Squares2

thumbnail
۸ سال به بالا
در رامون، ستاره‌های یک محتوا با توجه به تحلیل کلی سنجه‌ها و نظر بررس و با هدف نشان دادن میزان هم‌راستایی آن اثر با نیازهای رشدی و تحولی گروه سنی موردنظر، ارزیابی می‌شود. با نحوه نوشتن بررسی در رامون آشنا شوید
حل کردن پازل‎های چالشی با تعداد حرکات محدود و رنگ‎های غیرقابل پیش‎بینی
سال: 2018
    بررس متن: نیلوفر غیبی

    سنجه‌ها

    این بخش، مجموعه ای از سنجه‌های مثبت و منفی است که در هر محتوا بررسی می‌شوند، تعداد بولت‌ها نشانگر کمیت آن سنجه است. با کلیک روی هر سنجه می‌توانید توضیحات مربوط به آن را بخوانید.
اطلاعات بیشتر درباره سنجه‌ها را در لینک زیر ببنیید: هر سنجه نمایانگر چیست؟
    طراحی ساده‎ی بازی در عین حال که به درک راحت بازی کمک می‎کند و پیچیدگی روش استفاده از بازی را از بین می‎برد، نبود آموزش اولیه، فهم روش حل پازل‎ها را بسیار دشوار می‎کند. بعد از عبور از 10 مرحله‎ی اول، چالش ناشی از محتوای جدید کمرنگ می‎شود و فقط با محدود کردن تعداد حرکات یا چیدمان تودرتوی خانه‎های زمین دشواری بازی بیشتر می‎شود.
    به کمک این بازی، کودکان و نوجوانان تفکر تحلیلی و حل مسئله را می‎آموزند و با چالشی شدن مراحل، تفکر خلاقانه را تمرین می‎کنند تا با تعداد حرکات محدود به هدف بازی دست پیدا کنند.

    آنچه والدین باید بدانند

    در بخش آگاهی والدین درباره‌ کلیت محتوا، داستان و نکات مثبت و منفی آن نوشته‌ایم. همچنین به نکاتی اشاره می‌کنیم که ممکن است برای والدین مهم باشند.
    این بازی شماره دوم بازی Squares از همین ناشر است و تفاوت اصلی بین این دو شماره در گرافیک و سطح چالش ارائه‌شده در آنها است. این بازی در دو حالت مرحله‎ای و بی‎نهایت ارائه‌شده‎ است که در حالت مرحله‎ای در هر مرحله از بازی هدفی مشخصی ارائه می‎شود و کودکان و نوجوانان باید بتوانند پیش از تمام شدن تعداد حرکات ممکنشان، به هدف دست پیدا کنند. حالت بی‎نهایت، بدون هدف است و تنها باید راهی برای ادامه بازی بدون تمام شدن مکان پیدا کرد. چالش بازی در آنجایی قرار دارد که تعداد حرکات ممکن، محدود است و رنگ‎های هر نوبت غیرقابل پیش‎بینی‎اند، درنتیجه کودکان و نوجوانان باید برای زمین‌بازی نوعی چینش پیدا کنند تا برای هر نوع تغییر رنگی آمادگی داشته باشند. افزایش تنوع رنگی و گوشه‎دار شدن زمین‌بازی نیز کم‎کم بازیکنان را به سمت تمرکز بیشتر و تحلیل قوی‎تر محیط وادار می‎کند. نبود جذابیت کافی در ساختار تصویری و گرافیکی به همراه یکنواخت بودن هر دو حالت مرحله‎ای و بی‎نهایت، به‌مرور انگیزه‎ی اولیه بازیکنان را تضعیف می‎کند. حالت تغییر رنگ برای استفاده کودکان و نوجوانان مبتلا به کوررنگی در بخش تنظیمات بازی قرار دارد. حالت Endless زمان طولانی‎تری را نسبت به حالت مرحله‎ای از بازیکنان بگیرد. برای آگاهی از اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‎شود، بخش قوانین و مقررات حریم خصوصی را مطالعه کنید. این بررسی برمبنای نسخه‎ی 1.3 iOS در تاریخ 97/08/01 بعد از عبور از 25 مرحله اول نوشته‌شده است.

    کیفیت

    سادگی گرافیک بازی، استفاده از آن را برای گروه سنین پایین راحت کرده است ولی از طرفی نبود جذابیت بصری ازجمله تنوع رنگی یا شخصیت‎پردازی انگیزه‎ی لازم برای ادامه بازی را تقویت نمی‎کند. رنگ‎های اصلی بازی عمدتاً ملایم و کلاسیک‎اند ولی در حالت خاص به رنگ‎های تیره‎تر و پر‎رنگ‎تر تغییر می‎کنند. موسیقی بسیار ملایم و محو در پس‎زمینه تأثیر چندانی در ساختار بازی و روحیه بازیکنان نمی‎گذارد.

    مصرف گرایی

    مصرف گرایی به معنای وجود هرگونه ویژگی در بازی یا برنامه موبایلی است که باعث می شود تا مخاطب ترغیب به خرید یک محصول خاص یا دیگر بازی ها شود و یا حضور عناصری که به نحوی سبک زندگی‌ مصرف‌گرایانه را تشویق کند.
    اتصال به اینترنت نمایش تبلیغات بنری را فعال می‎کند که با هزینه 2.99 دلار حذف می‎شوند.

    حریم خصوصی

    تمامی اقدامات و استراتژی‌هایی که برای جلوگیری از پخش شدن اطلاعات شخصی کاربران و به دنبال آن سوءاستفاده‌ی افراد نادرست انجام داده می‌شوند و همچنین نوع دسترسی‌هایی که برای انجام محتوایی خاص نیاز است در این بخش قرار می‌گیرد.
    لینک ارتباط با Twitter در بخش تنظیمات بازی قرار دارد.

    مشخصات برنامه

    نسخه تست شده روی iOS ۱.۳
    سال انتشار ۲۰۱۸