‌برداری کرده و با استفاده از نیروهای نظامی به مقابله با حریفان و جاسوسان بپردازد. بازیکن می‌تواند برای گسترش قلمرو خود اقدام به احداث راه‌ها کند. در این بازی نوزده تمدن و بیست رهبر وجود دارد (تمدن یونان دو رهبر دارد). بازیکن باید برای رسیدن به موفقیت به ویژگی‌های رهبر خود توجه کند برای مثال اگر تمدن او هندوستان و رهبرش گاندی است باید بداند که گاندی از جنگ و خونریزی تنفر دارد و در جستجوی راه‌حل دیگری باشد. ویژگی‎های هر تمندن و رهبرانش عمدتاً بر اساس وقایع حقیقی دنیا طراحی‎شده‎اند. انجام بازی با استفاده از گزینه‌های اطراف صفحه انجام می‎شود که در بخش آموزشی بازی به‌طور مختصر در مورد نحوه‌ی عملکرد آنها توضیح داده می‌شود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی در تاریخ 98/08/30 نوشته‌شده و برمبنای نسخه iOS 1.2.0 است.

    کیفیت

    طراحی بازی نسبت به سری‌های قبلی آن سبکی فانتزی‎تر به خود گرفته اما از گرافیک آن کاسته نشده و همچنان از کیفیت خوبی برخوردار است. موسیقی و صداگذاری‌های راوی و رهبران بازی بسته به نوع تمدن‌ها متفاوت بوده و تنوع زیادی دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    در این بازی برای دریافت بازی کامل، خرید درون برنامه‌ای وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    این بازی برای اجرا نیاز به اینترنت دارد و اسم بازیکن در ابتدای آن پرسیده می‌شود.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲.۰
    سال انتشار ۲۰۱۷