Smashy Duo

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
مقابله با موجودات شرور با کمک دو قهرمان از داستان‎های آشنا
سال: 2017
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    فهم سازوکار بازی بسیار ساده است و نیازی به مهارت ندارد، اما در مقابل واکنش نشان دادن به حرکت توپ نیاز به چشم تیزبین و عکس‌العمل سریع انگشتان دارد. کودکان ممکن است برای هماهنگ شدن تغییر سرعت به زمان نیاز داشته باشند ولی نوجوانان با کمی تمرین و به سرعت می‎توانند بر جریان بازی تسلط پیدا کنند.
    ظاهر برخی از شخصیت‎های شرور ممکن است ترسناک تلقی شود مانند زامبی‎هایی که با چشم‎های برآمده و مغز بیرون زده در حرکت‎اند یا روح شیطانی که با هیبت بزرگش در هوا معلق است.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی همانند نوعی بازی تنیس طراحی‌شده است که دو قهرمان در یک طرف زمین‌بازی با نیروهای شرور رقابت می‎کنند. نیروهای شرور بسته به شخصیت هر قهرمان متفاوت‎اند و در ظاهر زامبی ترسناک با مغزهای بیرون زده، کدوتنبل متحرک، ربات‎های غول‌پیکر یا شبح شیطانی نمایان می‎شوند. برخی از قهرمانان از داستان‎های آشنایی همچون جوکر (در داستان بتمن) یا آلیس (در داستان آلیس در سرزمین عجایب) برداشته شده‎اند، اما همگی قابلیت مشابه دارند و تنها توپ متفاوتی متناسب با داستان خود دارند. تنها کار کودک در این برنامه شناسایی جهت توپ و ضربه زدن به آن است که در عین سادگی بر اثر افزایش سرعت کاری دشوار به حساب می‎آید. بازی محتوای آموزشی یا ارزش علمی ندارد و صرفاً برای سرگرمی و گذراندن وقت ساخته‌شده است و با وارد ساختن محیط‎های جدید، تنوع شخصیت‎ها، بخش داستانی و ثبت رکورد، بازیکنان را به محتوای برنامه وابسته می‎کند. خشونت نمایش داده‌شده بیشتر جنبه فانتزی و کارتونی دارد و زدوخورد یا خون‎ریزی نمایش داده نشده است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 3.6.0 iOS در تاریخ 97/03/25 بعد از باز کردن 14 شخصیت نوشته‌شده است.

    کیفیت

    محیط شاد بازی ناشی از رنگ‎های روشن و زنده‎ای است که در طراحی شخصیت‎های و محیط استفاده‌شده است. شخصیت‎ها به‌صورت دوتایی انتخاب می‎شوند و هرکدام بر حسب داستان که انتخاب شده‎اند ویژگی‎های منحصربه‌فردی دارند. موسیقی متن حالت مرموز و رعب‎آوری را القا می‎کند که خیلی با محیط رنگارنگ بازی هماهنگ نیست و ریتم یکنواختی دارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    بسته‎ی خرید درون برنامه و تبلیغات ویدیویی برای افزایش سکه داخل بازی وجود دارد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک اشتراک صحنه‎ی باخت و امتیاز کسب‌شده بعد از هر دور بازی در اختیار بازیکن قرار می‎گیرد. لینک برقراری ارتباط با Facebook در تنظیمات بازی قرار دارد.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۰.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۳.۶.۰
    سال انتشار ۲۰۱۷