Snakebird

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

حرکت مارهای رنگی در صفحه شطرنجی برای رسیدن به رنگین‎کمان

سال: 2015
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    حرکات کرم‌‎ها با کشیدن دست به چهار جهت اصلی صورت می‎گیرد و در صورتی که تعداد کرم‎ها در هر مرحله بیشتر از یک عدد باشد، بازیکن پیش از حرکت باید کرم مورد نظر را انتخاب کند. چالش مهم بازی مربوط به زنده نگه‌داشتن کرم‎ها در حین حرکت و رساندنشان به مقصد است. وجود تنهای یک پاسخ درست برای حل پازل کار بازیکنان را دشوار کرده است.
    نقش استفاده از تفکر تحلیلی در این بازی بسیار پررنگ است و تنها با برنامه‎ریزی دقیق برای هر حرکت امکان عبور از مراحل میسر می‎شود، درنتیجه کودک باید از قابلیت تصور کردن نتیجه حرکات پیشین خود به جریان حرکتی درستی دست پیدا کند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این بازی کاملاً بر مبنای استفاده از تفکر تحلیلی و انتزاعی به‌طور موازی قرارگرفته است تا بازیکن با حرکت مارهای رنگی در مسیر پیش‏بینی خود هدف بازی را محقق کند. هدف بازی جمع‎آوری میوه‎ها و رساندن تمام مارهای رنگی به دایره رنگین‎کمانی در صفحه است که در این راه از هرگونه آسیبی به مارها باید جلوگیری شود. چالش اصلی بازی مربوط به طول مارها و پیش‌بینی نحوه تأثیر هر حرکت بر روی جایگاه مار است. تکرار مراحل بدون محدودیت و با قابلیت بازگشت به عقب بوده که کار را برای کودک آسان‎تر می‎کند. در کل، بازی با ساختار آرامش‎بخش خود کودک را به تفکر عمیق‎تر و تمرکز تشویق می‎کند که لازمه انجام بازی است. برای دسترسی به تمامی مراحل خرید درون برنامه امری اجباری است و بدون خرید تنها بخشی از مراحل در اختیار قرار می‎گیرند. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.0 iOS بعد از عبور از ده مرحله در تاریخ 96/09/12 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    گرافیک بازی پر از رنگ‎های شاد و زنده بوده که با شخصیت‎پردازی‎ها کودکانه بازی هم‎خوانی دارد. موسیقی متن بازی آرام بوده و حرکتی جز مارها در صفحه وجود ندارد تا حداکثر تمرکز برای بازیکن به وجود آید.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    برای باز کردن تمامی مراحل نیاز به خرید درون برنامه است.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۲.۳.۳ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱
    واحد پول رایگان
    ناشر PLR Worldwide Sales
    سال انتشار ۲۰۱۵
    ارز رایگان