Simcity

thumbnail
۱۳ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

ساخت‎وساز و مدیریت نیازهای شهروندان برای رسیدن به کلان‌شهر پیشرفته

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    محتوای بازی بر روی جنگ بین صاحبان کلان‌شهرها و کسب تولیدات بیشتر برای پیشرفت سریع‎تر و درنهایت جنگ قرار دارد.
    تقریباً هیچ نوع پیچیدگی در اجرای بازی و فهم روش انجام آن وجود ندارد و نوجوانان به سادگی و در مدت‌زمان کوتاه با جنبه‎های مختلف بازی آشنا می‎شوند. چالش برانگیزترین نکته در این بازی هماهنگی بخش‎های و دستیابی به سیستم توزیع انرژی و نیاز شهروندان است که باید موازی با تأمین منابع لازم شهر صورت گیرد. گزینه‎های اجرایی بازی با توجه به توضیحات کنارشان ساده و قابل‌فهم است.
    نوجوانان در این بازی بر روی مهارت‎های فردی خود مانند مدیریت زمان، تخصیص صحیح منابع، مدیریت بحران و فرصت هزینه کردن تمرکز می‎کنند. در این بازی نوجوانان در زمان محدود با بحران‎های گوناگونی مواجه می‎شوند و قدرت تصمیم‎گیری خود را تقویت می‌‎کنند. همچنین در مورد مفاهیم ابتدایی شهرسازی مانند دسترسی افراد جامعه به آب، سیستم فاضلاب و برق آگاه می‎شوند و با تفکر خلاقانه خود سیستمی متوازن برای قرار دادن تمام ساختمان‎ها و بنا‎ها به دست می‎آورند. بازیکنان در بخش جنگ با شهر‎های دیگر مهارت‎های کار گروهی و تفکر استراتژیک خود را تقویت می‎کنند.
    بازی به‌صورت علنی بازیکنان را به توسعه شهر، ساخت ساختمان‎های بلند، خرید برج و بنا‎های خاص تشویق می‎کند تا شهر کوچک خود را به شهری عظیم تبدیل کنند. هدف بازی رسیدن شهری پررفت‌وآمد با آسمان‎خراش‎های متعدد بوده که نماد کلان‌شهرهای فعلی در دنیای امروزی است. برخی از بناهای داخل بازی شبیه‌سازی‌شده‌ی نمونه‎های واقعی در بخش‎های مختلف دنیا است مانند: برج ایفل، برج پیزا، ساعت بیگ بن، مجسمه آزادی و .... .
    بعد از رسیدن به حد مشخصی از شهروندان داخل شهر و با باز کردن آزمایشگاه امکان اعمال بلایای طبیعی در سطح شهر فراهم می‎شود. بازیکنان به روش‎های متنوع همچون طوفان، رعدوبرق، حمله ربات‎ها، بارش گلوله‎های آتشین و ... شهر خود را موردحمله قرار می‎دهند و رعب و وحشت به وجود می‎آورند تا به امتیاز و کلید دست پیدا کنند. شبیه‎سازی تصاویر بلایای طبیعی و فضاسازی آن همگام با صداهای هولناک در ایجاد حس ترس مؤثر است. در مراحل بالایی بازی امکان حمله کردن به شهر سایر بازیکنان و تشکیل گروه‎های جنگی برای نابودی حریفان به دست می‎آید. حمله به بازیکنان دیگر نیز با اعمال بلایای طبیعی صورت می‎گیرد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی در اصل نمای کلی ساخته‌شده از دنیای سیمز است. برخلاف بازی سیمز که بازیکنان با دنیای روزمره انسانی درگیر می‎شوند، در این بازی مسائل از سطح بالاتر و از نگاه به نیازهای شهری و شهروندان جامعه شکل‌گرفته است. در این بازی نوجوانان خانه، بنای تاریخی، کارخانه تولیدی، فروشگاه، ساختمان دولتی و پایگاه‎های تولید انرژی می‎سازند تا نیازهای اولیه و ثانویه یک جامعه را تأمین کنند. به‌مرور با گسترش شهر خود و کسب زمین‎های بیشتر امکاناتی از قبیل مبادله کالا، سفر به سرزمین‎های آینده و ایجاد آزمایشگاهی برای اعمال بلایای طبیعی را به دست می‎آورند. جریان بازی دارای چرخش مشخصی از تولید منابع، ساخت تجهیزات متنوع، ارتقای ساختمان‎ها و افزایش شهروندان و درنهایت کسب سکه برای توسعه شهر است. خلاقیت بازی در طراحی شهرها و تصمیم در کسب امتیاز ویژه با مبارزه آنلاین با بازیکنان قرار دارد. بخش‎های جانبی و در عین حال پرهیجان بازی مربوط به جنگ با اعمال بلایای طبیعی بر شهر سایر بازیکنان بوده که در عین واقع‎گرایانه بودن وقایع وحشتناک طبیعی و خرابی‎های بالا، بر روی تفکر استراتژیک و کار گروهی تأکید دارد. محتوای با کیفیت و پر جزئیات بازی باعث وابستگی نوجوانان بسیاری می‎شود که در بازه‎های زمانی مشخص تعهد خود را به‌عنوان شهردار نمونه شهر خود به بازی اعمال می‎کنند و زمان‎های کوتاهی را برای مدیریت شهرشان صرف می‎کنند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.23.2 iOS در تاریخ 97/04/20 بعد از رسیدن به سطح 10 بازی نوشته‌شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    بسته‎های خرید اسکناس داخل بازی در قیمت‎های متنوع 0.99 دلار تا 99.99 دلار وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    برای شروع نیاز به ارتباط با اینترنت وجود دارد و در ادامه تنها بخشی از فعالیت‎های بازی الزام ارتباط با اینترنت را می‎طلبند. برای خرید فروش و ساخت گروه جهت جنگ نیاز به افزودن دوستان وجود دارد که از طریق شبکه اجتماعی Facebook صورت می‎گیرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰ یا بالاتر
    واحد پول رایگان
    ناشر Electronic Arts
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان