Sponge Art

thumbnail
۵ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید

تبدیل کردن یک اسفنج به شکل الگو با استفاده از مهارت تفکر حل مسئله

سال: 2021
    بررس برنامه: پرستو رحیمی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    سازوکار مراحل ساده است و غیر از یک شکل الگو، اسفنج و چندین کش، چیز دیگری وجود ندارد. با کشیدن انگشت روی صفحه‌ی بازی، کش‌ها به راحتی دور اسفنج بسته می‌شوند اما چالش مراحل پیدا کردن راهی برای شبیه کردن اسفنج به تصویر الگو است که میزان دشواری آن به مهارت بازیکن در حل مسئله بستگی دارد.
    بازیکن باید به شکل الگوی هر مرحله دقت کند و بر اساس آن کش‌هایش را دور اسفنج ببندد تا بتواند شکلی شبیه به الگو درست کند. مهارت تشخیص فرم و مهارت تفکر حل مسئله از مهم‌ترین مهارت‌های موردنیاز برای عبور از مراحل بازی هستند اما در کنار آن‌ها جریان بازی می‌تواند باعث تقویت دقت و تمرکز بازیکن هم شود. همچنین به دلیل محدود بودن تعداد کش‌ها بازیکن باید برای هر حرکتش برنامه‌ریزی داشته باشد.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.

    در ابتدا به نظر می‌رسد که این بازی راجع به نقاشی و رنگ‌آمیزی با اسفنج است اما پازل و حل مسئله، محتوای اصلی آن است. در ابتدای هر مرحله یک تصویر الگو نشان داده می‌شود، بازیکن اسفنجی هم در اختیار دارد که شکل و اندازه‌ی آن در هر مرحله تغییر می‌کند. علاوه بر آن‌ها چندین کش نیز وجود دارند که تعداد آن‌ها هم متفاوت است و چالش هر مرحله هم از همین جا شروع می‌شود. بازیکن باید به شکل الگوی اصلی دقت کند و کش‌های محدود خود را به نوعی دور اسفنج ببندد که از آن، شکل الگوی اصلی حاصل شود. بعد از آن یک مُهر روی آن ضربه می‌زند تا اسفنج رنگی شده و دیگر به طور دقیق شبیه الگو شود. در آخر هم بازیکن، به میزان نزدیکی شکل درست‌شده به الگو امتیاز دریافت می‌کند. مراحل به مرور سخت‌تر می‌شوند و مهارت بازیکن در حل مسئله را به چالش می‌کشند. به خصوص که تعداد کش‌ها هم محدود هستند و او برای رسیدن به شکل الگو باید به فرم آن دقت کرده و حرکاتش را از قبل برنامه‌ریزی کند. جریان بازی قابل بازسازی در دنیای واقعی است اما باید مواظب بود که کار با کش یا بریدن اسفنج‌ها خطری برای کودکان نداشته باشد. در ضمن در ابتدا باید با تمام قوانین حریم خصوصی بازی موافقت کرد در غیر این صورت بازی قابل استفاده نیست. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی آن را مطالعه کنید. این بررسی بر مبنای نسخه‌ی 1.07 iOS در تاریخ 1400/10/26 نوشته‎ شده است.

    کیفیت

    از نظر وجود بعضی از اجزا مانند کش و اسفنج، تمام مراحل ساختار ثابتی دارند اما این‌که شکل الگو و اسفنج‌ها و تعداد کش‌ها تغییر می‌کنند باعث شده است تا هر مرحله با دیگری تفاوت داشته باشد؛ به طور مثال از یک اسفنج بیضی می‌توان یک کوالا به دست آورد یا از یک اسفنج هشت ضلعی به یک خورشید رسید. تصاویر الگو رنگ‌آمیزی متفاوتی هم دارند و در بعضی از آن‌ها جزئیات متفاوتی به کار رفته است که البته بازیکن نقشی در آن ندارد. بلکه در انتها مُهری روی اسفنج ساخته‌شده زده می‌شود تا آن، هر چه بیشتر شبیه تصویر الگو شود.

    تصاویر و ویدیو‌ها

    دنیای واقعی

    جریان بازی قابل بازسازی در دنیای واقعی است.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.

    در ابتدا باید با تمام قوانین حریم خصوصی بازی موافقت کرد.

    مشخصات برنامه موبایلی

    حداقل نیازمندی اندروید ۵.۰
    نسخه تست شده روی iOS ۱.۰۷
    واحد پول رایگان
    ناشر Good Job Games Bilisim Yazilim ve Pazarlama AS
    سال انتشار ۲۰۲۱
    پلتفرم Android، iPod Touch، iPad، iPhone
    طبقه بندی پازل
    مهارت تفکر حل مسئله
    ارز رایگان