SoloLearn: Learn to Code

thumbnail
۱۲ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

آموزش مفاهیم بنیادی برنامه‌نویسی کامپیوتر

سال: 2017
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    آموزش‌ها به نحوی طراحی‌شده‌اند که افراد تازه‌کار نیز بتوانند با برنامه کار کنند. برای نوجوانانی که تجربه‌ای در کد نویسی ندارند در ابتدا یادگیری کند است اما تمام نکته‌های مربوط به آموزش موردنظر در صفحه‎ی مرتبط قرار دارد و همچنین فضای گفتگوی آزاد و استفاده از تجربه‌های دیگر نوجوانان به پیشرفت هر چه سریع‌تر او کمک خواهد کرد.
    برنامه‌نویسی امروزه یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها به شمار می‌آید و مستلزم فعالیت‌هایی همچون تحلیل و درک مسئله است که توانایی اندیشیدن به‌صورت سیستمی را در نوجوان تقویت می‌کند و به او کمک خواهد کرد که ایده‌ها و الگوریتم‌ها را در قالب برنامه‌های کامپیوتری پیاده کند. این بازی با هدف آموزش ساخته‌شده است و در آن تلاش شده تا در کنار آموزش مبانی کد نویسی و برنامه‌نویسی محیطی جهت تمرین و بهبود این مهارت‎ها نیز فراهم شود تا در کنار یادگیری منطق اصلی زبان‎های برنامه‎نویسی از آن در دنیای واقعی نیز استفاده شود.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    در این مجموعه انواع زبان‌های برنامه‌نویسی مانند Java, C, Python و Ruby به همراه ساختار اطلاعاتی آنها موردبحث است و دید کلی نسبت به این مفاهیم به نوجوانان می‌دهد. در صفحه‎ی اصلی بازی بخش‌هایی مربوط به یادگیری، بازی، کد و گفتگو وجود دارد. در قسمت یادگیری آموزش‌های رایگانی در مورد زبان برنامه‌نویسی و مفهوم کلی آن قابل‌دسترس است. با ورود به بخش بازی، نوجوان می‌تواند به‌صورت آنلاین وارد چالش کد نویسی شود که سرعت عمل نقش مؤثر در پیروزی دارد. در قسمت کد، نوجوان ایده‌های خود را کد نویسی کرده و با دیگر نوجوانان به اشتراک می‌گذارد. در بخش گفتگو نیز می‌تواند سؤالات و ایده‌های خود را در مورد برنامه‌نویسی در این بخش قرار دهد و از نظرات دیگر کاربران استفاده کند. در ابتدا امتیاز کمی برای رفتن به سطح بالاتر نیاز است اما با پیشروی در برنامه، به‌صورت تصاعدی امتیاز بیشتری برای باز کردن سطوح دیگر لازم است. بازی هدف آموزشی دارد و نوجوان با مفاهیم برنامه‌نویسی که هرروز با آنها سروکار دارند مانند تولید اپلیکیشن‎ها آشنا می‌شود که می‌تواند برای او جذابیت داشته باشد. در فضای گفتگوی آزاد نوجوانان اطلاعات خود در زمینه‌های برنامه‌نویسی و توسعه وب را به اشتراک می‌گذارند که در این بررسی لغات و مفاهیم بدی در آن وجود نداشت. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی و وب‎سایت اصلی آن را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.6.4 iOS در تاریخ 98/04/10 نوشته‎شده است.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    تمامی آموزش‌ها رایگان است، اما تبلیغاتی در مجموعه وجود دارد که می‌توان با پرداخت ماهیانه 9.49$ مجموعه را ارتقا داد و تبلیغات را حذف کرد.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در ابتدا برای کار با برنامه اطلاعات فردی نام و آدرس ایمیل گرفته می‎شود. برای گرفتن آموزش‌های جدید، دسترسی به اینترنت لازم است. امکان دنبال کردن حساب کاربری بازیکنان در نیز وجود دارد و همچنین بازی لینک مستقیمی در فیس‌بوک دارد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۶.۴
    واحد پول رایگان
    ناشر SoloLearn Inc
    سال انتشار ۲۰۱۷
    ارز رایگان