Slime Pizza

thumbnail
۹ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

هدایت کردن موجود فضایی در سفینه‎ی پیتزایی

سال: 2018
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    کنترل بازی بسیار دشوار است و برای کودکان کم سن شاید حتی گنگ یا آزاردهنده باشد. قانون حرکتی شخصیت از دو بخش، نشانه‎گیری و کشیدن انگشت در خلاف جهت حرکتی به‌صورت پرتابی تشکیل‌شده است. علاوه بر این ساختار شخصیت چسبناک و ژله‎ای است و همین امر به دشواری هدایت و نشانه‎گیری دقیق می‎افزاید. به‌طور کل بازی زمان ندارد و عجله‎ای در عبور از هر بخش نیست، ولی برای برخی از قسمت‎ها بازیکن باید زمان‎بندی دقیق و فشرده‎ای را رعایت کند تا از نابودی شخصیت خود جلوگیری کند.
    این بازی به‌منظور آموزش ساخته نشده و در مراحل اولیه نیز هیچ آموزش مشخصی داده نمی‎شود، ولی با این وجود نحوه حرکت شخصیت بازی بر اساس نشانه‎گیری، پرتاب و تعیین شتاب مناسب صورت می‎گیرد که همگی ازجمله قوانین ابتدایی فیزیک‎اند. چسبناک بودن شخصیت به او قابلیت‎هایی می‎دهد که برخلاف نیروی جاذبه، بتواند به سقف یا دیواره‎های بچسبد و در این بین برای عبور از بین موانع و چالش‎های بازیکن نه‌تنها باید از تفکر تحلیلی استفاده کند، بلکه باید راهی برای حل پازل‎های پیشرو نیز یافت (مانند زمانی که کلید راه خروجی در بخش دیگر قرار دارد یا از لنگر یک اتاق برای رفتن به زیر آب در اتاق دیگر استفاده می‎شود).
    ظاهر بازی اگرچه کاملاً کارتونی و به شکل طنز طراحی‌شده، اما برای برخی از بخش‎های چالش از تیغه‎های چرخان و ثابت در مسیر حرکتی استفاده‌شده که با برخورد کردن شخصیت به آن‎ها نابود می‎شود. تماس پیدا کرد شخصیت با هر نوع عامل نابودی مانند تیغه یا سگ نگهبان باعث محو شدن او در ذرات ریز سبز می‎گردد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی داستان موجود فضایی کوچکی را توصیف می‎کند که در حین سفر به سیاره مادر و با وارد شدن ویروس به برنامه‎ی سفینه‎، تمام پیتزاهای موردعلاقه‌اش در سراسر سفینه معلق می‎شوند و برای تعمیر سفینه و پاک کردن ویروس باید تک‌تک اتاق‎ها کنترل شوند. مسیر بازی با چالش‎های مختلف همراه بوده و برخورد شخصیت با موانعی همچون سگ نگهبان، باعث نابودی او می‎شود. در زمان نابودی، شخصیت به ذرات ریز تبدیل می‎شود ولی خون‎ریزی وجود ندارد. نوع حرکت شخصیت پیرو قوانین شتاب و پرتاب فیزیکی است و برای کودکان کم سن کنترل این نوع از حرکت با دشواری همراه خواهد بود. تبلیغات ناگهانی بازی به‌صورت تصویری باعث برهم خوردن تمرکز می‎شوند ولی امکان پرداخت هزینه برای حذف این تبلیغات وجود دارد. ساختار بازی به‌صورت قدیمی و پیکسلی است، اما همچنان بازیکنان بسیاری را به خود جذب می‎کند. زمان در بازی نقش کلیدی ندارد اما در برخی از مراحل عبور از یکی از اتاق‎های نیاز به مدیریت زمان دارد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه 1.0.1 iOS در تاریخ 96/11/15 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    ظاهر گرافیکی و موسیقی این بازی مانند بازی‎های قدیمی Atari بوده و از نوع پیکسلی است. شخصیت اصلی این بازی یک موجود فضایی مثلثی و عاشق پیتزا است که لایه‎ی چسبناکی دارد و باعث علاقه‎مند شدن بسیاری از کودکان به خود می‎شود. ظاهر کلی شخصیت شبیه به Pou بوده با این تفاوت که حرف می‎زند و ژله‎ای است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تبلیغات تصویری در میانه‎ی ‎بازی نمایان می‎شوند. برای حذف تبلیغات می‎توان مبلغ 3.99 دلار پرداخت کرد و در زمان نداشتن پیتزای کافی برای ذخیره‎سازی می‎توان 0.99 دلار به‌جای پیتزاها پرداخت کرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰.۱
    واحد پول رایگان
    ناشر Nitrome
    سال انتشار ۲۰۱۸
    ارز رایگان