Sound Memo - game for autism

thumbnail
۸ سال به بالا
۵ تا ۸ با همراهی والدین
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

شناخت اشیاء با کمک گرفتن از تصاویر و صداهایشان

سال: 2013
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    اطلاعاتی در مورد چگونگی بازی در اختیار کودک قرار نمی‌گیرد و همراهی والدین با کودک برای درک بهتر سازوکار آن می‌تواند مفید باشد. درجه دشواری بازی با افزودن یا کاستن تعداد کارت‌ها و همچنین نمایش کارت ها قابل‌تغییر است
    بازی با آموزش غیرمستقیم و با روشی خلاقانه، تجربه‎ی کشف و یادگیری صداها و تمیز دارد تفاوت بین صداها را ایجاد کرده است. عامل به خاطر سپاردن تصاویر سبب تقویت حافظه کودکان می‌شود و به موجب آن باعث افزایش سطح عملکرد و کارایی ذهنی کودک می‌شود. همچنین والدین می‌توانند با آموزش نام هر یک از اشیای به زبان فارسی دامنه واژگان کودک را افزایش دهند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    در این بازی تصاویر اشیاء با گرافیک کارتونی و به صورت کارتی در اختیار کودک قرار می‌گیرد تا نام و شکل اشیاء را در حین انجام بازی بیاموزند. علامت پخش صدا نیز به همراه کارت‌ها در صفحه بازی قرار دارد. ابتدا کارت‌ها برای نشان دادن تصاویر پشتشان برای چند لحظه برگردانده می‌شوند و کودک مکان قرارگیری هر یک را به خاطر می‌سپارد، سپس با ضربه زدن بر روی علامت پخش صدا، صدایی مرتبط با تصویر پخش می‌شود و کودک با تطبیق دادن تصویر و صدا از میان کارت‌ها تصاویر را انتخاب می‌کند. به‌عنوان مثال با پخش صدای موتور، کودک تصویر موتور را انتخاب می‌کند. با انتخاب تمامی کارت‌ها مرحله به پایان می‌رسد. این بازی جهت بهبود درک بصری و شنوایی کودک مفید خواهد بود. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی پرا مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 2.0.3 iOS در تاریخ 98/09/20 نوشته‎شده است.

    کیفیت

    گرافیک تصاویر بازی کیفیت خوبی دارد و از رنگ‌های تند برای جلب بیشتر توجه کودک استفاده‌شده است. صداهای استفاده‌شده در بازی واضح است و همچنین کودک بعد از انجام هر مرحله با موسیقی کوتاهی تشویق می‌شود.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.

    ویدیوهای تبلیغاتی در بازی وجود دارد.

    نیازهای ویژه

    این برنامه برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی‌شده است. بازی با کمک گرفتن از صداها انجام می‎شود و برای کودکانی که مشکل شنوایی دارند کاربرد نخواهد داشت.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۲.۰.۳
    واحد پول رایگان
    ناشر Likomp
    سال انتشار ۲۰۱۳
    ارز رایگان