Space Frontier 2

thumbnail
۱۰ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
پرتاب موشک‎های فضایی به کهکشان‎های دور برای افزایش سرمایه اولیه
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    چالش اصلی این بازی در ضربه زدن در زمان مناسب بر روی صفحه است که با افزایش ناگهانی شتاب، چرخش دایره‌ی سرعت نیز دشوارتر نیز می‎شود. پیشرفت در بازی به معنای انطباق یافتن با سرعت بالاتر و تغییرات ناگهانی است.
    بازی به‌صورت غیرمستقیم به مفاهیم شتاب و سرعت در علم فیزیک اشاره دارد.
    در صورت ضربه نزدن در زمان مناسب و تمام شدن دایره‎ی سرعتی انفجار موشک حتمی است. انفجار بزرگ موشک بدون نمایش زخمی یا کشته، سریع به پایان می‎رسد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی شماره‎ی دوم بازی Space Frontier است که تفاوت اصلی آن با شماره‎ی پیشین، تنها در گرافیک و جزئیات نمایشی است. ساختار بازی همانند شماره اول بر روی توسعه‎ی سرمایه با ارسال بیشتر فضانوردان به سیاره‎های جدید قرار دارد. سیارات و کهکشان‎ها، بیشتر جنبه‎ی فانتزی و نمایشی دارند و آموزش یا اطلاعاتی را به بازیکنان در مورد واقعیت سیارات در فضا نمی‎دهند. با ارسال فضانوردان بیشتر، سرعت تولید سرمایه افزایش می‎یابد و به‌مرور فرصت کشف کهکشان‎های جدید و به دنبال آن سیاره‎های در دسترس فراهم می‎شود. جمع‎آوری سرمایه حتی در زمان بسته بودن برنامه ادامه دارد که به‌نوعی حس وابستگی کودکان و نوجوانان به بازی و انگیزه برای سر زدن به آن را به وجود می‎آورد. نمایش تبلیغات در حین پرواز موشک باعث ایجاد اختلال در حرکت موشک شده و احتمال انفجار را افزایش می‎دهد، البته انفجار موشک کوتاه و بدون نمایش جنازه فضانوردان است. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.1.4 iOS در تاریخ 97/08/13 بعد از باز کردن چهار کهکشان اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    فضانوردان به‌عنوان شخصیت‌های فرعی بازی، بعد از رسیدن به سیاره جدید با ذوق و شوق حرکت می‎کنند. موشک‎ها و تصاویر پس‎زمینه‎ای با استفاده از رنگ‎های متنوع و کدر با کیفیت نسبتاً خوبی طراحی‌شده‌اند. به‎جز در زمان پرتاب شدن موشک تا نشستن آن بر روی سیاره هیچ هیجانی در جریان بازی وجود ندارد. موسیقی متن به‌صورت تکراری و کوتاه، حس یکنواخت بازی تشدید می‎کند.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    ساختار ارسال فضانوردان، برای تولید سکه‎ی بیشتر بوده که ناشی از رویکرد سرمایه‎داری بازی است. تبلیغات تصویری و ویدیویی دائماً در میانه‎ی بازی و در حین حرکت موشک ظاهر می‎شوند که در جریان بازی اختلال ایجاد می‎کنند. همچنین تبلیغات ویدیویی به بهانه‎های مختلف ارائه می‎شوند. بسته‎ی ویژه‎ای جهت افزایش کوتاه‌مدت فضانوردان به قیمت 7.99 دلار ارائه می‎شود.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک به اشتراک‌گذاری تصویر نشست موشک بر روی سیاره جدید در پایان هر تلاش ارائه می‎شود.

    مشخصات برنامه

    حداقل نیازمندی اندروید ۴.۴ یا بالاتر
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۱.۴
    سال انتشار ۲۰۱۸