Sound Rebound

thumbnail
۷ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تلفیق صدا و آواهای متنوع با بهره‎گیری از قدرت خلاقیت

سال: 2016
    بررس برنامه: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    ویدیوی اولیه برای آموزش و معرفی محتوای بازی قرار داده‌شده است و در عین جامع بودن ممکن است برای کودکان دبستانی قابل‌فهم نباشد. یادگیری صداها و تفاوت هر عامل در طول زمان و تنها با تمرین و ایجاد طرح میسر می‎شود و هیچ ارتباطی به مهارت‎های قبلی کودکان ندارد.
    اگرچه این بازی با هدف آموزش موسیقی ساخته نشده است، اما برای ایجاد انگیزه در یادگیری مهارت‎های موسیقیایی برنامه‎ی مناسبی است. همچنین کودکان و نوجوانان فرصت توسعه‎ی خلاقیت و تولید آواهای جدید را در اختیاردارند. بازیکنان در سنین بالاتر می‎توانند با بهره‎گیری از تفکر انتزاعی، اصوات و ملودی‎های متنوعی را ایجاد کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    این برنامه بر اساس طرحی واقعی در موزه علوم سان‎‎فرانسیسکو ساخته‌شده است. در این طرح کودکان با جابه‎جا کردن اجسام بر روی میز و پرتاب یک گوی کوچک صداهای جدید ایجاد می‎کنند. در این بازی نیز تلاش شده است تا محیطی تقریباً مشابه با طرح واقعی ساخته شود تا کودکان با استفاده از خلاقیت خود ترکیب متفاوتی از صداها را به وجود آورند. در این بازی هر رنگ و هر شکلی دارای صدای متفاوتی است. با قرار دادن توپ و شکل‎های محرک و برخوردشان به اجسام ثابت موسیقی تولید می‎شود. ترکیب موسیقیایی و نظم الگوی ساخته‌شده کاملاً بر اساس سلیقه بازیکن صورت می‎گیرد. این بازی برای کودکان پیش از دبستان می‎تواند یک بازی سرگرم‌کننده باشد، اما برای کودکان دبستانی و بالاتر می‎توان از این بازی برای ساخت موسیقی با استفاده از خلاقیتشان استفاده کرد. هیچ سرعت یا تنشی در بازی وجود ندارد و بازیکن می‎تواند با ذخیره کردن طرح خود درزمانی دیگر آن را ادامه دهد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه 1.2 iOS در تاریخ 96/10/29 نوشته‌شده است.

    کیفیت

    بر اساس نوع توالی اشیا در صفحه، موسیقی ایجادشده از حالت گوش‎نواز تا آزاردهنده قابل‌تغییر است. گرافیک بازی دو بعدی است و موسیقی متنی در بازی وجود ندارد و بر اساس طرح ایجادشده صداهای متفاوتی شکل می‎گیرند.

    مشخصات برنامه موبایلی

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۲
    واحد پول رایگان
    ناشر Exploratorium
    سال انتشار ۲۰۱۶
    ارز رایگان